• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Glad

Någon som har brio go next? Eller som det numera heter, britax go next. Vad tycker ni om den i så fall? Bra och dåliga erfarenheter, dela med er!!

• Blicka
    hellomum skrev 2015-03-12 22:44:36 följande:

Hej. Hittade er just. Bor i Stockholm. BF 19e maj, men kommer få snitt en vecka tidigare. Detta är andra barnet. Har en dotter på 2,5 år.

Hej välkommen in! Snitt även för mig, har datum för det till 21/5, BF 27/5. Var ska du snittas? Själv blir det på huddinge sjukhus.
  • hellomum

Blir snitt på SÖS, troligen runt 13e. Födde första barnet på södra BB och kände mig otroligt trygg trotts komplikationer med en stor sfinxruptur, som va tvungen att op om året efter och läkarna vill inte riskera att det går sönder mer eftersom det är mycket ärrvävnad. Hade varit fint att föda vaginalt på södra igen. Men snitt känns ok, kan ju planera barnvakt och verkligen veta när det sker. Varför får du snitt?

• marriew

Har inte kunnat sova nästan någonting inatt pga smärtor ner mot skinkorna. Svårt att förklara men när jag låg på ena sidan kändes det som att han låg och sparkade rätt på skelettet så det ilade i sätesbenet. Det var som hugg som höll i sig 2sek. Blev precis samma sak på andra sidan när jag vände på mig. Det gjorde riktigt ont:/

Någon som kanske vet vad det är?

Har haft foglossning sen v.14 och är heltidssjukskriven, det påminner inte om de smärtor jag känt tidigare. Det känns lite bättre nu på dagen med det som strålar ut i benen fortfarande:/

V.33+0 idag.

• Kissemiss
    marriew skrev 2015-03-13 11:03:51 följande:

Har inte kunnat sova nästan någonting inatt pga smärtor ner mot skinkorna. Svårt att förklara men när jag låg på ena sidan kändes det som att han låg och sparkade rätt på skelettet så det ilade i sätesbenet. Det var som hugg som höll i sig 2sek. Blev precis samma sak på andra sidan när jag vände på mig. Det gjorde riktigt ont:/

Någon som kanske vet vad det är?

Har haft foglossning sen v.14 och är heltidssjukskriven, det påminner inte om de smärtor jag känt tidigare. Det känns lite bättre nu på dagen med det som strålar ut i benen fortfarande:/

V.33+0 idag.

Kan det vara ischias?
  • Kissemiss

Känner att jag gått lite crazy senaste veckan gällande bebissaker:D köpt skötväska, kläder, glasflaskor, bumperskydd, handtagsskydd och regnskydd för donkeyns sidokorg :P Här delar vi inte upp på flera löner utan jag köper allt på en och lever på makaroner..närå ;)

• marriew
    Kissemiss skrev 2015-03-13 11:23:06 följande:

Kan det vara ischias?

Läste om det och då är det vanligt att det bara går ut mot en sida och ända ner i foten.

Jag har tid hos bm idag så ska fråga. Hoppas han inte håller på att lägga sig till rätta redan.
  • Blicka
    hellomum skrev 2015-03-13 08:27:07 följande:

Blir snitt på SÖS, troligen runt 13e. Födde första barnet på södra BB och kände mig otroligt trygg trotts komplikationer med en stor sfinxruptur, som va tvungen att op om året efter och läkarna vill inte riskera att det går sönder mer eftersom det är mycket ärrvävnad. Hade varit fint att föda vaginalt på södra igen. Men snitt känns ok, kan ju planera barnvakt och verkligen veta när det sker. Varför får du snitt?

Fick en total sfinkterruptur med första barnet o det bedömdes inte lämpligt att föda vaginalt igen. Med andra blev det planerat snitt o jag är otroligt nöjd över den upplevelsen! Så blir snitt även denna tredje gång vilket känns bra. Vill inte riskera samma skada igen.
  • pco

Vart på barnloppis i öjersjö idag, jätte fina kläder och mkt med prislapp kvar på. De två bästa köpen var nog en sommarjacka tunn rosa med stjärnor som kostat 549kr som de sålde för 150kr sååå fin dock i 56 men ja hon kan ju ha den sena sommarkvällar elr så, hade velat ha i 62 då hon hade kunnat ha som höstjackan oxå isf men men.. Och sen en tunnare typ fleeceoverol aktig med fötter till hösten i 68 för 25kr. Sen blev det bara lite höstkläder då vi har allt nu iaf de första månaderna förutom en solhatt men det kommer väl snart :)

Hur går det för er? Börjar ni bli klara med inköpen?

• Titt ut
    Kissemiss skrev 2015-03-13 11:25:49 följande:

Känner att jag gått lite crazy senaste veckan gällande bebissaker:D köpt skötväska, kläder, glasflaskor, bumperskydd, handtagsskydd och regnskydd för donkeyns sidokorg :P Här delar vi inte upp på flera löner utan jag köper allt på en och lever på makaroner..närå ;)

Känner igen det där, har också köpt en massa på en gång. Svårt att hejda sig, men samtidigt bara sånt som vi behöver. Lika bra att köpa medans det finns det man letar efter och i tid ifall bebis vill komma tidigt. 
    pco skrev 2015-03-14 15:01:47 följande:

Vart på barnloppis i öjersjö idag, jätte fina kläder och mkt med prislapp kvar på. De två bästa köpen var nog en sommarjacka tunn rosa med stjärnor som kostat 549kr som de sålde för 150kr sååå fin dock i 56 men ja hon kan ju ha den sena sommarkvällar elr så, hade velat ha i 62 då hon hade kunnat ha som höstjackan oxå isf men men.. Och sen en tunnare typ fleeceoverol aktig med fötter till hösten i 68 för 25kr. Sen blev det bara lite höstkläder då vi har allt nu iaf de första månaderna förutom en solhatt men det kommer väl snart :)

Hur går det för er? Börjar ni bli klara med inköpen?

Härligt med fynd!
    Jag tror att vi har köpt det mesta, vi vill dock vänta lite med kläder och lite andra saker eftersom vi inte vet kön än. Det är så svårt att hitta neutrala kläder m.m. Men sen så har ju jag två barn redan, en pojke och en flicka så vi borde hitta något av deras gamla kläder till den nya familjemedlemmen