• avenell

BF Juni 2015

eko my skrev 2014-10-29 18:09:48 följande:

hade två barn som inte ville ha spagetti och köttfärssås idag...(what liksom?).. och där satt jag och försökte säga åt dom att smaka i alla fall när jag själv åt risgrynsgröt (ingen av ungarna gillar det så det var inte därför dom inte åt). Men det är ju inget starkt argument liksom.

Så jag tänkte att skärp dig nu A och ät lite spagetti och sås du med då...

Fy kattsingen.. det skulle jag inte tvingat mig till... :S

Spaghetti och köttfärssås vill jag ha hela tiden nu! Däremot är det jobbigt med fisk och kyckling.

Det är lustigt vad man blir sugen/osugen på olika saker :)
  • avenell
    carolinheiner skrev 2014-10-30 15:42:51 följande:

Bara ja som har en sen inskrivning? Är i v 10(9+4) å har inskrivning den 18/11 å då är vi i v 14(13+2)..

Jag har också sent! Jag ringde inte förrän idag och önskade då en specifik barnmorska. Jag fick tid 18/11 och kommer då att vara i 11+1.

Jag tycker att det känns rätt skönt att ha det ganska sent. Förra gången hann jag precis gå och skriva in mig när det konstaterades komplett mola. Nu hoppas jag att när jag väl är i skriven så förblir jag inskriven till i juni :)
  • avenell
    Eeeel skrev 2014-10-31 14:40:04 följande:

Vad har ni för känningar i magen? Mitt kommer i vågor och jag oroar mig när jag ibland känner väldigt mycket (nästan ont. Drar i ljumskarna och spänner en hel del) och oroar mig när jag ibland inte känner något alls på en hel dag.

Jag har knappt känt något alls under hela graviditeten. Detta har oroat mig en del men i tisdags såg jag ett pickande hjärta så jag hoppas att allt är som det ska. Jag är i 8+4.
  • avenell
    MaHo89 skrev 2014-10-31 17:59:33 följande:

Åh så underbart, vi åkte in på akuten och fick göra VUL, ärtan mådde bra och hade växt som förväntat från sist.

Är så glad!

Åh vad härligt, grattis!

Hur stor är krabaten?
  • avenell
    MaHo89 skrev 2014-10-31 18:35:39 följande:

Kommer knte ihåg exakt vad han sa men han sa att det motsvarade 10 veckor så det stämde med tidigare beräkning :)

BF är 29/5 :)

Härligt! Stort grattis!
  • avenell
    MakeitHappen skrev 2014-11-01 08:18:47 följande:

Måste bara fråga... Är det fler än jag som fryser nu? Två dagar i rad har jag frusit på jobbet... Tatt på mig fleece tröja o kollegorna säger de är rätt varmt inne och jag fryser!! Trodde inte de hade med graviditeten o göra men nu tror jag det så är det fler här som fryser?

Jag fryser!

Jag har alltid varit frusen av mig men de senaste veckorna har det varit värre än vanligt. Jag förmodar att det delvis beror på förhöjd kroppstemperatur.
  • avenell

Är det någon som har erfarenhet av att ha blivit flyttad vid ett tidigt ultraljud?

När jag gjorde ultraljud i tisdags mätte den lill* 12mm. Läkaren sa att det motsvarar 7+2. Jag själv trodde att jag var i vecka 8+1.

Nu vet jag inte vad jag ska tro, hur långt gången är jag? Jag vet att det "bara" skiljer på knappt en vecka men det känns konstigt att följa utvecklingen i apparna när det kanske inte stämmer men den där inne.

Ska jag tro att ägget fäste sent och att jag var 7+2 i tisdags eller ska jag gå på sista mensens första dag och räkna att jag var 8+1?

• avenell
    Alvolina skrev 2014-11-01 11:42:14 följande:

Jag säger som jag alltid gör:) Det är väldigt svårt att mäta i början och de flesta verkar bli flyttade tillbaka efter någon mall, egentligen helt i onödan. Jag skulle lita på 8+1 om det är beräknat efter din ägglossning och senaste mens. Det man får beräknat tidigt i graviditeten stämmer oftast inte mot det vid RUL.

Tack för ditt svar!

Jag vet med säkerhet när jag hade ägglossning då jag mätte min kroppstemperatur varje morgon. Dock misstänker jag att ägget fäste sent då jag hade en liten blödning 11 dagar efter ägglossningen.
  • avenell
    Milie skrev 2014-11-01 13:14:38 följande:

Nu funderar jag bara. Men åldern på zygoten är väl från det att ägget och spermien smälte samman och cellen börjar dela på sig? Alltså ett antal dagar innan zygoten ens fäster i livmodern och fortfarande är i äggledaren. Borde det därför inte kvitta åldersmässigt när infästningen sker? Jag spånar bara.

Jag tycker det verkar mest vettigt att räkna ägglossningen som 2+0, även om den inte skedde 14 dagar efter sista mensens första dag. Hur många faktiska dagar hade du därmellan? 

Jag har också funderat på det där, när det egentligen börjar växa. Läkaren sa att du kan ha haft ägglossning senare än vad du tror. När jag förklarade att jag hade bra koll på det så sa han att ägget kan ha fäst senare än "standard". Jag nöjde mig med det eftersom jag redan hade misstänkt att ägget fäste ganska sent.

Han sa också att det är svårt för dem att mäta exakt och att jag inte skulle oroa mig. Han verkade inte bekymrad alls utan sa bara att allt såg bra ut.

Min sista mens började 1 september. Jag hade ägglossning 15 september. Jag håller med om att det är rimligt att räkna 2+0 från ägglossning.

Jag pendlar mellan att vara orolig för att fostret var för litet för veckan till att tänka att det är omöjligt för dem att vara exakta och att allt säkert är bra.
  • avenell
    GrönTröja skrev 2014-11-01 13:19:03 följande:

Jag gjorde ett VUL igår. Enligt min app så var jag i vecka 7 (6+6) då. Men enligt dom så var jag i vecka 7 (6+3) och lilla pyret var ca 4,3 - 4,7 mm :)

Tucker också det är svårt. Då enligt appen går jag in i vecka 8 idag. Men enligt gyn fortfarande i vecka 7. Handlar inte om många dagar för mig. Men jag förstår vad du menar.

Jag tycker också att det är lite snurrigt. Jag gjorde VUL förra veckan och då mätte han till 7 mm och sa att det motsvarade 7+0. Det tyckte jag lät bra eftersom jag var 7+1 då.

Sen i tisdags, alltså en vecka senare, gjorde jag VUL igen och då mätte han till 12 mm och sa att det var 7+2 när jag trodde att jag var 8+1.

Räknar de på olika sätt eller hur kan 7 mm vara 7+0 och 12 mm vara 7+2?

Nu är jag såklart både orolig för att fostret är för litet och för att der bara växte 5 mm på en vecka. Överallt står det att det växer 1 mm per dag.

Sen blir jag förbannad på mig själv att jag oroat mig. Suck :(
Svar på tråden BF Juni 2015