• Milie

BF Juni 2015

Beatrissan skrev 2015-01-01 10:09:44 följande:

Jag mådde bara bättre av postafenen, led verkkligen av mitt illamående och de tog bort nästintill allt. Märkte inte av några biverkningar av tabletterna, va ju trött innan som de va. Tycker du ska ta en och om ni ska åka bil, desto bättre. Skönare att må bra en lång bilresa än illamående. Illamåendet gjorde iaf mig trött också. Ville bara sova ifrån det. Har du testat seaband? Tyckte de funka något under min förra graviditet.

Vi är ganska samma gångna så jag hoppas de lägger sig för dig med snart..

Bilresan innebar att även jag kör så då ville jag inte testa något som kan göra en dåsig. Jag testade däremot en igår en stund innan nyårsmiddagen och det hjälpte så jag kunde äta upp hela portionen samt lite frozen cheesecake till dessert. Det kändes riktigt härligt. Jag saknar att kunna äta ordentligt.

Jo, seabands har jag på mig i princip jämt. Försöker ha uppehåll var tredje dygn typ, för jag tycker bara de hjälper i början.

Tröttare blev jag nog inte av tabletten igår heller. Även om jag däckade när jag kom hem så hade jag ändå varit på festen till kl 2.
  • Milie

Postafen är jag inte så rädd för, så det kommer jag äta vid behov. Däremot kommer jag aldrig ta något i förebyggande syfte så länge inte någon läkare sagt åt mig att göra det.

Jag drömde inatt att det var den 16:e eller 14:e. Jag hade sån panik då jag inte visste vilket eftersom jag och sambon fyller år den 17:e, och jag hade inte hunnit fixa något. Jag kollade på en sån där månadskalender men bara gav upp och skrek att jag inte fattar någonting. Sen kollar jag på telefonen och ser 14. Lugnt. Hehe.

Under natten gjorde jag även inbrott i en lägenhet och sen firade jag jul mitt i sommaren hemma hos mina kusiner.

• Milie
    avenell skrev 2015-01-03 10:44:40 följande:

Är det någon som har upplevt att det svider i underlivet efter sex?

Det är första gången jag upplever det och satan vad det svider. Jag var ordentligt våt och vi använde dessutom lite glidmedel.

Jag har haft väldigt svaga misstankar om urinvägsinfektion tidigare men jag testade hos bm och det var rent på stickan.

Kan denna sveda bero på urinvägsinfektion och kan man ha urinvägsinfektion utan att det ger utslag på test?

Svamp ska tydligen göra att det svider. Det kan börja vid sveda efter sex men sen även då man kissar o.s.v. Svampinfektioner ska ju vara lättare att dra på sig som gravid och man kan ha lite olika symtom även om klåda ofta kommer med i bilden.
  • Milie

avenell: Vet du om stickan även kollade vita blodkroppar? Snabbtesten brukar vara bättre på att märka såna, men det är inte alltid de är tillräckligt förhöjda vid urinvägsinfektion.

• Milie

Jag drömmer ofta om min sambo, men antingen så är han otrogen eller beter sig fruktansvärt på annat vis. Inatt började han röka (hur länge vi än varit tillsammans så vet han att det är en dealbreaker, min mormor dog i sviterna av KOL och min mamma röker). Han piercade sig även hejvilt och jag var så fruktansvärt arg att jag slog honom i ansiktet..sen vaknade jag. Heh. Jag har två piercingar men de är diskreta och jag har haft dem sen jag var 16 år. I drömmen satte han en sån där tjock ring i näsan så han såg ut som en tjur. Haha. Han har INTE ett ansikte som passar att vara piercat.

Jag skulle mycket hellre köra på sexdrömmar!

• Milie

Ella är med på min lista också, vikarien. Jag drömde för många år sen att jag hade en liten tjej på typ 2 år som hette Amina samt att jag var gravid och kallade magen för Ella. Amina föll bort, men Ella blev kvar.

Jag kollade på pojknamn som börjar på El- och det var så jag hittade Elton. Där har jag med mig sambon, han är inte lika förtjust i Ella.

Där slutar listan. Vi satt och brainstormade i jul. En sa en bokstav och sen skulle vi ösa ur oss alla namn vi kom på på den bokstaven. Sambon säger M, jag säger Manfred, han blir stormförtjust.... Jag är INTE så pepp, hehe. Men det är skoj att han är så pass engagerad så här tidigt.

• Milie

Jag tror det är mest vanligt att man inte uttalar sista e:et i Elise. Jag tror man antar att det går under samma regler som exempelvis mitt namn, Emilie. Visserligen har jag fått höra "Emiiiliie" ett par gånger, med alla bokstäver uttalade, men det beror nog på att jag stavar lite annorlunda. Jag tror inte någon svensk skulle få för sig att uttala sista e:et i Emelie. Gällande Elise är ju det den vanliga stavningen. Elis blir ju mansnamnet där betoningen ligger på 'E' istället för på 'i' som i Elise.

• Milie

Igår spånade vi lite till och eventuellt lägger vi till Lilly och/eller Lillie på tjejnamnslistan. Sambon gillar Lilly som uttal och Lillie som stavning. Jag föredrar nog Lilly i båda aspekter.

Stavning och uttal hänger ju ändå inte ihop alla gånger. Väldigt få personer har sagt Emili till mig genom åren och det är ju så mitt namn, Emilie, bör uttalas. Istället blir det Emeli, som den vanliga stavningen, Emelie, uttalas.

• Milie

Dialekt i sig beror det nog inte på. Eme och Emi är ju så klart ganska likt, men jag hör tydlig skillnad de få gånger någon kallar mig Emilie. Men det var länge sen ens jag själv presenterade mig som Emilie, så folk får numer ingen chans att säga rätt. Jag är så van att höra Emelie, så jag säger det själv också.

Hur som helst vore det ju då i princip riskfritt att en eventuell dotter skulle kallas Lillie även om hon stavar så. Då hoppas jag man gör samma där och uttalar det mer vanliga Lilly. Fast OM vi nu väljer det namnet så hoppas jag att jag kan övertala sambon om att y blir bäst.

• Milie
    Isabella89 skrev 2015-01-06 16:25:22 följande:
    Vår dotter heter Lilly. Vet andra som har stavningen Lily istället. Vissa envisas med att säga Lillie... Nu är hon så stor så då säger hon ifrån (vi har inte sagt något om det men vi säger alltid Lilly så hon hör väl att det låter annorlunda).
    Jag undviker helst stavningen Lily eftersom jag då tänker på det amerikanska namnet och Lily Aldrin i How I met your mother. Asbra serie, karaktär och skådespelerska, men jag vill inte att någon ska tro att vi döpt vårt barn efter en karaktär i en TV-serie. Heh.

Vad kul att din dotter har just stavningen som jag tycker är finast. Jag kom att tänka på namnet eftersom min systers sambos mamma heter så. Vi har ingen kontakt alls förutom då någon i min systers familj fyller år, så jag tror inte hon har något emot att vi "tar" hennes namn. Hon kanske till och med skulle gilla det.
Svar på tråden BF Juni 2015