• micra

BF Juni 2015

kanien skrev 2014-10-02 09:26:50 följande:
    Åh vad kul smile1.gif vi letar efter en 3a i sala just nu men är jätte svårt att hitta.. Medt privata som hyr ut för 10.000kr smile4.gif
    Kul, jag bor också i krokarna men på ett väldigt litet ställe så vill inte skriva ut det än. Bor ni i Sala just nu och bara letar större eller ska ni flytta dit?
  • micra
    slightlymad skrev 2014-10-02 15:42:44 följande:

Hej hörrni! Jag skrev i början på tråden och orkar inte läsa genom alla inlägg, det var över hundra sedan igår. Jag har börjat må illa och idag spytt första gången. Jag var på hälsosamtal i tisdags och barnmorskan nämde seaband. Är det någon som har erfarenhet av detta? Hjälper det? Funderar på att prova. Inget roligt med detta illamåendet.

Jag har inte provat seaband men kan tipsa om Postafen om nu inte bandet skulle funka. Postafen är receptfria tabletter mot åksjuka. Funkar inte för alla men för mig tog det bort precis allt illamående så länge jag tog dem varje dag. Då hade jag ändå kräkts runt 5 ggr om dagen innan jag började. Åt dem till v 14. Hoppas du hittar någonting som fungerar! Inget roligt med illamående hela tiden, man blir ganska desperat till slut.
  • micra

Jag märker inte heller av det särskilt mycket. Det som känns är att det värker och drar lite i magen och att jag är lite öm i bröstvårtorna. Men än är det så tidigt så jag är helt säker på att om en vecka eller två kommer illamåendet komma som ett brev på posten.

Tränar ni något tjejer? Vad? Har ju läst att flera av er åker skidor, vad gör ni annars? Hur har ni tänkt kring träningen och graviditeten?

• micra
    Amie skrev 2014-10-03 23:54:55 följande:

Ang träningen så har jag två hästar. De får vila nu iaf tills jag känner mig trygg med att där är något eller inte. Konstigt resonemang men skulle inte klara av att hoppa upp och sedan få missfall, hade skyllt på det direkt! Vanligtvis cyklar jag ca 6 mil i veckan men kondisen verkar som bortblåst! Har köpt ett kort på simhallen och tänkte köra det 3 dagar i veckan istället, eventuellt lite styrketräning om jag hittar något bra och anpassat program för gravida.

Jag rider också, har inga egna hästar dock. Har tänkt fortsätta tills jag fått mage (bebismage, inte uppsvällda-tarmar-mage ;) ). Då känns det för riskabelt om man skulle åka av.

Löpningen tänkte jag fortsätta med så länge det fungerar, där kan man ju lätt styra tempo och träningstid själv. Men känner igen det där med kondisen! Simning är ju jäkligt bra, tyvärr tycker jag att det är sååå tråkigt! :/
  • micra
    Diamant skrev 2014-10-04 17:11:50 följande:

Blev ju magsjuk i början av veckan och ligger nu med dropp på sjukhuset :(

Det vill bara inte ge sig!!

Är orolig för att fostret i såhär tidigt stadie inte ska få rätt näring för att utvecklas, eller för att jag har någon allvarlig sjukdom som påverkar fostret på något annat sätt!

Dropp är ju en bra start, men måste få lov att kunna äta (och behålla det) snart!

Får man äta leverpastej?

Åh din stackare! Död åt magsjuka!

Vad har personalen sagt om att du är gravid, har de nämnt några risker?

Näring får bebisen ändå och den är ju så liten så det går inte åt så mycket. En vän till mig kräktes upp allt de 20 första veckorna av graviditeten, hon blev inlagd flera gånger med dropp. Ut kom en normalstor frisk kille i rätt tid. Kanske kan lugna lite? Hoppas du kryar på dig snart i alla fall!
  • micra

Här är en till med svullen mage, skönt att det är höst så man kan ha lite mer kläder på sig!

• micra
    Onilla skrev 2014-10-04 10:12:55 följande:
    Jag löptränar också och vill fortsätta så länge det bara går, mår nästan psykiskt dåligt om jag inte kommer ut 2-3 ggr/vecka och tror inte min kropp mår bra om jag blir inaktiv flera månader. Men vad svårt det är nu när jag är så trött. Styrketräning känns också väldigt viktigt, tror att en stark muskulatur underlättar foglossning och återhämtning efter förlossningen.

Sen har vi hund också som jag går med minst 1 timme per dag så det är toppen att ha ett "måste" varje dag för att komma ut.

Idag kommer mannens familj hit en heldag, oj vad svårt det kommer bli att hålla inne med våran hemlis!!
    Ja man blir inte riktigt sig själv när man inte får röra på sig som man är van vid. Går just nu och dras med en envis förkylning och klättrar nästan på väggarna. Huset har aldrig varit så välstädat som nu i alla fall! ;)

Har också hund, det ger verkligen mer motion än man kan tro. Man går ju verkligen VARJE dag, det ger många timmar om året! :)
  • micra
    skorstenen skrev 2014-10-04 19:57:06 följande:

Hur gamla är ni andra? Har ni barn sen innan??

Bläddra några sidor tillbaka så hittar du en bf-lista, där finns både ålder, antal barn och beräknat födelsedatum på de flesta här i gruppen. :)
  • micra
    skorstenen skrev 2014-10-05 14:22:49 följande:

När vågar man ta Ett digitalt?

phpAU1hoR29036.jpg

I morgon med morgonurin. :)
  • micra
    MaHo89 skrev 2014-10-05 09:25:56 följande:

Mina symptom verkar försvinna :'(

Mådde väldigt illa när jag väntade sonen och har haft lätt illamående i två veckor men nu är det som bortblåst. Skönt att slippa må illa men med min historia så blir jag ju såklart orolig! Har endast lite ömma bröstvårtor. :/

Vilken vecka är du i?

Det är ju inget ovanligt att symptomen kommer och går i början men om du är väldigt orolig så kontakta din bm för att få göra ett vul. Då kan du ju om inte annat lägga oron åt sidan. Allt är säkert som det ska! :)
Svar på tråden BF Juni 2015