• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • FruGnu

Jag och min sambo har försökt skaffa barn i ca ett år nu. Den här månaden hade vi bara sex två gånger runt ägglossning, jag hade inte så stor koll och vi hade en kompis över så blev inte så mycket tid för mys.

Samt att vi i slutet av augusti hade bokat tid för infertilitetsutredning till den 20 oktober.

Men så när bim närmade sig den här månaden var det annorlunda än de andra månaderna. Fick ont i brösten ca en vecka tidigare än vanligt. Och så hade jag mensvärk utan att ha mens. När det hade gått 3 eller 5 dagar (osäker på hur lång min cykel är) förbi bim beslutade jag mig för att ta ett test, det var igår. Och det var positivt!! :D Jag var helt säker på att det skulle vara negativt.

Jag storgrät i flera minuter och min sambo blev jätteglad.

Det hjälpte alltså att veta att vi nu skulle få hjälp! Då släppte väl all spänning och sånt.

Så nu är jag i vecka 5 och barnet är beräknat till 3 juni 2015.

På torsdag ska vi till Mvc för första mötet.

Kan någon lägga in mig på listan?

Första barnet, 31år,västsverige bf 3/6-2015.

Tack för att ni orkat läsa detta jättelånga inlägg. :)

• Sinilam

Mina symptom var trötthet, mår illa och kände mg typ sjuk konstig i kroppen. Svider i revbenen. Det som skiljer från förra graviditeten är att jag har sådan fruktansvärd ryggvärk,hade inget med sonen som är född i dec 13,nu mår jag illa och är trött som faen ????

• enannanmaria
    Fiiaaa skrev 2014-09-30 16:04:52 följande:

Nån som vet vilken dag det är som hjärtat börjar slå?

I en gravid-app jag har står det 22-23 dagar efter befruktningen.
  • carolinheiner
    Diamant skrev 2014-09-30 15:33:27 följande:
    Jasså? 
    På Apoteket fick jag rådet att utöver MittVal Kvinna ta MittVal Folsyra för att täcka hela behovet. 
    Jag tar acos gravid tabletter å bm sa förra graviditeten att de täckte att ta en tablett om dagen :)
  • knaappeen

Åh har fått tid till inskrivning på fredag!

Har ännu inte riktigt förstått att det är en liten som växer i magen.

• Manelma
    carolinheiner skrev 2014-09-30 16:48:59 följande:
    Jag tar acos gravid tabletter å bm sa förra graviditeten att de täckte att ta en tablett om dagen :)
    På acos gravid står att man ska ta två om dagen. Har också dom som jag tar två av dagligen. Står så på förpackningen för att få i sig det innehåll som står i listan bak på burken.
  • Onilla

Idag bokade jag tid för hälsosamtal som blir nästa vecka, då kommer nog allt kännas mer verkligt eftersom det bara är jag och sambon som vet om miraklet än så länge :)

• Emeeliiee

Hej på er!

Jag plussade IDAG och har räknat ut att jag har ungefärlig BF 12 juni 2015 (kan ju ändras sedan när man gjort ultraljud och så såklart) :) 

Får jag hänga med här? Detta är första gången barnet för mig, är 24 år och bor i Skövde-trakten. Oskyldig

• carolinheiner
    Manelma skrev 2014-09-30 16:55:37 följande:
    På acos gravid står att man ska ta två om dagen. Har också dom som jag tar två av dagligen. Står så på förpackningen för att få i sig det innehåll som står i listan bak på burken. phpfQbo7L88191.jpg
    Min bm sa att de räckte med att ta rn precis som ja gjort :/
Svar på tråden BF Juni 2015