• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • litetmoln
    Blicka skrev 2015-04-09 22:16:01 följande:

Hej o grattis till nr tre i magen! Men låter verkligen inte kul utifrån hur du mår... Förstår om du är färdig med graviditeten. Vet ni vad det blir? Väntar nr tre jag med, har en pojke som fyller sex strax före o en pojke som fyller två senare i sommar. BF 27/5 men snitt 21/5. På rul trodde bm på en tjej i magen så vi får se om det stämmer.

Hej. Ja nu är den välkommen att komma så snart som möjligt. Även om allt inte är färdigt med det praktiska. Det tar ju på krafterna både fysiskt och psykiskt att ha det så här. Sen när man har två barn att ta hand om också blir det extra utmanande.

Ja vi vet vad som bor i magen :)

Grattis till din tredje! Är din stora också glad över ett nytt syskon? Min stora tjej kramar ofta magen och pratar med bebisen. Hon längtar att bli storasyster igen.
    Tjej 6 år. Tjej 2,5 år. Bebis BF 7 maj.
  • Kissemiss

Min bebis har borrat ned sig i mitt bäcken hela dagen utan uppehåll!! Jag är helt slut.. Har inte kunnat vila på hela dagen då det ilar så mycket när han dunkar och vrider huvudet. Hoppar till och säger ajjjj varje gång.. Fy det är så obehagligt och det känns som jag jobbar mot kroppen/bebis genom att spänna mig för att slippa obehaget :S Börjar verkligen känna mig klar med graviditeten nu!!

• Blicka
    litetmoln skrev 2015-04-09 23:24:32 följande:
    Hej. Ja nu är den välkommen att komma så snart som möjligt. Även om allt inte är färdigt med det praktiska. Det tar ju på krafterna både fysiskt och psykiskt att ha det så här. Sen när man har två barn att ta hand om också blir det extra utmanande.

Ja vi vet vad som bor i magen :)

Grattis till din tredje! Är din stora också glad över ett nytt syskon? Min stora tjej kramar ofta magen och pratar med bebisen. Hon längtar att bli storasyster igen.
    Min stora är mer intresserad denna gång än förra men mest av allt gäller lego lite orolig över hur minsta kommer ta det, fortfarande så liten o kan inte förstå. Han pekar på magen o säger bebis men vilken omställning det blir för honom!
  • litetmoln

Ha ha, jag kan förstå om lego är roligare än bebismagen fär en 6 åring. ???? Ja. Min minsta förstår inte riktigt heller. Pekar och säger hej till bebisen i magen. Men det blir en stor skillnad när det plötsligt är där en bebis i familjen. Det är nog jättesvårt för dom minsta att förstå och hantera. Men vi ska låta den minsta få vara med så mycket som möjligt vid blöjbyten påklädning nattning osv. Att få hjälpa till om hon vill stärker nog banden till bebisen lite mer. Man får ta en dag i taget. Går ju inte veta nu hur de små reagerar.

• Bebben84
    litetmoln skrev 2015-04-09 20:55:07 följande:

Hej.

Väntar min tredje. Har två tjejer på 6 och 2,5 år.

Bebis är beräknad till 7 maj. Nu kan den gärna få komma när som helst då jag har det riktigt jobbigt med foglossning, fruktansvärda kramper i lårmuskler och hemsk ryggont. Har tyvärr fått så jobbig foglossning att jag inte kunnat ta mig utanför huset själv på flera månader. Har fått kryckor som jag använder inomhus. (Vågar mig inte ut själv) När jag vaknar på morgonen tar jag mig knappt upp ur sängen utan hemska smärtor. Nä. Nu är jag riktigt trött på att vara gravid.

Oj låter som om vi har lika med foglossningen :(. Har haft det sedan V8 och kryckor sedan v13. Men i mitt fall diskuterar läkare och bm att sätta igång mig i v38 för att jag ska slippa gå runt och ha ont mer i onödan. Bebisen är ju klar då och då kan man börja tänka på mig för första gången i graviditeten. Inget din bm pratat med dig om?
  • pco
    Blicka skrev 2015-04-09 17:47:10 följande:
    Det ska vi kolla upp!
    Jag pratade med FK igår och då sa hon att man ska ha färdigt som pappa då årsinkomst, sysselsättningsgrad och årsarbetsdagar, så för att få exakta siffror då kontakta sitt lönekontor. O sen den dagen bebisen kommit så meddelar han FK detta och registrerar sig på FK hemsidan och där kommer de gå via oss, skriva oxå vårt person nr o allt om de själva då årsinkomst o allt det där och sen behöver de inte göra mer för FK ringer deras jobb och checkar av så allt blir rätt så tar det heller inte så lång tid innan de går pengar för de 10 första dagarna.
  • litetmoln
    Bebben84 skrev 2015-04-10 09:17:20 följande:

Oj låter som om vi har lika med foglossningen :(. Har haft det sedan V8 och kryckor sedan v13. Men i mitt fall diskuterar läkare och bm att sätta igång mig i v38 för att jag ska slippa gå runt och ha ont mer i onödan. Bebisen är ju klar då och då kan man börja tänka på mig för första gången i graviditeten. Inget din bm pratat med dig om?

Fy. Stackare!

Jag fick foglossning runt vecka 20. Och sen bara blivit värre. Hon har inget nämnt om igångsättning. Jag har nog inte den bästa BM då hon inte varit så intresserad av mina smärtor alls. Viftar mest bort det. "vissa får ju foglossning". Men jag kan ju knappt röra mig så förstår inte varför hon inte har mer att komma med. Jag kanske skulle ta upp igångsättning med henne.
  • eelliinnaa

Jag har tyckt att jag varit ganska smidig och inte haft speciellt ont. Men nu vänder det, stånkar och stönar. Det gör ont och är jobbigt, måste hslvligga när jag äter. Bebisen gräver sig ner och bökar , är superkissnödig så får springa, men inget kommer knappt haha. Snacka om att allt kom över en natt typ, men tror det är för att jag börjar slappna av och är mer still nu. Pluggar hemifrån på distans och det är värre än de 9 praktilveckorna jag gjort precis innan. Nu börjar jag fatta att det kommer en bebis om ca 5 veckor<3 galet. Men först examen och 4 års kalas för blivande storasyster. Vilken resa, men värt allt slit<3. Skönt att höra att fler börjar tröttna på att vara gravid.

• Bebben84
    litetmoln skrev 2015-04-10 10:28:51 följande:
    Fy. Stackare!

Jag fick foglossning runt vecka 20. Och sen bara blivit värre. Hon har inget nämnt om igångsättning. Jag har nog inte den bästa BM då hon inte varit så intresserad av mina smärtor alls. Viftar mest bort det. "vissa får ju foglossning". Men jag kan ju knappt röra mig så förstår inte varför hon inte har mer att komma med. Jag kanske skulle ta upp igångsättning med henne.
    Men fy vad trist med en sån bm :(. Min har nog tagit det på mer allvar än jag gjort tror jag. Hon ville sjukskriva mig tidigare än jag gjorde och vill ta ut bebisen så jag kan börja må bra igen. Tar ju oerhört på psyket att konstant ha smärta. Ja du vet ju :/. Ta upp igångsättning och se vad hon säger. Jag får besked om 10 dagar om hur det blir. Hoppas innerligt på att bara behöva gå till v38