• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • vikarien

Var rätt trevligt att komma hem till posthögen efter semestern. Jag fick min graviditetspenning beviljad, för både mitt fasta och mitt timjobb!! Sååå lättad! Trodde aldrig jag skulle få för timjobbet...

Fort gick det med, bara ett par veckors handläggningstid. Inte som min kompis som fick det beviljat samma dag hon skulle gå hem.. Så nu har jag bara 5 veckor kvar att jobba, känns helt knäppt :-P

• Whizzer

Fick oxå havandeskapspenningen beviljad supersnabbt (typ 2-3veckor). Förra gången fick jag besked veckan innan (eller om det var samma vecka?) som jag hade planerat att gå hem.. så nu har nedräkningen börjat :)

• EW82

Hej alla glada!
    Vet inte riktigt vem jag ska fråga, men hur gör alla ni här inne med sex? Som vanligt, eller har ni fått hitta på "specialare"? 
    Jag är i v 28 nu och kör på som vanligt, typ.. Undviker att vara upptill då det ger sammandragningar.. Och magen börjar ju bli liiite i vägen för vissa positioner :P
    Gravid

• EW82
    Gummsan skrev 2015-02-24 06:55:44 följande:
    Härligt att du träffade en Go kille tillslut. Träffade själv min man när jag va gravid med mitt första barn och det är nu 11år sedan och vi väntar 5e gemensamma barnet nu
    Ååååh gjorde du?? Jag trodde jag var ensammast i världen att sitta i den sitsen :P Va skönt, då finns det absolut hopp ;) Hur lyckades ni fundera ut allt som kan dyka upp längs vägen? Är ju lite speciell situation.. :)
  • pottan
    EW82 skrev 2015-03-16 11:28:21 följande:

Hej alla glada!

Vet inte riktigt vem jag ska fråga, men hur gör alla ni här inne med sex? Som vanligt, eller har ni fått hitta på "specialare"? 

Jag är i v 28 nu och kör på som vanligt, typ.. Undviker att vara upptill då det ger sammandragningar.. Och magen börjar ju bli liiite i vägen för vissa positioner :P

Tyvärr så gökar vi på alldeles för lite för min smak, men beror nog mest på att jag somnar så fort jag lägger huvet på kudden

än så länge ffunkar missionären, men jag känner mig bekvämast bakifrån, men även andra positioner på rygg med benen här å var funkar :)
  • Frallanz

Hej alla glada!
    Gravid

Hejsan!

Går in i v28 på fredag, och här kör vi på som vanligt och ofta :) eftersom missionären är obekvämt med tanke på magen, så är skeden väldigt bekväm för oss båda däremot, och bakifrån med benen ihop. Men just skeden är riktigt bra just nu så det rekommenderar jag iallafall :)
  • Lg85

Hej alla glada!
    Gravid

En bit i v 29 å vi kör på som vanligt. Sen får man väl anpassa sig om man måste för å undvika onda sammandragningar osv men de är väl bara å köra på så länge man orkar
  • Edde

Hej alla glada!
    Gravid

Går in i v 28 imorgon och vi kör på mer eller mindre som vanligt. 

Har fått sakta ner i tempo, dock, eftersom jag genast känner att det drar i ligamenten och det särskilt om jag är överst. Ibland gör sig foglossningen påmind, men annars så.

Magen upplever jag inte som något större problem, det gör sambon dock :P han vågar inte riktigt med missionären längre, rädd för att krossa ungen.
  • kanien

Hej alla glada!
    Gravid

Vecka 30 här och tyvärr blir det inte så kjätte mycket sex då jag är så trött och har sån foglossning, blir väl kanske max en gång i veckan eller varannan vecka. Vi kör medt missionären med mina ben rakt upp eller skeden eller bakifrån, det är det som finkar bäst jag kommer lättast i skeden och sen byter vi till doggy eller missionären så han kan komma, hehe!
  • vikarien

Någon mer som har börjat få svårt att andas? Jag har tungt att andas och känner mig slemmig.

Får inte upp så mycket när jag hostar men till slut kräks jag, och då oftast typ vitt skum/slem.

Har ventoline men tycker inte att det hjälper så mycket.

Jäkligt obehagligt när man spyr helt utan förvarning med

Har ett diafragmabråck som jag aldrig märkt av innan, kan det ha satt igång och spökat nu tro?