BF Juni 2015
Eftersom allt såg bra ut på UL idag tänkte jag ta på sonen en t-shirt där det står "blivande storebror" och skicka mms till mina bröder och mannens systrar :)
Eftersom allt såg bra ut på UL idag tänkte jag ta på sonen en t-shirt där det står "blivande storebror" och skicka mms till mina bröder och mannens systrar :)
Hoppas att det går bra för dig, håller tummarna!
Men håller med, man vet inte vad som är ett "tecken" på graviditet och vad som är inbillning, just för att man vill så mycket (och då kanske också "känner efter" lite väl mycket)
Jag hoppas verkligen det går bra för oss alla! De flesta av oss bör ju ha första MVC-besöket och/eller vul inplanerade de närmsta veckorna, så vi lär väl få veta sinom tid
Vi var till gyn idag för min fru skulle träffa en dr om sitt hemska illamående, så hon skulle få nån medicin (vilket hon fick). Men iaf så sa läkaren helt plötsigt att hon ska göra ultraljud! Vi trodde absolut inte de skulle göra det idag. Och vi har varit oroliga eftersom förra (och enda) graviditeten slutade i ma innan hjärtat hunnit börja slå. Men allt såg bra ut och hjärtat slog!!!!!! <3 helt otroligt! Vecka 6+3 och den var 6,94 m.m !
Jag tror att det är vanligare än man tror att känna sig nedstämd och deppig under en graviditet och även när barnet kommer.
Det är ju trots allt en enorm förändring både fysiskt och psykiskt. Det är inte konstigt om man börjar ifrågasätta sig själv och sina val. Jag tror att många som blir gravida för första gången även oroar sig för sin förmåga att bli mamma. Detta gäller självklart även alla män som kan oroa sig för att bli pappa för första gången.
Det är inte heller något fult eller något dåligt att fråga sig själv om man vill ha barnet. Bara för att man funderar över dessa saker betyder inte att man på något sätt är en dålig människa eller att man inte vill ha sitt barn lika mycket som alla andra.
Alla människor hanterar olika saker på olika sätt. Det viktigaste är att man gör det som är rätt för en själv.
Kanske viktigast av allt är att man inte klandrar sig själv för de funderingar man har eller för att man tror att man bör vara lyckligare än man är.
Alla känslor, funderingar och sinnesstämningar är normala!
Puh, vad nervös jag hann bli ändå innan 2-3 kom fram. Hur stämmer/stämde digitala CB för er andra som kört med dem? Jag funderar på att köpa ett till för att förhoppningsvis få 3+ om en vecka.
Är det någon som är förstoppad?
Jag brukar ha problem med trög mage och nu har det blivit ännu värre.
Är det någon som vet om det är ok att ta 1 msk hela linfrön? Jag har googlat men får så olika svar överallt. Jag vet att man inte ska äta krossade linfrön men jag hoppas att hela är ok. Det brukar hjälpa min mage att hålla igång.
Jäkla autokorrekt kokosolja ska det stå inte kokosbollar även om det hade vart godare ;)
Prova annars med kruskakli! =) perfekt att blanda 1-2msk i nyponsoppa (allt smakar bara nyponsoppa) och sen i med ca 1 msk olja! Funkar alltid!
Jag fick 1-2 när jag gick in i v.4 (3+0) och 2-3 när jag gick in i v.5 (4+0). På fredag går jag in i v.6 (5+0) och då hoppas jag få 3+. Testar även varje dag med vanliga stickor (ska snart sluta ;P ). Starkaste strecket är från idag (4+5).
Har försökt få barn i 4,5 år och lyckades bli gravid på mitt fjärde IVF-försök, så jag är väldigt nojig och orolig för missfall. Det är därför jag testar så mycket.
Jag tar tillbaka det där med Otrivin. Läste precis bipacksedeln, där står "som en försiktighetsåtgärd skall Otrivin inte användas av ammande eller gravida kvinnor annat än efter förskrivning från läkare". Antingen har de ändrat den informationen eller så har jag inte läst ordentligt sedan jag gick över till "utan konserveringsmedel". Jag är helt hundra på att jag kollat upp detta tidigare och att det då var okej! Blir till att byta för min del...