Inlägg från: MakeitHappen |Visa alla inlägg
  • MakeitHappen

BF Juni 2015

Ni som varit/ är i vecka 8.. jag är vecka 8 (7+4)   hur var era symptom..

jag har inga tror jag inte.... hungrig ofta men visst det kan man vara ändå!
    sover dåligt om nätterna så min trötthet vet jag inte om det beror på de eller på graviditeten..... 
    de känns lite i brösten men inte så mö som det gjorde för nån vecka sen....
    ingen illamående eller yrsel.... har dock kräkts nån morgon men då skulle jag göra nått o var lite nervös... (tror jag)
    molvärk har jag ibland
    kissar gör jag ofta men de har jag alltid gjort...

är de vanligt att inte ha så jättemycke symptom... vågar ju knappt googla för där vet ju själv vad det slutar med....

• MakeitHappen
    Lg85 skrev 2014-10-25 18:48:10 följande:
    Är oxå i v 7+4 idag. Har inte alltid heller så mkt symtom utan tycker de kommer och går från dag till dag.

Tröttheten och att kissa ofta är det som är tydligast. Idag har jag sovit lite mindre pga kvälls o morgon jobb och då känner jag av lite mer molvärk än på läääänge.

Men det är lika vanligt att ha få symtom som många. Egentligen borde man väl njuta av det men förstår att det kan oroa dig.

Jag försöker tänka att jag väntar barn o inte missfall (existerar inte i huvudet just nu även om risken finns) och det hjälper mig.
    Jo man borde säkert bara njuta av att man mår bra men efter att läsa hur illa alla andra mår så blire svårt... men men jag tänker positivt :) tack!! :)
  • MakeitHappen
    carolinheiner skrev 2014-10-26 09:35:02 följande:

Snart inskrivning :) 18/11 :) längtar :) blev riktigt åksjuk igår när vi körde från skåne till halland.. :(

Bor ni i Halland eller Skåne ? :)
    Är själv från Halland :)
  • MakeitHappen
    carolinheiner skrev 2014-10-26 12:52:24 följande:
    Halland:) halmstad närmare bestämt.. Men jag är från skåne å har mina syskon och föräldrar där :)
    Okej :) Varberg för mig :)
  • MakeitHappen

Var så mysigt, igår när jag och sambon åkte hem efter att varit på bio, prata vi lite om föräldraledighet och namn osv... då kände jag att nu börjar de kännas på allvar, är de sant, ska vi verkligen ha barn :)  underbar känsla :D

• MakeitHappen
    avenell skrev 2014-10-26 15:52:54 följande:
    Jag har också väldigt lindriga symptom. Jag är trött men det kan lika gärna bero på att jag sover dåligt eller på att det är höst och man blir extra trött. Jag har hemsk halsbränna till och från men jag har ofta problem med halsbränna. Mitt enda tydliga graviditetstecken är ömma bröstvårtor, det har jag aldrig annars.

Vissa dagar är jag glad att jag mår så bra. Andra dagar är jag helt övertygad om graviditeten har avstannat och att det hjärta jag såg förra veckan har slutat slå.

Jag vet att man ska vara glad att vara symptomfri, men det är sjukt jobbigt för psyket.
    Exakt så känner jag med! Man är glad man har lindriga symtom men samtidigt oron att den kan avstannat. har som tur med sett hjärtat slå men de var för en vecka sen (15/10) vill gärna boka nytt UL och betala själv bara för att se hjärtat slå igen eller ska man stå på sig o vänta... sjukt jobbigt för psyket ja samtidigt försöker man tänka positivt :)
  • MakeitHappen
    Fröken1987 skrev 2014-10-26 17:13:49 följande:
    Vad skönt att jag inte är ensam att känna såhär. Såg hjärtslag på vul för en vecka sen, men mår väldigt bra, så man blir ju nojjig. Samtidigt tänker jag, om jag tar ett till så är det inget som säher att det inte "stannar av" typ dagen efter. Kommer ju alltid finnas saker att poroa sig för, men sånt här kan man ändå inte styra. Jag bestämde att inte kolla något mer, oron kommer inte försvinna, finns alltid nya saker att bli nervös över.
    Åh va klok du är!!! Tack de behövde jag! ska försöka sluta nojja mig nu och bara tänka positivt!!  :) :)
  • MakeitHappen
    Fröken1987 skrev 2014-10-26 19:17:39 följande:
    Tack, vad gulligt av dig=)
    Ja, bättre att tänka på det fina som kommer att hända än att ödsla energi på dittan och dattan. (Fast det är svårt ibland)
    Hehe jag blev bara så glad av att få ett sådant bra svar! :p
    Ja men visst är det bättre o tänka positivt i alla lägen men svårt absolut!   :)
    japp bara låta tiden utvisa :)
  • MakeitHappen
    Awe83 skrev 2014-10-26 20:46:14 följande:
    Så fantastiskt va?! Snart faller nig fleras polletter ner. Jag och sambon ska på inskrivning på torsdag, då tror jag också att det klarnar till lite. Gud vad redo jag känner mig! Lycklig är jag!
    Ja verkligen!! :). Va roligt! Vi har inskrivning i slutet av november, jättelänge kvar men bara att räkna ner :)

Kul!! :)
  • MakeitHappen

Haha måste nog skylla på hormoner inatt.. annars vet jag inte vad de var....
    Jag la mig runt 23 och sambon brukar komma strax efter, men jag hann somna till, vaknade till av att han prata skype med nån och jag kolla klockan 00. jag gick upp till hallen, endast iklädd trosor "Nu går du och lägger dig" och pekar mot sängen.... ja sa han ja kommer snart.. jag gick o kissa o la mig igen... hahah

han sa på sms idag när jag bad om ursäkt att jag inte var hans mamma :p men han sa de är svårt att ta mig seriöst när jag stod där iklädd trosor och den bestämda minen haha... jag skyllde på trötthet och hormoner :p

• MakeitHappen

Måste bara fråga... Är det fler än jag som fryser nu? Två dagar i rad har jag frusit på jobbet... Tatt på mig fleece tröja o kollegorna säger de är rätt varmt inne och jag fryser!! Trodde inte de hade med graviditeten o göra men nu tror jag det så är det fler här som fryser?

• MakeitHappen
    avenell skrev 2014-11-01 09:26:27 följande:
    Jag fryser!

Jag har alltid varit frusen av mig men de senaste veckorna har det varit värre än vanligt. Jag förmodar att det delvis beror på förhöjd kroppstemperatur.
    Jag är med rätt frusen av mig.. men inte så att jag måste gå med en extra flecce hela dagen haha.. men då vet jag vad det beror på :p
  • MakeitHappen
    vikarien skrev 2014-11-01 09:35:21 följande:
    Jag fryser eller är jättevarm, aldrig mitt imellan känns det som Min termostat funkar nog inte riktigt som den ska :-P
    Hehe sant här med... var frusen innan med men inte så här illa :p   haha inte mitt heller :p
  • MakeitHappen
    vikarien skrev 2014-11-03 09:51:10 följande:

Fy vad jag lider med er som mår illa! <3

Jag känner ingenting egentligen. Ömma bröst fortfarande och trötthet, men annars ingenting!

Man blir nästan orolig!

Mår alla verkligen illa? När började det för er?

Jag slipper ju klart gärna iofs Är i 6+5 idag.

Jag är som du!!  Ömma bröst o trötthet.. annars inget... så jag har vart nojjig men samtdigt försökt tänka positivt att många har få symptom men man undrar ju lite hehe :)   är vecka 9 (8+6)
  • MakeitHappen
    vikarien skrev 2014-11-03 19:00:31 följande:
    Då finns det hopp om att jag kan få fortsätta må bra utan illamående

Det enda jag kan känna är att jag inte är sugen på någonting i matväg, men det är ju det lilla problemet
    Ja njut bara! :)
    oj ja precis de är de minsta bekymret,, går snart över o du är hungirg jämt o äter de du kan :p haha
  • MakeitHappen

Det har varit kul att "lära känna" er men det blir att jag lämnar gruppen nu då jag fick MF igårkväll =/ 

Svar på tråden BF Juni 2015