• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Ciconiidae
    pco skrev 2015-04-08 20:19:09 följande:

Det hör med semester, jag hade oxå först tänkt ta det men om jag tar ut semester nu detta året så får jag ingen sen när jag kommer tillbaka i och med att man (jag iaf som jobbar inom kommunen) tjänar inga semesterdagar när jag är fl så därför måste jag tyvärr spara de dagarna så jag inte riskerar att inte ha någon semester sen.

Ni som tar ut semester under fl perioden får tjänar ni in semester trots att ni är hemma?

För de 25 dagarna jag har nu hade ju annars vart till denna sommaren, så använder jag de nu så finns inga kvar. Nästa sommar behövs inga sem (får inga nya heller då jag vart fl)då jag fortfarande planerar fl o h tänker gå tillbaka i augusti nästa år dvs jag hinner få i 5mån 2 dagar vilket resulterar annars i endast 10 sem. Året där på.

Jag tjänar in semester de första 180 dagarna (har mer när jag är ensamstående). Trodde detta gällde alla. Måste man inte ta ut minst 20dgr för att inte förlora dagar, normalt sett så får man ju bara spara de dagar som överstiger 20 dgr. Men reglerna är kanske andra när man tar fl?
  • Titt ut

Min man har registrerat på försäkringskassan att han väntar barn och att han tänker ta ut 10 dagar i samband med barnets födelse. Det lättaste är att göra det via appen. Det kan man göra 2 månader innan bf. Sen när barnet är fött så kan man sms:a eller ringa dem och säga exakt bf datum så får man pengar sen. Vad jag förstod på försäkringskassans hemsida så är det bra att säga till dem i god tid innan så tar inte handläggningen så lång tid sen och pengarna kommer fortare.

• pco
    Titt ut skrev 2015-04-09 07:30:51 följande:

Min man har registrerat på försäkringskassan att han väntar barn och att han tänker ta ut 10 dagar i samband med barnets födelse. Det lättaste är att göra det via appen. Det kan man göra 2 månader innan bf. Sen när barnet är fött så kan man sms:a eller ringa dem och säga exakt bf datum så får man pengar sen. Vad jag förstod på försäkringskassans hemsida så är det bra att säga till dem i god tid innan så tar inte handläggningen så lång tid sen och pengarna kommer fortare.

Okej va bra tack ska be han gå in o kolla ikväll :)
  • Isabella93

Någon mer än jag som börjat känna värk i ljumskar och i benen som finns mellan benen? Idag när jag ställde mig upp ur sängen så kändes det som träningsvärk ungefär och jag har vaknat flera gånger inatt av smärtan. 

• Titt ut
    Isabella93 skrev 2015-04-09 10:11:25 följande:

Någon mer än jag som börjat känna värk i ljumskar och i benen som finns mellan benen? Idag när jag ställde mig upp ur sängen så kändes det som träningsvärk ungefär och jag har vaknat flera gånger inatt av smärtan. 

Ja benen som finns mellan benen då antar jag att du menar blygdbenet. Där har jag ont hela tiden, det är foglossning brukar oftast komma på det stället mot slutet av graviditeten. Jag har som en brännan smärta, ibland känns det som jag ska spricka mellan benen. På natten kan jag knappt vända mig för att det gör så ont.
  • Isabella93
    Titt ut skrev 2015-04-09 11:40:50 följande:
    Ja benen som finns mellan benen då antar jag att du menar blygdbenet. Där har jag ont hela tiden, det är foglossning brukar oftast komma på det stället mot slutet av graviditeten. Jag har som en brännan smärta, ibland känns det som jag ska spricka mellan benen. På natten kan jag knappt vända mig för att det gör så ont.
    Njaa, asså jag tycker att det känns som att det är längre ner eller vad man ska säga, mer ont runt slidan, som att benen där håller på att töjas för att bebis ska kunna komma ut där igenom. Jag har inte ont hela tiden, det började igår för mig, det kommer och går, igår kväll kändes det som stötar och samtidigt som en ilande smärta. Det är säkerligen foglossning eller kanske att bebisen trycker sig neråt eller så. Just nu känns det värst mellan benen, det trycker lixom och känns på ett sätt som träningsvärk, men att man tränat fel och det gör ont istället. 
    Så kände jag inatt, jag vågade knappt röra mig när jag vaknade av smärta inatt för att det gjorde så ont att vända på mig och jag kände mig som ett stenblock när jag försökte flytta nedredelen av kroppen. 
  • Bebben84
    Isabella93 skrev 2015-04-09 12:24:09 följande:
    Njaa, asså jag tycker att det känns som att det är längre ner eller vad man ska säga, mer ont runt slidan, som att benen där håller på att töjas för att bebis ska kunna komma ut där igenom. Jag har inte ont hela tiden, det började igår för mig, det kommer och går, igår kväll kändes det som stötar och samtidigt som en ilande smärta. Det är säkerligen foglossning eller kanske att bebisen trycker sig neråt eller så. Just nu känns det värst mellan benen, det trycker lixom och känns på ett sätt som träningsvärk, men att man tränat fel och det gör ont istället. 
    Så kände jag inatt, jag vågade knappt röra mig när jag vaknade av smärta inatt för att det gjorde så ont att vända på mig och jag kände mig som ett stenblock när jag försökte flytta nedredelen av kroppen. 
    Japp så har jag ofta :)
  • Blicka
    Titt ut skrev 2015-04-09 07:30:51 följande:

Det ska vi kolla upp!
  • litetmoln

Hej.

Väntar min tredje. Har två tjejer på 6 och 2,5 år.

Bebis är beräknad till 7 maj. Nu kan den gärna få komma när som helst då jag har det riktigt jobbigt med foglossning, fruktansvärda kramper i lårmuskler och hemsk ryggont. Har tyvärr fått så jobbig foglossning att jag inte kunnat ta mig utanför huset själv på flera månader. Har fått kryckor som jag använder inomhus. (Vågar mig inte ut själv) När jag vaknar på morgonen tar jag mig knappt upp ur sängen utan hemska smärtor. Nä. Nu är jag riktigt trött på att vara gravid.

Tjej 6 år. Tjej 2,5 år. Bebis BF 7 maj.
  • Blicka
    litetmoln skrev 2015-04-09 20:55:07 följande:

Hej.

Väntar min tredje. Har två tjejer på 6 och 2,5 år.

Bebis är beräknad till 7 maj. Nu kan den gärna få komma när som helst då jag har det riktigt jobbigt med foglossning, fruktansvärda kramper i lårmuskler och hemsk ryggont. Har tyvärr fått så jobbig foglossning att jag inte kunnat ta mig utanför huset själv på flera månader. Har fått kryckor som jag använder inomhus. (Vågar mig inte ut själv) När jag vaknar på morgonen tar jag mig knappt upp ur sängen utan hemska smärtor. Nä. Nu är jag riktigt trött på att vara gravid.

Tjej 6 år. Tjej 2,5 år. Bebis BF 7 maj.
    Hej o grattis till nr tre i magen! Men låter verkligen inte kul utifrån hur du mår... Förstår om du är färdig med graviditeten. Vet ni vad det blir? Väntar nr tre jag med, har en pojke som fyller sex strax före o en pojke som fyller två senare i sommar. BF 27/5 men snitt 21/5. På rul trodde bm på en tjej i magen så vi får se om det stämmer.