• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Nhv

Hej alla! Hoppar gärna in här då ja fick ett plus idag :) Så är nu v5 (4+6). Bf 2 Juni. De tog på 4de försöket o är första barnet.

• jemi02

Jag äter sushi så länge den är färsk, så därför ser jag till att gå till ett populärt ställe om jag skulle äta. Då vet jag att det inte är gammal fisk.

Känner dock att jag har dålig koll på vad man får och inte får äta.

Hur gör ni med kaffe? Jag dricker vanligen ca 3 koppar per dag men tänkte försöka dra ner till 1/dag.

• tove78

Jag tycker att mitt vanliga snabbkaffe smakar pecka. Så jag kan utan svårighet dra ner på alla koppar. Däremot om jag dricker finkaffe ute så smakar det fortfarande ganska bra. Men jag kommer nog att sluta helt så småningom, det gjorde jag under min förra graviditet. Jag tyckte helt enkelt inte att det var gott längre! 

• Flor Mariposa
    jemi02 skrev 2014-09-30 19:55:51 följande:

Jag äter sushi så länge den är färsk, så därför ser jag till att gå till ett populärt ställe om jag skulle äta. Då vet jag att det inte är gammal fisk.

Hur gör ni med kaffe? Jag dricker vanligen ca 3 koppar per dag men tänkte försöka dra ner till 1/dag.

För mig blir det inga problem att dra ner på det fast jag egentligen är en kaffe älskare. De senaste dagarna har kaffet smakat beskt och äckligt. Jag sörjer haha!
    Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ♥●?٠·
  • MalinA87

Ni får gärna skriva in mig också. Bf 1/6-15 27 år från Linköping

• FruGnu
    micra skrev 2014-09-30 18:27:56 följande:

FruGnu

Grattis till det efterlängtade plusset, vilken härlig historia! Man går nog ofta runt och spänner sig mer än man själv är medveten om. Skönt att slippa utredningar och lyckas på egen hand!

Tack. 
    Ja man gör nog det. Alla säger ju, "ta det lugnt", "stressa inte", "tänk inte så mycket på det". 
    Men hur lätt är det när man får mens på mens på mens? 

Men nu, YIPPIE!
  • jemi02

Tycker det är lite häftigt hur nåt som man vanligtvis tycker om börjar smaka helt annorlunda. Har själv inte kännt av nåt sånt ännu och det enda jag märkte av förra grav var att mitt älskade lösgodis inte alls smakade så gott som det brukar vara.

• carolinheiner
    jemi02 skrev 2014-09-30 19:55:51 följande:

Jag dricker kaffe som vanligt :) något måste man ju få ha :)
  • Diamant

Skönt att fler har samma frågor och funderingar! 
    (flytningar, sushi..) 
    Kommer ta sushi till lunch imorgon, men vegetarisk. En bra kompromiss tills jag varit på MVC hehe

Jag har haft illamående av och till sen i eftermiddags och är så trött så jag kommer gå o lägga mig nu haha! 

Någon mer som är gråtig som tusan? 
    Grät i bilen när jag hörde en fin låt på radion, och sen nu ikväll när alla överlevde i en film. (för några dagar sen grät jag till filmen Godzilla.. Ahem..) 

• jemi02

Jadå, gråtit har jag redan gjort ett par gånger och påverkas av det mesta!!! Mannen bara skrattar åt mig....

Svar på tråden BF Juni 2015