• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Iida01
    Fiiaaa skrev 2014-09-30 10:19:09 följande:

Vad många vi är nu. Kul!

Denna ständiga hunger alltså...tror jag blir galen. Vaknar och magen skriker, äter stadig frukost vid 7, redan vid 9 så är det dags igen, hankar mig fram till 12 med kex, nötter och frukt, äter lunch, sen tar det typ 2-3 timmar så är det dags igen. Men det är allra värst på förmiddagen, dessutom kommer yrsel och illamående som ett brev på posten tillsammans med hungern. Vad gör man? Är van att klara mig på tom mage länge utan problem, så det här är helt nytt för mig och har lite svårt att vänja mig vid att alltid ha nåt ätbart till hands... Nån som känner igen sej och har nåt tips?

Jag känner så pass lite att det nästan är skrämmande i sig. Har konstant mensvärk och är lite trött men det är de enda. Kanske inte ska säga så för då kanske jag blir dösjuk snart :P Men men, så tipset att äta regelbundet och inte försöka nalla på tiderna. Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag, ev. kvällsmat beroende på hur lång dagen är. Var annan till var tredje timme ska vara lagom.
  • joseeffin
    Sinilam skrev 2014-09-30 07:06:21 följande:

Söt! Min 10 9.5 månaders ville med vakna 06 men där var det skrik ????????

Fattar de inte att mammorna vill sova? min dotter har fått en släng av nattskräck, gallskrik från ingenstans emellanåt.
  • joseeffin

Detta med hungern. Jag var så noga med maten då jag var gravid, smååt ingenting och unnade mig inte mer än annars. Man ska äta varierad kost, mycket grönt. Min bm sa att en liten fruktsallad om dagen var det enda man egentligen behövde.

Kaskadkräktes i tolv veckor, det enda jag levde på var banan och nyponsoppa. Sen kom matsuget! Gick upp 20 kilo totalt.

Är tokhungrig nu! Blir att fixa lite lax eller något (det jag levde på innan).

• joseeffin
    joseeffin skrev 2014-09-30 11:07:35 följande:

Detta med hungern. Jag var så noga med maten då jag var gravid, smååt ingenting och unnade mig inte mer än annars. Man ska äta varierad kost, mycket grönt. Min bm sa att en liten fruktsallad om dagen var det enda man egentligen behövde.

Kaskadkräktes i tolv veckor, det enda jag levde på var banan och nyponsoppa. Sen kom matsuget! Gick upp 20 kilo totalt.

Är tokhungrig nu! Blir att fixa lite lax eller något (det jag levde på innan).

Det enda man behövde UTÖVER det man skulle äta alltså
  • Diamant
    joseeffin skrev 2014-09-30 05:58:34 följande:

Godmorgon tjejer :) här började dagen tidigt med bebisgos. Knasunge!

Men GUD så söt!! 

Har börjat fundera på det här med maten. Jag är gluten- och laktosintolerant, allergisk mot jod samt råa morötter och kan inte äta för fet mat då jag gjorde en magoperation för några år sen. Har även hyperglykemi (blodsockerfall) så MÅSTE äta ofta redan som det är men har svårt att hitta mat som smakar gott så när jag får blodsockerfall så gäller det att SNABBT få i sig en frukt eller godis för att inte svimma. 
    Glutenfria alternativ är oftast rakt ut äckliga så det blir naturligt glutenfri kost mest (äter sådant som naturligt inte har gluten i sig, alltså inte mat som det brukar vara mjöl i där det bytts ut till glutenfritt mjöl) vilket utesluter en hel del!

Kan sällan köpa mat ute, däremot har jag sjukt DILLE på sushi, men det är väl ett big no-no om man inte väljer helvegetarisk sushi va? 

Fått tid för inskrivning hos MVC om 2 veckor, yay! Men hur ska man kunna gå med denna oro att inte få behålla tills dess? 

• Isabella89

Sushi är ok bara den är nygjord ???? i alla fall enligt de rekommendationer som finns.

Är för övrigt också mer hungrig än vanligt. Äter frukost på jobbet och det är sällan några problem med kurrande mage. Men både igår och idag har det blivit ganska jobbigt halvvägs (har ca 1 timme till jobbet). Och sen är min avdelning alltid så sega på att äta lunch så vi har inte ätit än!

Tror jag ska sparka iväg chefen och kollegorna till lunchrummet nu :)

• Manelma

Jag undviker suchi första 3-4 månaderna. Visst man säger sig kunna äta om den är nygjord men jag har väl ingen aning vad det är för hantering denna sushi och fisk fått så jag låter bli. Det är ju trots allt rå fisk man äter. Så jag unviker det första månaderna när bebisen är så skör där inne i magen. 

• knaappeen

Känner verkligen igeb mig!

Är konstant hungrig, ibland förstår jag inte ens att man kan vara så hungrig haha

Pga mitt jobb så är jag van att inte äta mat på 14-16 timmar i vissa fall och nu vet jag ibtr hur sjuttton jag ska vänja mig:p

Fiiaaa skrev 2014-09-30 10:19:09 följande:

Vad många vi är nu. Kul!

Denna ständiga hunger alltså...tror jag blir galen. Vaknar och magen skriker, äter stadig frukost vid 7, redan vid 9 så är det dags igen, hankar mig fram till 12 med kex, nötter och frukt, äter lunch, sen tar det typ 2-3 timmar så är det dags igen. Men det är allra värst på förmiddagen, dessutom kommer yrsel och illamående som ett brev på posten tillsammans med hungern. Vad gör man? Är van att klara mig på tom mage länge utan problem, så det här är helt nytt för mig och har lite svårt att vänja mig vid att alltid ha nåt ätbart till hands... Nån som känner igen sej och har nåt tips?

• micra
    knaappeen skrev 2014-09-30 00:41:13 följande:

Vad kul micra!

Bor också i västerås, bf 4 juni????

Vad roligt! :) Då ses vi på BB i juni då! ;)

Jag bor inte i Västerås egentligen utan en bit därifrån men vill vara anonym såhär tidigt i graviditeten. Bor på ett litet ställe. Men jag föder i Västerås i alla fall.
  • effilant
    wishing skrev 2014-09-30 10:27:39 följande:

Känner igen mig i hungern - ett riktigt sug, men för min del mycket mer på eftermiddagen/kvällen än morgonen. Jag har löst det genom att äta lite nötter när det blir jobbigt, det är mättande tycker jag. 

Nötter.. är jag den enda som är sugen på godis? Surt godis helst. Är öht rätt osugen på riktig mat och är mest sugen på snask.
Svar på tråden BF Juni 2015