• Wilbes
    Seniorita skrev 2014-10-27 15:20:05 följande:

Har precis varit på mitt hälsosamtal, är på 6+4 idag. Var hos en ny barnmorska som jag aldrig träffat innan. Vi pratade väldigt mycket om mig och min livssituation och uppväxt, vilket jag kan tycka är bra att hon frågar och kanske därefter kan få en bild av mig, varför jag är som jag är, tänker som jag gör osv..

Men som sagt, vart inte så mycket klokare på själva graviditeten då allt handlade om mitt liv som sagt. Ja också alkohol samt tobaksvanorna tog vi upp. "Tvingade" även henne till att få göra ett gravtest bara för att, haha!

Nytt möte inbokat 15 november!? Är inte det lite tidigt?? Då skulle vi ta prover osv, hon tyckte absolut sambon skulle med. Jag kan lika gärna gå själv då jag vet att han måste jobba annars blir det sånt åkande. Men ja den idén hängde ju han med på, klart han skulle med enligt han själv. UL och så vill jag ha med han på men resten fixar jag själv.. Hur tänker ni i den frågan?

Jag ska till bm tredjedelen 17 november så nä inte alls tidigt tycker jag.. men så tycker jag att de är skönt med täta kontroller och veta att allt är som de ska. Och få prata om det är nått jag undrar osv... trots att de är mitt tredje barn
  • Wilbes

Jag vill inte veta könet förrän förlossningen men maken vill ta reda på könet..

Ang namn vill jag bestämma/prata namn nu men det vill inte maken han vill veta könet innan...

Men mina favoriter som jag lyckades få godkännande för innan maken stängde av helt är

pojknamn Dewin, Vincent och Caspian dock är inget av det namn vi kommer använda då Caspian ska våra kompisars bebis heta som kom för en månad sen... Dewin är för likt namnet på våran gudson som gixk bort i plötslig spädbarnsdöd förra julen och Vincent börjar på v/w och då vi har två barn var på sen ena på W och en på P så är de inte bokstäver vi kommer använda igen som begynnelse bokstav...

Flicknamn som vi faktiskt kan tänka oss är Indra men får väl se vad det blir i slutändan... det tog skit lång tid förra gången med att bestämma nått vi båda kunde tänka sig och med två ovanliga namn att matcha till blir det lite knepigare men men vi lyckas nog efter mycket om och men...

• Wilbes

Nu har jag ju vetat utan att ta reda på könet båda gångerna jag var säker på en tjej med första oxh bombis på en kille på andra... oxh denna gång tror jag på en tjej så egentligen spelar de väl ingen roll.. men mer till de att de är rätt kul att på förlossningen kunna chocka bm och säga rätt kön oxh fe står som frågetecken varje gång

• Wilbes
    micra skrev 2014-11-04 12:52:39 följande:

Jag har redan börjat känna av foglossningen... :(

Känner inte jättemycket i bäckenet men i baksidan av benen och i rumpan, känner ju igen värken från tidigare gånger, det strålar liksom ut där.

Med första barnet fick jag problem strax innan v 20, med andra kom det i v 11 och nu redan i v 10 (och egentligen tror jag att jag är i v 9). Känns trist att klaga för jag mådde bara illa några dagar, har inte varit yr och så som er men det här känns bara så tråkigt! Ont redan! :(

Var ute med hunden i ca 45 min på morgonen (relativt lugn promenad, med barnvagn) och när jag kom tillbaka var jag tvungen att sitta ner en bra stund för att det skulle lätta. Det kommer bli en lång graviditet det här...

Jag känner också av mina fogar redan är i v 11, har känt av dem i 4 veckor nu :( och min ischias nerv verkar hamna i kläm mellan varven med.. men hade inte räknat med så mycket annat gick med kryckor med båda mina barn i 4 resp 5 månader så är inställd på de nu också.

Fick veta igår att om man tecknar extra försäkring åtminstone i folksam får man ut även vid foglossning... Om man får de konstaterat av läkare kände mig lite snuvad men men 3 gången gilt.
  • Wilbes
    micra skrev 2014-11-04 15:10:06 följande:

Åh din stackare! Så illa har jag aldrig haft att jag behövt kryckor. Och den där ischiasnerven är ju inte att leka med!

Var drar de gränsen för att utbetala? Måste ju vara svårt, finns väl inga tydliga grader att dela in tillståndet i? Du borde ju i vilket fall inte ha några problem med det. Hoppas du får det lindrigare denna gång!

Typ om läkaren konstaterar det oxh du blir sjukskriven av det gissar jag. Ja det hoppas jag med är bara glad att jag pluggar på distans nu och att jag inte kommer behöva förlora något på att jag blir liggandes på soffan då bärbara datorn är flyttbar :)
  • Wilbes
    Nillan77 skrev 2014-11-04 17:50:29 följande:

Appropå försäkringen på Folksam. Den utökade kostar ca 1000 kr i engångsbelopp och får man foglossning får man ut 1000 kr. De graderar inte hur mycket foglossning man har men man ska skicka in journalen från MVC. Står det om foglossning innan försäkringen tecknades får man ingenting alls. Med första barnet fick jag pengar, men med andra barnet fick jag inte pga att det började för tidigt.

Då måste jag kolla med min bm om jag nämnde de sist oxh om hon skrev nått... jävla skit i såna fall.. iofs sa jag bara att jag hade känningar oxh menade på att de kunde va så i början men inte betydde att de skulle bli värre vilket de har blivit så är ju inte säkert att hon har noterat de...
  • Wilbes
    micra skrev 2014-11-04 17:42:51 följande:

Ja det är verkligen det ultimata. :)

Jag är föräldraledig fram till januari, sen kommer jag också plugga på distans. Det känns i alla fall betryggande att veta att man kommer kunna fullfölja sina planer.

Vad pluggar du?

Marknadsföring, företagsekonomi, administration och matematik 3b; -)
  • Wilbes
    Iida01 skrev 2014-11-05 16:09:32 följande:

Hur har ni tänkt att göra med influensa vaccin?

Kommer ni ta det eller avstå?

Efter att ha pratar med bm så ska jag ta det i början på dec när jag gått 15-16 veckor
  • Wilbes
    Wilbes skrev 2014-11-05 16:19:54 följande:

Efter att ha pratar med bm så ska jag ta det i början på dec när jag gått 15-16 veckor

Men så har jag flera orsaker till att jag borde ta det. Dels gravid dels en kronisk ledsjukdom som kan bli ännu värre av en kraftig influensa, gastric bypass opererad och har astma så bm tyckte att jag skulle ta den så fort jag fått över de kritiska veckorna oxh så fort rekommendationer tillåter för att förhoppningsvis slippa bli sjuk.
Svar på tråden BF Juni 2015