• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Malinzzon

Någon mer som har gjort/ska göra glukosbelastning? Ska göra min om 30 minuter. Är det så äckligt som man hört talas om?

Lill-Smurfen - Ett magiskt växande frö!
  • Whizzer
    vikarien skrev 2015-03-19 18:59:27 följande:

Någon mer som har börjat få svårt att andas? Jag har tungt att andas och känner mig slemmig.

Får inte upp så mycket när jag hostar men till slut kräks jag, och då oftast typ vitt skum/slem.

Har ventoline men tycker inte att det hjälper så mycket.

Jäkligt obehagligt när man spyr helt utan förvarning med

Har ett diafragmabråck som jag aldrig märkt av innan, kan det ha satt igång och spökat nu tro?

Ja så kan det säkert vara nu när livmodern kryper högre och högre upp och trycker på
  • Frallanz
    Malinzzon skrev 2015-03-20 07:34:17 följande:

Någon mer som har gjort/ska göra glukosbelastning? Ska göra min om 30 minuter. Är det så äckligt som man hört talas om?

Jag har gjort en och ska göra en till på tisdag :) det är inte alls så farligt som man tror, men det kanske du märkte idag. Hoppas det gick bra!
  • EW82
    Frallanz skrev 2015-03-20 21:26:42 följande:
    Jag har gjort en och ska göra en till på tisdag :) det är inte alls så farligt som man tror, men det kanske du märkte idag. Hoppas det gick bra!
    Vad är och varför gör man en glukosbelastning? Glad
  • Frallanz
    EW82 skrev 2015-03-21 22:20:15 följande:
    Vad är och varför gör man en glukosbelastning? Glad
    Ett test man får göra i graviditetsvecka 28-29 nångång ( tror alla får göra det, här iallafall), för att se om man har eller riskerar att få graviditetsdiabetes. Man får dricka en vätska som smakar socker, och sen vänta två timmar efter det tills man får ta blodprov o så :) googla om glykosbelastning så kan du läsa mer, för min förklaring hjälpte nog inte haha.

Jag däremot har för högt bmi sen innan graviditeten, så jag fick göra en i v12 och ska göra en till nu på tisdag, är i v28 nu.
  • Malinzzon
    Frallanz skrev 2015-03-20 21:26:42 följande:

Det gick jättebra! En halv citron i och det smakade sötsliskig citronsaft. Resultatet var ett värde på 5,2 efter 2 timmar. :)
  • Frallanz
    Malinzzon skrev 2015-03-22 17:17:21 följande:
    Det gick jättebra! En halv citron i och det smakade sötsliskig citronsaft. Resultatet var ett värde på 5,2 efter 2 timmar. :)
    Men vad skönt att det gick bra! :) jättesmart med en citron i, det tänkte jag inte ens på.

Härligt att allt var bra också, minns inte vad mitt låg på men det var bra iaf :)
  • Gummsan
    EW82 skrev 2015-03-16 12:19:10 följande:
    Ååååh gjorde du?? Jag trodde jag var ensammast i världen att sitta i den sitsen :P Va skönt, då finns det absolut hopp ;) Hur lyckades ni fundera ut allt som kan dyka upp längs vägen? Är ju lite speciell situation.. :)
    Hur menar du?
  • bf2juni

Hej! Jag hoppar in här.... har bf 2/6..... lite sent att hoppa in nu kanske men det är ju ett par veckor kvar ;)!

Hur mår ni allihop? Själv går jag in i v 31 imorhon och längtar nu och hoppas att de sista 9 veckorna går fort.....

• Staffelove

Idag gick Jag snitt beviljat så kommer få ett datum en månad innan Bf för dag och tid känns bra och läskigt på samma gång men vet att det är det bästa för mig:) någon här inne som har gjort snitt får gärna dela med er av era erfarenheter:)