• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Pyssilullan

Todilo :) Någon som vet?

BF 1.a Juni (Flyttad från 13. e maj) Så jag är i vecka 34 nu imorgon, gud va jag längtar! Börjar bli trångt i magen men känner mig ändå inte megastor än.
    När ska man be arbetsgivaren fylla i om hur mkt man tjänar? Det som ska till FK?
    Å När ska sambon söka om 10 dagar? När barnet är fött eller innan?

HUR räknar jag ut /planerar min ledighet, jag är så usel på sånt o bara skjuter det framför mig.
    Ska börja med semester 25 dgr ;) passande nog sen ska jag vara hemma fr 1.a juni - 1-a augusti året därefter. hur vet jag hur man räknar ut min månadskostnad? Kan man få hjälp med det eller MÅSTE jag läsa och fixa allt själv?
    Visserligen mitt tredje barn Men en sladdis så jag minns inget..

• Staffelove

Pussilyllan/ då är det inte långt kvar till Bf vad skönt, tror att din arbetsgivare ska godkänna och fylla i något papper om jag inte minns fel, du får fråga helt enkelt eller ringa Försäkringskassan ;)

• Staffelove

Är så glad fick på posten idag mitt snitt datum 14 dagar innan Bf får vi träffa Vårat lilla hjärta den 11/6:) spricker av lättnad och lycka

• ÄlskarMina
    Staffelove skrev 2015-04-13 19:29:44 följande:

Är så glad fick på posten idag mitt snitt datum 14 dagar innan Bf får vi träffa Vårat lilla hjärta den 11/6:) spricker av lättnad och lycka

Jag

Åh så skönt att få ett datum! jag längtar efter mitt läkarsamtal nästa torsdag då vi ska gå igenom det kommande snittet. Varför snittas du? Jag har gjort 2tidigare akutsnitt så ska få av den anledningen, men nu också även för att jag har en total placenta previa. vill gärna ha ca.14dgr innan BF här också pga jag är orolig för störtblödning.. (vi har 13mil till förlossningen och jag tar blodförtunnande sprutor dagligen pga propprisk -ingen bra kombo alltså..)
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10, "Grynet" bf 12/6-15*.¸¸.·*¨`·
  • Frallanz
    Staffelove skrev 2015-04-13 19:29:44 följande:

Vad mysigt med ett exakt datum! :) bad du om snitt av en anledning, eller är det bestämt av läkare?

Vad fort dagarna ska gå för dig nu när du vet när erat lilla hjärtegryn kmr ?
  • Staffelove

Jag har extremt snabba förlossningar och denna gång vill jag ha allt under kontroll mycket handlar om det psykiska för min del. Detta blir mitt första snitt:)

• Frallanz
    Staffelove skrev 2015-04-14 06:11:09 följande:

Jag har extremt snabba förlossningar och denna gång vill jag ha allt under kontroll mycket handlar om det psykiska för min del. Detta blir mitt första snitt:)

Jaha okej, då förstår jag :) spännande!

Hur många barn har du? Jag väntar mitt första och det skq bli spännande o se hur just jag klarar en förlossning, rädd för att inte klara det utan att bara ha panik, nu finns det ku inget rätt o fel men ändå :p
  • Staffelove

Jag har 3 och väntar nummer 4:à, jag är inte förlossnings rädd och är glad över att haft vaginala förlossningar men dom två sista har varit extremt snabba att kroppen hinner inte förstå vad dom händer så då blir det bäst med ett snitt och det höll även över läkaren med om:)

• Malinzzon

BM-besök idag, (31+3) snacka om att tiden går fort nu.

Sprallig och pigg liten krabat :) SF-mått på 33cm.

Någon mer som blivit ifrågasatt när man valt att inte ta reda på könet?

Pyret - Bf 12/6-2015
  • Frallanz
    Staffelove skrev 2015-04-14 12:50:56 följande:

Jag har 3 och väntar nummer 4:à, jag är inte förlossnings rädd och är glad över att haft vaginala förlossningar men dom två sista har varit extremt snabba att kroppen hinner inte förstå vad dom händer så då blir det bäst med ett snitt och det höll även över läkaren med om:)

Mysigt med en 4e :) jag är inte heller förlossningsrädd och tycker det ska bli spännande att se hur en förlossning känns osv, men orolig o nervös är man ju allt :)

Men finns de dem som föder 10 barn så klarar väl jag 1 också haha.