• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Ankan4688
    Ankan4688 skrev 2015-04-07 22:29:56 följande:

Tack Bebben84 ????

Jag bor i Järfälla! Du?

Ska tydligen inte göra Smileys från mobilen....

Nybörjare här så ni får ha lite tålamod :)
  • Bebben84
    Ankan4688 skrev 2015-04-07 22:29:56 följande:

Tack Bebben84 ????

Jag bor i Järfälla! Du?

Sollentuna :). Min sambo är från Järfälla :)
  • pco
    Bebben84 skrev 2015-04-07 21:23:57 följande:
    På mig sved det och ilade när hon fixerade sig. Och det kan fortfarande ila till när hon borrar och har sig med huvudet
    Jaha okej :) då förstår jag, tack :)
  • pco

Vaknade upp idag helt kallsvettig och kände mig såååå ogravid. Låg ganska länge o buffa på magen utan respons tills jag tvingade i mig massa vatten o sen efter en stund tror jag att jag kände den, den här i magen har verkligen spelat mig många spratt. Jag kände den inte jätte tydligt men men något buktade ut. Ja asså jag längtar såååååå tills detta är över, jag är inte gjord för att vara gravid. Hur känner ni andra? Känner bi mkt varje dag elr har ni oxå varit tveksamma någongång?

För mig går det typ i perioder att jag känner den väldigt mkt till att sen inte känns den nästan alls :/

• Bebben84
    pco skrev 2015-04-08 08:40:10 följande:

Vaknade upp idag helt kallsvettig och kände mig såååå ogravid. Låg ganska länge o buffa på magen utan respons tills jag tvingade i mig massa vatten o sen efter en stund tror jag att jag kände den, den här i magen har verkligen spelat mig många spratt. Jag kände den inte jätte tydligt men men något buktade ut. Ja asså jag längtar såååååå tills detta är över, jag är inte gjord för att vara gravid. Hur känner ni andra? Känner bi mkt varje dag elr har ni oxå varit tveksamma någongång?

För mig går det typ i perioder att jag känner den väldigt mkt till att sen inte känns den nästan alls :/

Jag känner mycket varje dag men en dag och kväll kände jag inget och fick ingen kontakt med bebben i magen. Så då åkte vi in. Fick veta att den fastnat med benen i spagat haha och därför inte kunde sparka. Dagen efter var hon som vanligt igen i magen. Fick tips att om det händer igen att dricka ett glas ISKALL saft med 70% saft och 30% vatten och gärna buffa lite och sätta på hög rockmusik :)
  • pco
    Bebben84 skrev 2015-04-08 09:44:27 följande:
    Jag känner mycket varje dag men en dag och kväll kände jag inget och fick ingen kontakt med bebben i magen. Så då åkte vi in. Fick veta att den fastnat med benen i spagat haha och därför inte kunde sparka. Dagen efter var hon som vanligt igen i magen. Fick tips att om det händer igen att dricka ett glas ISKALL saft med 70% saft och 30% vatten och gärna buffa lite och sätta på hög rockmusik :)
    Hehe okej det lät lite roligt faktiskt :p ..japp det med att dricka vet jag, hjälper tyvärr inte alltid här, har vart inne 3 svängar på fl o kollat att allt är bra, ursch hoppas man slipper det mer nu.

En annan fråga, har du lagt upp din dagar på FK? Jag vet inte riktigt hur man ska göra då jag har graviditetspenning till 2maj och där emellan fram till BF får jag inga pengar (BF 13maj) och i och med att de räknar från 20:onde till 21 varje månad så säg att den kommer runt BF så får jag ju endast pengar för 7 dagar i hela maj elr om man t o m går över och hinner annars inte få nåt alls, så går det tyvärr inte för oss att riskera att inte få nåt alls. Så därför ska jag ta ut föräldradagar i förväg ( vilket jag egentligen inte vill) från 4maj men problemet är ju att de ändrat att man måste fylla i 'graviditet' eller 'ta hand om barn' och jag vill gärna fylla i så innan så jag vet att jag får pengar men gör jag det och har fyllt i graviditet och sen har den kommit och de på FK har godkänt det blir det lite problem, då man måste göra om det och de ska hinna godkänna detta. ., så hur gör du?
  • Titt ut

Jag vaknade i natt och kunde inte somna om, kändes obehagligt och ilade och hade en brännande känsla i symfysen/blygdbenet. Jag har så ont att jag måste grymta till så fort jag ska vända på mig i sängen. Jag tror dock att det är foglossningen men hoppas även på att det är bebis som har fixerat sig nu. Jag är i vecka 34+3. Jag känner bebis varje dag och flera gånger i timmen och får svar om jag buffar på bebis. Men jag känner också stundvis då jag har haft tankarna på något annat i några timmar att jag blir lite orolig just för att jag inte känt bebis på några timmar (iallafall inte varit medveten om det). Så då brukar jag lägga mig ned en stund och buffa runt på magen tills jag får svar tillbaks. Kan känna lite dåligt samvete sådana dagar då jag har haft annat i huvudet så att jag inte har känt bebis.

• Jordgubb90

Någon som kommit på något fint namn som ni i princip bestämt er för till er bebis? Vi har tre favoritnamn och de är Olle, Isabelle och Olivia. Sambon gillar Olivia bättre än Isabelle men jag är helt fast vid Isabelle.

• pco
    Jordgubb90 skrev 2015-04-08 16:02:08 följande:

Någon som kommit på något fint namn som ni i princip bestämt er för till er bebis? Vi har tre favoritnamn och de är Olle, Isabelle och Olivia. Sambon gillar Olivia bättre än Isabelle men jag är helt fast vid Isabelle.

Vilka fina namn :) :)

Ja vi har väl haft några på vägen som fallit bort o några bestått o någon har kommit till. Men vi har Molly,My, Tuva och Cornelia. Mannen vill helst Molly elr My elr Olivia men för mig faller Olivia bort pga att min syster dotter heter det i andra namn efter mormor, om hon inte hetat det hade vi tagit det. Men annars tycker jag Tuva elr Cornelia. Visst jag har inget emot de andra men dessa två har jag verkligen fallit för.
  • Oväsen

pco, jag känner min bebis flera gånger varje dag men det är inga stora rörelser. Många gånger känner jag bara av hennes hicka. Jag har haft vissa dagar när jag känt av henne väldigt lite och det är så jobbigt. Dock har hon gett sig till känna så vi inte behövt åka in till förlossningen.