• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Bebben84
    Fjärilstofflan skrev 2015-03-10 16:20:48 följande:
    Men fy, ännu värre :( vilken vecka?
    V.30. Så sjukt långt kvar :/
  • Bebben84
    kanien skrev 2015-03-11 07:03:13 följande:

vecka 29 och 11,5kg viktuppgång <3 phperUTPu27115.jpg

Superfin kula :)
  • Bebben84

Var hos bm igår. Alla värden såg bra ut men vikt och mage har stått stilla sedan sist. +10 kg. Fick tid för TUL 29/4. Längtar så jag dör <3

• pco
    Bebben84 skrev 2015-03-11 07:06:26 följande:

Var hos bm igår. Alla värden såg bra ut men vikt och mage har stått stilla sedan sist. +10 kg. Fick tid för TUL 29/4. Längtar så jag dör <3

Det är ju bra att det kollas upp, men nog ingenfara, vet fler som det vart så för. När ska du dit?

Lycka till!
  • Sajood
    Blicka skrev 2015-03-10 19:48:30 följande:
    Kommer ha 22 månader mellan mina. Tycker ingen syskonvagn motsvarar mina önskemål men tror det blir en bugaboo donkey. Den som verkar mest motsvara mina krav.
    Jag tycker att det är svårt, för det känns inte som att någon vagn lever upp till mina förväntningar fullt ut. Donkeyn verkar absolut vara en bra vagn som jag också sett att många rekommenderar. Den har helt klart många fördelar, men jag vill helst ha en vagn på längden istället för på bredden... Just nu känns det som att det då är Phil & Teds (fler modeller) eller Baby Jogger City Select som gäller. Där gillar jag P&T aningens bättre som vagn, men BJ har bättre konfigurationsmöjligheter. På P&T är det exempelvis omöjligt(?) att få båda barnen vända mot sig... Jaja. Det är en djungel tycker jag.
  • Sajood
    Kissemiss skrev 2015-03-10 21:17:21 följande:
    Jag har ungefär sju plagg i varje storlek. Alltså sju bodysar och sju byxor i storlek 50, lika många i 56 och 62. 62 är största storleken jag köpt borde räcka över sommaren?
    Det låter väl ganska rimligt tycker jag! Vi hade betydligt fler till dottern än vad vi behövde, men det är ju också roligt med mycket kläder. Har rensat till syskonets garderob och har befinitivt färre, men tillräckligt många plagg, nu. Vi köper det mesta begagnat och då har man råd att unna sig många plagg om man vill. Erfarenhetsmässigt skulle jag säga att man behöver färre byxor än bodies och att pyjamasar är det som vi tvättar oftast. Antalet plagg beror ju också på hur snabbt barnet växer. På dottern använde vi 50 i åtta veckor och 56 i ytterligare åtta veckor. Då är det ju roligt med omväxlingen också... Plus att olika plagg sitter olika på olika barn. Vår dotter har varit väldigt tunn och aldrig fyllt ut plagg på bredden, men hon har växt ut kläder i ärmar och ben. PoP har bra kläder med muddar som man kan vika upp eller vika ner som ger längre livslängd åt kläderna... Sen om man har en bebis som kräks mycket eller ofta har blöjor som läcker så går det också mer kläder, förstås.

Haha. Långt inlägg. Jag gillar kläder! ;)
  • Kissemiss
    Sajood skrev 2015-03-11 10:06:08 följande:

Det låter väl ganska rimligt tycker jag! Vi hade betydligt fler till dottern än vad vi behövde, men det är ju också roligt med mycket kläder. Har rensat till syskonets garderob och har befinitivt färre, men tillräckligt många plagg, nu. Vi köper det mesta begagnat och då har man råd att unna sig många plagg om man vill. Erfarenhetsmässigt skulle jag säga att man behöver färre byxor än bodies och att pyjamasar är det som vi tvättar oftast. Antalet plagg beror ju också på hur snabbt barnet växer. På dottern använde vi 50 i åtta veckor och 56 i ytterligare åtta veckor. Då är det ju roligt med omväxlingen också... Plus att olika plagg sitter olika på olika barn. Vår dotter har varit väldigt tunn och aldrig fyllt ut plagg på bredden, men hon har växt ut kläder i ärmar och ben. PoP har bra kläder med muddar som man kan vika upp eller vika ner som ger längre livslängd åt kläderna... Sen om man har en bebis som kräks mycket eller ofta har blöjor som läcker så går det också mer kläder, förstås.

Haha. Långt inlägg. Jag gillar kläder! ;)

Jag gillar också kläder men ska försöka hejda mig lite nu! Har dock bara köpt två pyjamaser.. Vad för sort är att föredra på sommaren? Hellånga ärmar/ben?
  • Kissemiss

Beställde en skötväska precis! Blev en Stella messenger bag för 359kr inklusive frakt. Verkar finnas massa praktiska fack, inbyggd skötbädd och kyl/värme-fack

Beställde även några nappflaskor i glas från NUK, kostade runt 99kr styck å hade jättefina mönster och färger

Längtar tills jag får hämta ut allt!!

• Sajood
    Kissemiss skrev 2015-03-11 10:37:07 följande:
    Jag gillar också kläder men ska försöka hejda mig lite nu! Har dock bara köpt två pyjamaser.. Vad för sort är att föredra på sommaren? Hellånga ärmar/ben?
    Har bara haft en bebis på vintern än så länge, och då var det definitivt med lång ärm och långa ben som gällde och vissa dagar gärna med fötter. Vi har ju kvar dessa och planerar att använda dem för syskonet också, men jag har nu införskaffat en som är kort också. Beror ju på hur vädret blir... Är det väldigt varmt och man är inomhus så räcker ju blöja och filt.