• micra

BF Juni 2015

kanien skrev 2014-10-19 15:19:50 följande:
    Ha det är mitt första barn så visst finns chansen till nästa graviditet. Men jag är otroligt tacksam att det bara var en då jag inte vill ha 2st första graviditeten, kan ta det nästa gång när man har lite mer skinn på benen smile1.gif
    Så har jag också känt. Ska man få det någon gång hade jag helst av allt fått det vid den andra graviditeten. Man har erfarenhet av att vara förälder men det blir inte fler än tre totalt i alla fall (tre barn är ju ändå inte ovanligt att folk vill ha).
  • micra
    Milie skrev 2014-10-19 16:05:05 följande:

Sambon tyckte det vore smidigt att få två på en gång, så är man färdig sen. Så blev det för min bror och det har så klart lett till en större frihet än då man ska göra om småbarnstiden flera gånger. Min syster har även hon tvillingar, men de kom som nr 2 och 3.

Jag tror dock jag helst skippar tvillingar. Syrran gick till v 40 trots att en tvillinggravidet räknas som fullgången efter 38 veckor. Alla hennes värden var perfekta, men själv mådde hon skit. Stor som en val och hade gett upp sen flera veckor att gå upp på övervåningen. Jag slipper helst, som sagt. Hehe. Men blire så blire. Jag skulle inte bryta ihop.

Ja det är ju inte "bara" en extra krävande småbarnstid man har framför sig, det är ju som du säger en jobbig graviditet också. Och jag som tycker det varit asjobbigt att vänta ett barn! :o Jag gör det hellre i omgångar. :)
  • micra
    Flor Mariposa skrev 2014-10-20 04:49:34 följande:
    Nej jag är förkrossad :'(

Stort lycka till till alla er andra!
    ????????????·
    Åh nej! :( Tillåt dig att vara ledsen och ta all hjälp du kan få. Lycka till i framtiden! Kram
  • micra
    pinglon skrev 2014-10-20 11:13:11 följande:

Ringde och bokade tid för inskrivning idag och den 18.11 är det dags, då är jag i v 8+4. Ringde till mvc i "grann byn" och frågade om jag fick komma dit eftersom jag har noll förtroende för hon på mitt rätta mvc. Och till min stora lycka gick det bra. :) Dock kommer de att byta personal där vid årsskiftet men jag hinner ju ändå inte med så många besök före det heller, bara 1-2 st. 

Orsaken varför jag inte vill gå till mvc där jag bor är att jag har så dåliga erfarenheter från förra graviditeten. Hon är en riktig skvallertant och pratar helst om sig själv. Dessutom var det via henne vårt lilla samhälle fick reda på att jag var gravid, min mormor hörde det ryktesvägen innan jag själv hann berätta. Så jag hoppas på bättre upplevelser denna gång! :) 

Men hon har väl tystnadsplikt?!

Jag hade blivit helt galen, dessutom hade jag lämnat in en anmälan! Det är knappast ovanligt att man vill hålla en tidig graviditet hemlig. Konfronterade du henne någon gång? Herregud, jag blir helt upprörd! Vissa människor alltså... :o

Skönt för dig att du fick en annan mottagning utan krångel i alla fall! Hoppas att du får en bättre upplevelse där!
  • micra
    mayamelissa skrev 2014-10-21 11:09:55 följande:

Plussade för 4 dagar sedan, är i vecka 4. Plusset har varit väldigt svagt, men idag med clear blue blev det ett Tydligt PLUSS Förvånad De tog blodprov igår hos gyn och de såg en liten förhöjning av hcg, ska tillbaka imorgon men blir ju orolig.. 

Har haft ont i sidorna till och från, när det slutar göra ont på ena sidan så börjar de på nästa. Har försökt bli gravid läääänge och detta är det längsta jag kommit men är så himla orolig för missfall. När man läser om det så står det ju att molvärk kan vara tecken på mf. 

Har ni ont? Och hur ont? det molar liksom som mensvärk... 

Jätte rädd för att det ska bli något fel.

Grattis till plusset!
    Ja molvärk kanske kan vara ett tecken på missfall men molvärk är också ett tecken på att livmodern växer och ger plats för ditt barn. Därför tycker jag att du ska försöka låta bli att oroa dig, värken säger liksom ingenting. :) 
  • micra
    Lg85 skrev 2014-10-22 16:38:47 följande:

Fler än jag som är extremt torr i mun på nätterna ffa? Även problem med att jag får som en klump i halsen vilket gör mig illamående. Kan inte ha tröjor som trycker mot halsen blir illamående direkt.

Är nåt som triggar mitt illamående i matvaruaffärer oxå ???? Mat bör man ju ha

Vad jobbigt. Ha lite vatten på sängbordet så det inte blir en grej av att du måste upp på nätterna. Själv tycker jag kolsyrat vatten funkar bättre, vanligt vatten blir man nästan bara mer torr av, lite märkligt... Och undvik plagg som sitter åt runt halsen. Du kan ju ha en tunn mjuk sjal som ligger luftigt runt om det blir kallt utan.

Känner igen mig med illamåendet och mataffären. Kan säkert vara eftersom luktsinnet blir starkare under graviditeten och så känner man alla dessa lukter som blandas och typ attackerar en. Uäck, blir nästan lite illamående av att tänka på det! :/
  • micra

Jag äter Postafen för att hålla illamåendet borta nu och det funkar ganska bra, mår inte illa men har ändå sämre aptit än vanligt. Har precis som några av er svårt att äta annat än det jag är sugen på. Det konstiga är att jag bara är sugen på massa skräp! Typ friterat och sånt... Varför gör kroppen så här? Borde man inte vara sugen på massor av nyttiga saker?

• micra

Starkt gjort av din man Diamant, speciellt med tanke på att han också tyckte det var obehagligt! Det är ju en jättebra lösning, han kommer vara proffs på att ge sprutor när det här är över. :)

• micra

Nån mer som ska skriva högskoleprovet på lördag?

Hoppas verkligen att illamåendet håller sig borta och att jag slipper bli kissnödig en gång i kvarten!

Ni som skrivit provet tidigare (detta är min första gång), hur fungerar det med mat? Får man äta något under tiden man gör provet? Har man en lunchrast då man kan gå iväg och äta? Mycket viktiga frågor för någon i vecka nio! ;)

• micra
    Liiten skrev 2014-10-23 17:00:09 följande:
    Står det varför man inte ska äta sånt???
    Av samma anledning som man inte ska äta sånt annars heller. Bättre att fylla ut magen med nyttiga saker. Det betyder inte att det är farligt för barnet om du unnar dig sånt då och då...
Svar på tråden BF Juni 2015