• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Fiiaaa

Shit, åt sushi till lunch idag. Hade läst att det skulle gå bra att äta nygjord, och dit vi går ser man ju när de gör den, och ville dessutom inte att kollegorna skulle misstänka nåt eftersom vi äter sushi nån gång i veckan. Men jag fick så sjukt dåligt samvete, får försöka undvika sushiluncherna nu några veckor. Blev dessutom illamående av lukten. Hoppas det inte är nån fara med de bitarna jag åt iaf...

• Fiiaaa
    Diamant skrev 2014-09-30 13:14:18 följande:

Jag tycker att det låter så himla mysigt med allas symtom! :) 

När börjar det? Vi är ju alla i väldigt tidigt stadie, men i vilken dag (efter BIM) började era symtom och vad har ni? 

BIM i söndags - Jag har mest en "obehagskänsla" i magen, varvat med lite molvärk, dålig i magen. Började få ont i brösten nu på eftermiddan och illamående. Men är det för tidigt att känna sånt? Är det inbillning? 

Mina började jättetidigt, innan bim, sen har det stegrats successivt, men känns lite bättre vissa dar. Försöker att inte haka upp mig så mycket på symtomen, man kan ju lätt få panik om det känns som de är mindre...
  • thuram

Någon som vill lägga in mig i listan? Rädd att förstöra något, skrev tidigare idag men verkar ha missats då det rullar in mer och mer folk här :)

5 juni, thuram första barnet och 23 år, jämtland.

• Kessika
    MalinA87 skrev 2014-09-30 14:08:10 följande:
    Så förutom MittVal Kvinna-tabletter så ska jag ta ytterligare extra folsyra? Annars innehåller ju 1 tablett 100% av RDI.
    Jag tar oxå MittVal Kvinna, men 2 tabl. per dag. Då blir det 400 mikrogram folsyra, som LMV rekommenderar, och man håller sig under 1mg A-vitamin (mer än så är tydligen inte bra för fostret).
  • Diamant
    19 maj: JosPhi, första barnet, 22, Västervik 
    24 maj: Hemlig78, första barnet, 36 år 
    26 maj: Lina881, 26 år Blekinge 
    27 maj: Elsa83, första barnet, 30 år, Malmö 
    27 maj: MaHo89, tredje barnet (har ett änglabarn och ett barn som är 17 månader), 25 år, Västerbotten 
    28 maj: Flor Mariposa, tredje barnet, 32 år  
    28 maj: carolinheiner, andra barnet( 1 änglabarn) 26 år Halmstad 
    30 maj/1 juni: wishing, första barnet, 30 år
    30 maj/1 juni: Sinilam, andra barnet,24 år!  
    30 maj-2 juni: Gizza, andra barnet, 31 år, Uppsala 
    30 maj: Fiiaaa, 32 år, första barnet, Uppsala 
    30 maj: Luttanlej, 30år, Stockholm 
    30 maj: Joseeffin, 30 år, andra barnet, Göteborg. 
    30 maj: enannanmaria, 36 år, tredje barnet, Götaland 
    31 maj: Summer88, första barnet, 26 år, Malmö 
    31 maj/1 juni : Manelma, andra barnet, 28 år, Stockholm  
    1 juni: saran86, andra barnet, 28år, Umeå 
    2 juni: Kanien, första barnet, 25år från Sala 
    3 juni: KnytetsMamma, andra barnet, 34 år, Linköping  
    3 juni: jemi02, andra barnet, 30år, Stockholm  
    3 juni: Iida01, första barnet. 24 år, Karlstad 
    3 juni: effilant, första barnet, 25 år, Göteborstrakten 
    4 juni: Onilla, första barnet, 25 år, Halland 
    4 juni: stayyoung, första barnet, 26 år, Jönköping. 
    4 juni: micra, tredje barnet, 28 år, Västerås 
    4 juni: lillafii, andra barnet, 27 år, Karlskoga 
    4 juni: Kessika, första barnet, 40 år, Stockholm 
    4 juni: knaappeen, första barnet, 24 år, Västerås  
    4 juni: Snöfrid, första barn 32 och 37 år, Flen 
    4 juni: Kyy, första barnet, 28 år, Lund.
    5 juni: Malllis, tredje barnet, 30 år, Falköping 
    5 juni: thuram första barnet, 23 år, jämtland.
    7 Juni: Diamant, första barnet, 30 år, Göteborg. 
    7 Juni: Isabel­la89, andra barnet,  
    8 juni: Lg85, första barnet, 29, Karlstadtrakten 
    11 juni: Sawgni. tredje barnet, 39 år, Härjedalen
  • Diamant
    Kessika skrev 2014-09-30 15:29:26 följande:
    Jag tar oxå MittVal Kvinna, men 2 tabl. per dag. Då blir det 400 mikrogram folsyra, som LMV rekommenderar, och man håller sig under 1mg A-vitamin (mer än så är tydligen inte bra för fostret).
    Jasså? 
    På Apoteket fick jag rådet att utöver MittVal Kvinna ta MittVal Folsyra för att täcka hela behovet. 
  • enannanmaria

Var tvungen att kolla så mitt kosttillskott är tillräckligt, Apotekets Kvinna Kosttillskott, och det innehåller 500 mikrogram folsyra. Livsmedelsverket rekommenderar 400 mikrogram folsyra till de som planerar graviditet eller är gravida till och med v.12.

• Manelma
    micra skrev 2014-09-30 13:12:09 följande:
    Ja har man fått det så tidigt under en graviditet är nog risken ganska stor att det blir så även vid nästa. :( Men det behöver ju absolut inte bli så! Min mamma hade jätteont när hon väntade mig men kände ingenting med min lillasyster som är 1,5 år yngre.

Det kan ju också vara lättare att hantera det när man varit med om det förut. Man vet hur man bör/inte bör böja sig, sitta, gå, stå. Man får ju alltid som ondast när man utfört "fel" rörelser och man kanske inte behöver prova sig fram lika mycket den andra gången.
    Helt ärligt så undrar jag hur man ska orka det igen med en 2 åring hemma men det visar sig antar jag och man blir ju duktig på att anpassa sig. Men jag tyckte det va jobbigt att inte kunna sova normalt, att knappt kunna gå. Men hade turen att bli av med besvären direkt efter förlossning. Det försvann direkt. Som magi! :)
Svar på tråden BF Juni 2015