• vikarien

BF Juni 2015

Iida01 skrev 2014-11-05 16:09:32 följande:

Hur har ni tänkt att göra med influensa vaccin?

Kommer ni ta det eller avstå?

Frågade BM idag och hon sa att man inte rekommenderas att ta det innan stora UL. Alltså typ i vecka 18-19. Så jag kommer hoppa över det tror jag. Får se i januari
  • vikarien

Suck! Idag fick jag mitt läkarintyg, och där står att jag är gravid. Var ju inte det jag är sjukskriven för...

Känns inte jättekul att skicka det till stället jag är timanställd på :-S

På det fasta jobbet har dom tystnadsplikt på kontoret så där spelar det inte så stor roll.

Men känns ju som om man sumpar chansen för att bli längre inbokad på timjobbet eftersom dom inte är jättesugna på att betala sjukersättning..

• vikarien
    micra skrev 2014-11-06 12:43:23 följande:
    Nej vad jobbigt... :(

Hade jag varit du hade jag ringt läkaren och förklarat situationen, att det troligtvis kommer påverka din chans till arbete under resten av graviditeten. Kanske förstår hen och kan ändra? Vad är det du blir sjukskriven för?
    Var ju tyvärr en jäkla hyrläkare denna gången så känns hopplöst att börja om. Har fått ringa två gånger för att höra vad intyget tagit vägen.

Jag har haft flera virus på rad nu de senaste veckorna så därför tyckte han att jag behövde vara hemma och bli riktigt frisk nu.

Jobbar inom barnomsorgen så är ju mycket sjukdomar hela tiden.

Får hoppas jag kan skicka intyget till någon assistent nånstans som man åtminstone kan be om att vara tyst.

Har ju inte berättat för någon ännu så känns inte kul om det ska spridas ut den vägen..
  • vikarien

Suttit och budat på lite mammakläder på Tradera, kunde inte låta bli

Någon som vet hur HMs mammajeans är i storleken?

Är ju rätt bred om baken

• vikarien

När brukar tröttheten ge med sig lite?

Jag sover som en medvetslös 12 timmar per natt och är ändå dödstrött när jag vaknar

Blir aldrig pigg under dagen heller känns det som.

• vikarien
    stayyoung skrev 2014-11-07 10:29:00 följande:

Även om ni som just nu mår illa kommer att störa sig på mig, så säger jag det ändå!

JAG ÖNSKAR ATT JAG MÅDDE ILLA, eller åtminstone kände något! Jag är i vecka 11 (10+3) och känner absolut ingenting - ingen trötthet, inget illamående, ingen ömhet, ingenting!

Jag går runt och är orolig hela tiden och är så rädd för att få höra att fostret har dött när jag ska på KUB 26/11. Jag gjorde ett VUL i vecka 9 och då slog hjärtat och bebisen växte som den ska. Men jag känner inte att det är en garanti att allt fortfarande är ok.

/En väldigt orolig själ som kämpat alldeles för länge för att det här ska gå snett.

Jag mår inte heller illa (bara enstaka gång om något luktar väldigt illa, men kräks inte)

Men barnmorskan tyckte att jag skulle se det som om jag hade tur i gravidlotteriet

Jag har min trötthet, annars ingenting. Ingen växtvärk eller så heller. Man blir orolig, jag håller med dig!

Här är det inte aktuellt med något vul heller utan får snällt vänta till vecka 19 och RULet :-S Det är Lääänge dit!
  • vikarien
    fru noren skrev 2014-11-07 11:44:33 följande:

Går in i v.11 idag och jag känner att illamåendet ÄNTLIGEN börjar bli lite bättre.... Som ni sa tidigare, v.9 var då värst :(

Tröttheten är konstant dock, och jag känner mig ofta gasig.... Nån annan som också gör det?

Här pruttas det hej vilt Tur att sambon inte är så känslig

Jag äter dimetikon nu, gör iaf att gaserna kommer ut istället för att göra ont där inne
  • vikarien

Är nog lite som så att alla är lite oroliga, oberoende av mycket symptom eller nästan inga alls

Alltid har man ju något att oroa sig för

Jag har lite för mycket fritid när jag är sjukskriven och hinner därför fundera på varje grej 300 gånger per dag ungefär

Blir nog bra när jag får börja jobba igen!

• vikarien
    carolinheiner skrev 2014-11-08 09:31:18 följande:

V 12 i morgon!! :) idag 10+6 :) Idag ska vi ha farsdags middags bjudning :) rådjursgryta med ris, pressgurka, hemmalavade inlagda rödbetor, broccoli samt blancherade smörstekta sparris :) å till efterätt blir de peach melba :) mumms längtar tills ikväll :)

Men Åh vad gott!

Imorgon ska vi avslöja nyheten för mina föräldrar Vecka 9 imorgon!

Resten håller vi tyst till ett tag till om vi kan

Börjar redan synas på mig, framför allt på kvällarna!
  • vikarien

Kan inte heller bestämma mig för hur vi ska berätta... Lite sugen på att göra en tårta och skriva morfar på den

Men vet inte om jag kan hålla mig så länge, och om jag hinner göra en tårta :-P

En tanke är att ja sambon en paket samtidigt son min pappa får en.

Eller fråga mina föräldrar om dom kan passa huset till midsommar för vi ska resa till bb

Svar på tråden BF Juni 2015