BF Juni 2015
Jag jobbar på en förskola med barn från 1-6 år :)
Jag jobbar på en förskola med barn från 1-6 år :)
Jag jobbar på förskola men är just nu tjänstledig (sista terminen) för studier till förskollärare.
Tänk vad härligt om typ 15 veckor när vi kan sluta diskutera symptom och istället diskutera namn, barnvagnar, barnsaker mm.
Jag längtar!
Har precis varit på Hälsoinfon på mvc.! Gick fort och var smärtfritt hehe..
Jag fick en burk jag ska ha med på inskrivningen om några veckor.. ska ha med morgonurin. men glömde fråga hur mycket :S ni som haft med? fyllde ni burken eller hade ni bara någon cm ? :)
hehe nej menade inte hela vägen upp .. menar man kissar rätt mö på morgonen men de räcker la säkert bara nån cm ... skulle jag tänka mig :)
en 100 ml burk.. ja frågade inte de. men på 1177 sida står det: Vid inskrivningen lämnar man ett urinprov för att se om det finns protein, även kallat äggvita, i urinen. Det kan vara ett tecken på urinvägsinfektion eller att njurarnas funktion är nedsatt. I journalen kallas provet u-protein.
på den lilla instuktionslappen som hängde med burken så står de man inte ska ta med det första...
haha oj nej har aldrig fyllt ända vägen upp! va äckligt för er som ska ta hand om det!
Ja bra beslut! det är tufft att läsa och jobba samtidigt.
Jag är "bara" på termin två.. :)
Jo egentligen borde man tänka så! men så vill man inte missa allt för mycket från jobbet heller men samtidigt ska ju min hälsa gå före men ändå...
oj men hur mår du nu då?
Jo det är jättekul är de men tufft vissa stunder.
Jag jobbar som förskollärare på en avdelning för 1-2 åringar (de flesta är dock bara 1-1,5).