• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Jordgubb90

Hej på er!

I morse vaknade jag av att jag fick ont i magen. Trodde det var för att blåsan var full men kom knappt inget när jag gick upp och kissade. Gick och lade mig en stund igen och kände hur det "rann". Sprang upp på toa igen och hade fått ett rejäl brunröd flytning. Har inte fått det någon gång tidigare under graviditeten. Undra jag om bebisen är på G redan? Någon som varit med om liknande tidigare graviditeter?

V36 (35+0)

• Yonndax

Kan vara att bebisen är på g. Har du ringt förlossningen och hört med dem? Kan vara allt från att du har en infektion p g till att, UVI till att det är helt normalt. Jag hade ringt till förlossningen och hört med dem. Så sent i grav ska man ju alltid kontakta förlossning om man får blödningar eller avvikande flyttningar.

• Titt ut
    Jordgubb90 skrev 2015-04-10 12:58:06 följande:

Hej på er!

I morse vaknade jag av att jag fick ont i magen. Trodde det var för att blåsan var full men kom knappt inget när jag gick upp och kissade. Gick och lade mig en stund igen och kände hur det "rann". Sprang upp på toa igen och hade fått ett rejäl brunröd flytning. Har inte fått det någon gång tidigare under graviditeten. Undra jag om bebisen är på G redan? Någon som varit med om liknande tidigare graviditeter?

V36 (35+0)

Oj kan vara så att bebis är påväg. Eller så är det ett blodkärl som spruckit. Jag skulle också ringa förlossningen och höra med dem. Du kanske kan få komma in på kontroll.
  • Jordgubb90

Är inne på kontroll nu så får vi se vad dom säger. Fick som en mensblödning efter flytningen så jag åkte in. Uppdaterar så snart jag vet mer :)

• Blicka
    Jordgubb90 skrev 2015-04-10 14:21:38 följande:

Är inne på kontroll nu så får vi se vad dom säger. Fick som en mensblödning efter flytningen så jag åkte in. Uppdaterar så snart jag vet mer :)

Håller tummar att allt går bra.
  • litetmoln
    Jordgubb90 skrev 2015-04-10 14:21:38 följande:

Hoppas att det är bra med bebis och dig! Blödningen kan väl bero på olika saker.
    Tjej 6 år. Tjej 2,5 år. Bebis BF 7 maj.
  • Jordgubb90
    litetmoln skrev 2015-04-10 15:28:46 följande:
    Hoppas att det är bra med bebis och dig! Blödningen kan väl bero på olika saker.
    Hej hej igen! Nu är jag ute från förslossningen. Bebisen mådde jättebra, hjärtslag och allt var bra :) Blödningen berodde på att JAG ÄR 2 CM ÖPPEN!!! :O förslossningen är alltså på gång. BM frågade om jag ville vara kvar och se vad som händer eller om jag ville åka hem. Jag sa att jag gärna åkte hem och jag fick lova att åka in igen om värkarna blev tätare. Är ju bara i v35+0 idag men tydligen vill bebben ut. Hon sa att den antingen kunde komma om en vecka eller redan ikväll. Spännande!!! Nu har jag ring hem sambon som skulle på AW idag egentligen så får vi se vad som händer. :)
  • litetmoln
    Bebben84 skrev 2015-04-10 11:42:40 följande:

Men fy vad trist med en sån bm :(. Min har nog tagit det på mer allvar än jag gjort tror jag. Hon ville sjukskriva mig tidigare än jag gjorde och vill ta ut bebisen så jag kan börja må bra igen. Tar ju oerhört på psyket att konstant ha smärta. Ja du vet ju :/. Ta upp igångsättning och se vad hon säger. Jag får besked om 10 dagar om hur det blir. Hoppas innerligt på att bara behöva gå till v38

Ja. Jag ska nog fråga lite. Gillar inte riktigt tanken på igångsättning egentligen då jag förra gången gick över tiden och fick komma in för igångsättning. Men den misslyckades och dessutom gjorde det så ont när dom satte in ballongen. Valde att avbryta då det inget hänt på ett dygn och jag var helt slut. Hade aldrig orkat med en förlossning efter all den väntan. Det blev ju också en påfrestning psykiskt. Men jag ska nog prata med BM i alla fall.
  • litetmoln
    Jordgubb90 skrev 2015-04-10 15:43:07 följande:

Hej hej igen! Nu är jag ute från förslossningen. Bebisen mådde jättebra, hjärtslag och allt var bra :) Blödningen berodde på att JAG ÄR 2 CM ÖPPEN!!! :O förslossningen är alltså på gång. BM frågade om jag ville vara kvar och se vad som händer eller om jag ville åka hem. Jag sa att jag gärna åkte hem och jag fick lova att åka in igen om värkarna blev tätare. Är ju bara i v35+0 idag men tydligen vill bebben ut. Hon sa att den antingen kunde komma om en vecka eller redan ikväll. Spännande!!! Nu har jag ring hem sambon som skulle på AW idag egentligen så får vi se vad som händer. :)

Spännande! Men man kan vara öppen flera centimeter i några veckor innan det är dags på riktigt. Jag hade också blödning och var öppen några centimeter i några veckor innan hon kom ut vid första graviditeten.
  • Kissemiss
    Jordgubb90 skrev 2015-04-10 15:43:07 följande:

Spännande :D !!

Keep us posted ;)