• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • pco
    Pyssilullan skrev 2015-03-10 14:15:34 följande:

Hej Hej!
    Lämnar ett litet avtryck, är i vecka 29, Mår hyffsat bra, Jobbar fortfarande heltid och pendlar 10 mil med bil varje dag. Känner mig mest klumpig och går som en vaggande anka tyvärr fast jag inte vill, det gär liksom ont i underlivet på någe vis.

Sover bra men är ett "helvete" att vända sig :)
    Namn har vi bestämt känns det som, även om det kanske är JAG Som bestämt och han verkar bara hålla med ha ha

Vagn köpt - check
    Bilstol klar
    Skötbord köpt
    Spjälsäng o vagga har jag kvar sedan syskonen.
    Lite kläder är inhandlat osv. Vi känner oss väl förberedda,
    men det här med förlossningsbrev!? är det ngt man ska skriva? Vad skriver man i det? Hur skriver ni?

Gött ni är en bit påväg :)

Förlossningsbrev skriver man tillsammans med sin bm om hur du vill ha det på sjukan typ om du vill bada elr som jag jag vill kanske ha epidural men vill att de ska fråga mig under värkarna o även säga till in i de sista innan det verkligen är försent. O det ska då stå med så att de vet hur jag vill ha det osv.
  • pco
    Bebben84 skrev 2015-03-10 12:46:30 följande:
    Det blir en Lea Elisabeth Lindgren :). Mitt efternamn och mellannamnet är hans släktnamn. Kändes bara så rätt för oss båda :)
    Jätte fina namn :) vi ska ha ett mellan namn från min syster Emma o sen från min mans farmor som gått bort, Ella o det känns oxå naturligt men förnamnet är vi fortfarande osäker på.
  • pco
    akma82 skrev 2015-03-10 13:31:04 följande:
    Ja vi är riktigt nöjda med vårt vrålåk :)

Ja men namnen har vi enats om två namn på vardera sida :)

Och det är faktiskt namn som vi gillar båda 2.

sixten eller ludvig om det är en pojke, och my eller wilma om det är en tjej... men just nu står nog sixten och my högst i kurs på vardera sida :)
    Jätte fina namn :) det gäller att komma överens vilket inte alltid är det lättaste :p
  • Yonndax

Är i vecka 27+6 idag och foglossningarna ligger på en stabil nivå, dock så har troligen graviditetsklådan nu kommit. Hade det förra grav med. 

Har införskaffat vagn men ingen bilstol ännu. Lutar åt en Britax som även går att klicka fast i vagnen.

Gick igenom sonen alla kläder förra helgen och kollade vad vi hade och vad som kan passa en tjej.

Har bestämt namn sedan tidigare. Fick först tänka om då det namn vi valt tills när sonen skulle födas heter svågerns styvdotter, så det blev Cornelia Maire stället.
    Just nu önskar jag att att tiden kunde gå fortare längtar tills det börjar närma sig =)

• Fjärilstofflan
    Bebben84 skrev 2015-03-09 22:17:15 följande:

Välkommen!! :)

Jag har också galen foglossning (går på kryckor) och smärtsamma och många sammandragningar. 100% sjukskriven nu.

Men fy, ännu värre :( vilken vecka?
  • Sajood

Ojoj. Vecka 33 nu och jag börjar bli lite otålig. ;) Funderar mycket på namn och på syskonvagn! (Fler som har typ 1,5 år mellan barnen och kan ge tips?) Garderob och säng är i alla fall klart! Börjar faktiskt känna mig ganska redo och tycker att det börjar bli dags nu. Har inga direkta allvarliga krämpor, men jag känner mig trött och tung och otymplig. Väldigt jobbigt att klä på och släpa runt på vår 17-månaders.

Kämpa på allihopa! Det är inte så långt kvar nu!

• Oväsen

Hur mycket kläder har ni till bebisen? Hur många body och byxor är lagom?

• Titt ut

Börjar också få ordning på det mesta nu, spjälsängen står på sin plats fylld med massa saker till bebben. Vill inte bädda och fixa än, känns för tidigt. Det kommer vi göra ett par veckor innan bf. Skötbordet är också på sin plats och har köpa köpa sköt artiklar m.m. Har börjat fundera på b.b väskan och även börjat handla lite saker till den.  

Förlossningsbrevet började jag skriva tidigt och har fyllt på under vägens gång med mina tankar kring förlossningen. Jag har aldrig fått skriva brevet tillsammans med min bm, det här blir min tredje förlossning. Jag skriver bla. vad jag är rädd för, vad jag vill ha för smärtlindring och tankar kring det. Vilken förlossningsställning jag helst vill föda i, hur jag hanterar smärta, om jag vill bada, duscha eller något sånt på förlossningen och att jag tänker amma m.m. Sen skriver även min man sina känslor inför förlossningen och vad han vill vara delaktig i och att han till exempel vill klippa navelsträngen.

• Blicka
    Sajood skrev 2015-03-10 16:47:01 följande:

Ojoj. Vecka 33 nu och jag börjar bli lite otålig. ;) Funderar mycket på namn och på syskonvagn! (Fler som har typ 1,5 år mellan barnen och kan ge tips?) Garderob och säng är i alla fall klart! Börjar faktiskt känna mig ganska redo och tycker att det börjar bli dags nu. Har inga direkta allvarliga krämpor, men jag känner mig trött och tung och otymplig. Väldigt jobbigt att klä på och släpa runt på vår 17-månaders.

Kämpa på allihopa! Det är inte så långt kvar nu!

Kommer ha 22 månader mellan mina. Tycker ingen syskonvagn motsvarar mina önskemål men tror det blir en bugaboo donkey. Den som verkar mest motsvara mina krav.
  • Kissemiss
    Oväsen skrev 2015-03-10 16:53:04 följande:

Hur mycket kläder har ni till bebisen? Hur många body och byxor är lagom?

Jag har ungefär sju plagg i varje storlek. Alltså sju bodysar och sju byxor i storlek 50, lika många i 56 och 62. 62 är största storleken jag köpt borde räcka över sommaren?