Inlägg från: MakeitHappen |Visa alla inlägg
  • MakeitHappen

BF Juni 2015

stayyoung skrev 2014-10-14 07:46:03 följande:

Går in i V8 idag och jag älskar tisdagar nuförtiden. Så härligt när det går ännu en vecka ??

hehe jag med men är vecka 7 idag :)
  • MakeitHappen
    hemligönskan skrev 2014-10-14 08:20:34 följande:

Är på 6+1 idag. Brösten ömmar mer och mer! När jag vaknade imorse så kände jag lite illamående :D! Idag ska jag på inskrivning också. Känns som en bra dag även fast jag får så ont i magen till och från.

Jag är 6+0 idag. förra veckan ömmande brösten som fasiken. nu känner jag bara lite! vet inte om de är bra eller dåligt :p  åh kul med inskrivning, de är nån vecka till jag ska det.
  • MakeitHappen
    Nhv skrev 2014-10-14 11:36:58 följande:

Ingen här som tänker försöka vänta med att berätta för familjen tills på julafton? Vi är lite inne på de. Om vi nu lyckas hålla de så länge såklart ;)

Ja vi vill det. han föräldrar bor långt ifrån så de får veta på julafton, jag kommer inte kunna hålla mig för min familj då jag träffar dom så ofta så de lär synas innan jul så de kommer få veta så fort den "säkra" tiden är över :)
  • MakeitHappen
    Allie779 skrev 2014-10-14 20:28:01 följande:
    MakeitHappen skrev 2014-10-14 17:44:04 följande:Jag är 6+0 idag. förra veckan ömmande brösten som fasiken. nu känner jag bara lite! vet inte om de är bra eller dåligt :p  åh kul med inskrivning, de är nån vecka till jag ska det.
    Jag är oxå 6+0 idag =) Har exakt samma som du, förra veckan ömmade de som fan men du spänner de bara lite när jag tar av mig bh:n på kvällarna.

Du har heller Inga andra symtom menar du?
  • MakeitHappen

Var på cellprovs undersökning idag och då passade hon på att göra VUL... Åh så mysigt att se pluppen! Inte stor men ändå veta att det finns nått där inne :) <3

• MakeitHappen
    avenell skrev 2014-10-15 13:20:52 följande:
    Det måste vara härligt att se!

Jag har en tid för cellprov nästa vecka. Sa de något om risk för blödningar efter att ha tagit cellprov? Jag läste någonstans att man kan få blödningar efter det. Jag kommer oroa mig jättemycket om jag börjar blöda, även om jag vet att det skulle kunna bero på provtagningen. Gud så nojig man blir
    Nej hon sa ingenting om det och hon sa.. blöder det nu så är det för jag tog prover och inte för du är gravid så du vet....   jag råkade med googla innna jag åkte dit och fick upp värsta sidan .. stängde ner snabbt och tänkte Fan man ska inte googla så mö!! :p  fråga henne innan ni börjar om du oroar  dig ...
  • MakeitHappen
    hemligönskan skrev 2014-10-16 10:10:58 följande:

Alltså jag är superorolig för mitt vul I eftermiddag... tänk om hjärtat inte slår? Vad fan gör jag då? Tänkte stilla mins nerver och googlade på småblödningar gravid, där kom det ju nästan bara upp hemska grejjer. Guuuuuud.

Det är farligt att googla!!! ;p man ska aldrig göra de, då man bara bli mer orolig när man ser va de står om allt!
  • MakeitHappen
    Allie779 skrev 2014-10-16 09:36:32 följande:
    Nä inte ett skavtt! Man blir ju orolig men minns i min förra graviditet att jag läängtade att må illa för att det skulle kännas på riktigt. Å sen plötsligt mådde jag skit i flera månader, blev nästan inlagd. Så egentligen ska man väl njuta? Ska göra vul nästa vecka på torsdag. Ska du göra vul?
    Oj nej för många symptom vill man inte ha bara lite så man vet att det är verkligt de som händer! Jag gjorde VUL i samband med cellprov igår :) så då såg ja hjärtat slå! :) underbart!
  • MakeitHappen
    avenell skrev 2014-10-16 10:20:18 följande:
    Jag förstår att det är nervöst och oroligt men försök att tänka positivt!

Vad jag har förstått så är det inte säkert att hjärtat slår så pass tidigt som 5+3 ( för visst är du 5+3?).

Det är nog bra att tänka på det innan, försök att komma ihåg att allt kan vara som det ska även om hjärtat inte slår.. det är ju ändå rätt tidigt.

Jag ska göra vul på tisdag nästa vecka då jag är 7+1. Jag är också sjukt nervös men försöker att inte oroa mig.

Lycka till!
    Jag gjorde mitt igår i samband med cellprov och då var jag 6+1 och hon sa hade vi kollat veckan innan hade man nog inte sett nått gör den är inte stor nu, så gör inget VUL för tidigt bara :)
  • MakeitHappen
    Carri12 skrev 2014-10-16 22:33:46 följande:

Ååh, här nojjas det som sjutton. Jag har inga symtom alls! Försöker inbilla mig lite mensvärk (men det har jag inte), och ömma bröst (hade kanske det i förra veckan, INGET nu..). Fortsatt kissa på sticka o strecken blir starkare successivt, men varför känns det inget?! Är i v 4+5 idag. Tror jag hade både molvärk, hugg i ljumskarna o ömma bröst vid det här laget förra gången. Knepigt det här, man borde ju bara vara glad att slippa det där så länge som möjligt, men samtidigt hör man ju att mycket symtom = höga hormonnivåer = mindre risk för MF. Någon annan symtomlös? När kom era symtom tjejer? Alltså på riktigt, inte önskesymtom ;)

Hej! Jag har väldigt lite symptom också, förr förra veckan hade jag sååå ömma bröst!! Aj! Men nu nä nada, nån liten molvärk som knappt märks, trött är jag visserligen men de är jag la alltid haha ;p

Annars nä inget mer än konstant hungrig!
Svar på tråden BF Juni 2015