• Anonym (??)

Min man tycker att jag aldrig tar initiativ till sex

Ja det var vad han sa häromdagen, att jag sällan eller aldrig tar initiativ till sex. Jag har så  mycket annat att tänka på att jag i princip aldrig tänker på sex. Om han börjar förföra mig så händer det att jag börjar tänka på sex och  blir sugen. Är i princip aldrig kåt längre heller, när vi väl har sex är jag endast lite sugen och får koncentrera mig en massa för att sexet ska bli lite skönt. Tankarna svävar iväg alldeles för lätt vid sex och det händer att jag mest väntar på att han ska bli klar.

Men nu är det så att jag tycker att jag tar initativ till sex ibland. Oftast efter att han påpekat detta då eller att han påpekat att han tycker att vi har sex för sällan. Så jag håller inte med honom där. Jag tycker sex kan vara jobbigt ibland, man måste koncentrera sig, kan inte slappna av när vi håller på att ta på varann därnere. Det känns pinsamt på något sätt att hålla på. Hatar ridställningen och kan inte slappna av i den alls, om det inte är helt becksvart i rummet. Kan bara tänka på att han tittar på  mig och det känns jobbigt.

Ja jag vet inte vad jag  ville säga med denna tråd, men jag har väldigt lite intresse av att ha sex nuförtiden, det tar mer energi än ger energi. Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Min man tycker att jag aldrig tar initiativ till sex
  • Anonym (??)
    Anonym (Njutaren) skrev 2014-09-26 21:58:17 följande:
    Absolut. Ta ut kudden ur örat och vakna. Annars kommer du inte ha en man att vakna med snart...
    Det är DU som bör  jobba på din läsförståelse! Jag skulle ALDRIG vara otrogen och inte min man heller. Vi litar så pass mycket på varandra. Sorgligt att du har andra erfarenheter
  • Anonym (??)
    Anonym (Mia) skrev 2014-09-26 22:40:11 följande:
    För din skull så hoppas jag av hela mitt hjärta att du inte behöver vakna upp så bryskt som jag gjorde. Lycka till.
    Som sagt, jag och min man har INGETNING att göra med ditt och din mans förhållande. Det får stå för er att ni inte kunde hålla er till varandra.
  • vargveum
    Anonym (??) skrev 2014-09-26 21:13:49 följande:

Men vad är ditt problem?? Kan du sluta antyda att min man skulle vara otrogen? Han skulle aldrig vara det, sex är inte så pass viktigt för honom att han skulle sabba hela förhållandet för det. Bara för att DU har varit otrogen betyder inte det att andra män också kommer att vara otrogna.

Nej givetvis inte, ledsen att du tog det så. Jag ville bara dela med mig av mitt perspektiv. Jag känner inte din man, det gör du.

Kram
  • vargveum

@TS, jag trodde att du startade den här tråden för att du hade ett bekymmer och en oro du behövde ventilera. Uppenbarligen är det inte så. Din man har ett litet bekymmer men det påverkar ju ingenting så jag antar att allt är bra då. Obs inte sarkasm.

@HäckHäxan: Tack och detsamma!

• Anonym (Njutaren)

Varför startar man en tråd om man inte vill ha någon input?

• Anonym (Man med moral)
    Anonym (Njutaren) skrev 2014-09-27 08:28:42 följande:

Ja, det kan man fråga sig!

Men det måste ju vara underbart att vara förvissad om att man sitter på en absolut sanning om sin relation! Så vitt jag vet gör ingen annan människa det.

Statistiken säger dock sitt, och det kan alla de kvinnor och män skriva under på som själva varit lika tvärsäkra och sen fått se övertygelse vara helt fel.

Så säkra på sin sak är bara människor som aldrig har råkat ut för en allvarlig motgång i sitt liv. Vi som gjort det förhåller oss en smula mer ödmjukt till vad livet har att överraska oss med...
  • Anonym (??)

Eh? Jag ville ha hjälp och förslag, inte få höra att min man kommer att vara otrogen som 90 % av alla inlägg i tråden påstår. Men det är väl typiskt FL antar jag. Var ju flera som gillade min lösning att ställa påminnelse på att ta inititaiv till sex, inte sett så många andra förslag och lösningar på "problemet"
  • Anonym (??)

Så vad var din lösning då? Fick bara höra att min man skulle vara otrogen, vilket han aldrig skulle vara.
  • Tom Araya
    Anonym (??) skrev 2014-09-27 21:45:19 följande:
    Eh? Jag ville ha hjälp och förslag, inte få höra att min man kommer att vara otrogen som 90 % av alla inlägg i tråden påstår. Men det är väl typiskt FL antar jag. Var ju flera som gillade min lösning att ställa påminnelse på att ta inititaiv till sex, inte sett så många andra förslag och lösningar på "problemet"
    Det skulle vara intressant att få veta mer om både din och din mans syn på sex och varför ni inte utvecklat ert sexliv så att du känner njutning och glädje av det.
    Då kanske vi hade kunnat hjälpa dig på riktigt.
  • Anonym (Njutaren)
    Anonym (??) skrev 2014-09-27 22:55:13 följande:
    Så vad var din lösning då? Fick bara höra att min man skulle vara otrogen, vilket han aldrig skulle vara.
    Du har ju fått mängder med förslag men du har ju ett väldigt selektivt intag av info. Dialogen här blir dessutom meningslös eftersom du tror dig veta att han aldrig skulle vara otrogen. Med tanke på hur du beter dig här och din inställning samt att du tycker att sätta en påminnelse är en bra lösning så involverar egentligen min lösning bara din man. Han borde skaffa en kvinna som på riktigt vill skapa en relation med passionerad sex utan att ställa klockan. Jag lider mest med dig eftersom du tror att allt är bra och är nöjd med det faktum att du tror er relation är bra eftersom ni inte är otrogna. Läs på vad sex gör för din kropp och ditt mentala välbefinnande.
    Dock önskar jag dig all lycka i framtiden och hoppas att du får ett bra liv. Denna tråden kommer inte längre och jag kommer sluta följa den.
Svar på tråden Min man tycker att jag aldrig tar initiativ till sex