• Wilbes

BF Juni 2015

enannanmaria skrev 2014-11-05 20:50:45 följande:

Jag kommer nog också att vaccinera mig. Det som oroar är att ni får olika besked?.. En del v.16 och en del v. 20.

Till mig sa bm att själva vaccinationen inte Är farlig utan de är oroliga för att bli anklagade för att vara orsak till ev missbildningar/missfall etc. Och för att man som mamma inte ska fundera på om man gjorde rätt eller inte. ..
  • Wilbes
    carolinheiner skrev 2014-11-08 12:25:11 följande:

Jag hade sagt till henne att inte skriva de på fb försen vi säger till.. Har vi fått säga till svärmor.. Hon delar allt å kommenterar allt gillar allt å skriver ut precis allt! Jävligt jobbigt :p hon kommer ha fb förbud när vi åker in till bb ;)

När vi fick sonen visste ingen att vi åkte in mina föräldrar hade min dotter i alla fall så det fanns ingen anledning till att ringa nån sen ringde vi när han var född denna gång får vi väl se får jag under en helg är kanske barnen borta annars så hoppas jag föda när de andra är på skola och dagis och sen kunna göra lika igen... Skönt att slippa fundera på om nån hunnit uppdatera innan en själv... för de är bland de värsta jag vet.. förstår inte hur man kan göra så mot någon.. det kanske finns en anledning till att de inte uppdateras...
  • Wilbes
    knaappeen skrev 2014-11-10 09:43:07 följande:

Hur är era sambon under denna tid?

Min verkar inte riktigt bry sig. Han vill ju ha barn och är glad. Men han visar sällan någrs känslor inför det här . nojjar jag blir han bara sur, pratar jag namn o bebissaker osv så tkr han att jag hypar. Är jag ledsen gnäller han på hormoner, det är liksom aldrig hans fel att jag är/blir ledsen. Känns som att jag går igenom detta själv på nått sätt.

Bokat in privat UL i dec så jag slipper oroa mig för hur allt står till över jul osv innan RUL i mitten jan, men han tkr det är onödigt . istället för att stötta mig o förstå att jag behöver det här..

Min man är för de mesta ointresserad men kan komma oxh lägga en hand på magen och ge mig en blick som säger det är mitt... och ler.. kommentaren jag fick när jag kom hem med ul bilden var ja de är ju inte varje dag frun kommer hem med en bild på tre månaders sagge.... men blir väl bättre när vi kommit längre oxh "hon"är ute.. då visar han nog mer intresse. ..
  • Wilbes
    kanien skrev 2014-11-10 11:35:16 följande:

Här är det tufft! Det känns ibland som att han inte riktigt bryr sig om MIG, det känns som att han bara bryr sig om bebis och glömmer att han faktiskt är tillsammans med mig och ska ha barn ihop med mig!

Kännes lite som att hans känslor för mig har svalnat och att han stannar bara för att bli en familj. Jag påpekade abort fast jag vet att det är det sista vi vill eftersom vi försökte med denna i 1år och då sa han att han blir det inge jävla abort och då påpekade jag att han måste bry sig mer om mig för annars klarar jag inte denna graviditet.

Jag kan ju vara överkänslig också men allting känns plötsligt så otäckt och läskigt. (V.11)

Det är en stor omställning att få första barnet.. Hoppas ni kan se det som en omställnings fas oxh kan hitta tillbaka till den gamla känslan...

Jag vet att min man tycker att de är jobbigt att se mig ha ont/må dåligt oxh veta att de är inget han kan göra... men samtidigt att de är hans "fel" eller mes hans hjälp där jag är där jag är i graviditeten.. det tog månader förra graviditeten innan de kom fram och jag fick nästan lägga orden i munnen på honom.

Tror inte riktigt att dem vet hur dem ska betee sig.. min fråga knappt hur de är När jag kommer från sjukhuset oxh varit på undersökningar eller akuten... han fortsätter bara med sitt.. men vi pratar om de oxh han blir bättre för varje gång. Å andrasidan tar han för givet att jag ska tala om det är nått fel. ..
  • Wilbes
    Iida01 skrev 2014-11-10 12:53:35 följande:

Har en fråga! 

Har börjat få ont i magen, livmodern, inte sådär molande som i början utan mer som stötar och nästan "knivstick" om ni förstår hur jag menar. 

Blir lite nojig över det. 

Är det fler som känner lika? 

Jag har så men haft så med dem andra två också. Gissar på att de är ligamenten kring livmodern som för ont.. eller jag försöker inbilla mig det i alla fall..
  • Wilbes
    Iida01 skrev 2014-11-10 13:04:55 följande:

Okej tack för svar! Känns ju skönt att du haft så förut och det har gått bra.

Man blir ju lite rädd när det är något nytt som inte känts förut. 

Har även känt någon gång när jag tagit i eller suttit på något speciellt sätt, känner du också då?

Jag får ont av att sitta på vissa sätt oxh så men det är mer i ljumskar och fogar.. så det beror nog mer på foglossning oxh ischias i alla fall för mig men så har jag gått igenom detta 2 ggr lnnan ocks oxh kan relatera mina besvär till de..
  • Wilbes
    Mla skrev 2014-11-11 07:48:31 följande:

Vill oxå gå med i FB gruppen. Hur kontaktar jag Twinkywinky?

Hon heter tinkywinky
  • Wilbes
    Mla skrev 2014-11-12 18:24:25 följande:

Var på inskrivning idag och var även då tvungen att berätta för chefen så han visste varför jag försvann från jobbet i en timma. Har ni lika svårt att få tider hos barnmorskan?

Allt frid och fröjd efter det men att laga mat är tokäkligt! (äta gör jag gärna) 

Måste till affären och handla clementiner, får inte vara utan clementiner! Äter helst 4-6 om dagen? de är så goda så jag dör! ;)

Vad har ni för craving?

Jag har julskinka just nu....
  • Wilbes
    ÄlskarMina skrev 2014-11-14 08:46:38 följande:

Jag prövade idag på 9+3 att söka efter hjärtljuden med clearblues doppler jag köpte för ett tag sedan. Såg ju att ngn hade hittat 9+5 så chansade. 

Hade ju en blödning i v.5+6 (hade vul efter det och hjärtat slog, hade då svamp) och nu i måndags morse en blödning igen (kan jag ha svamp igen tro?). Så har ju varit orolig nu denna vecka. 

Jag hittade hjärtljuden ganska omedelbart!   Klockade in på ca.140slag/min. 

Vilken lycka! Nu ska jag ta det lugnt och njuta trots flytningar.

Ni som haft svamp, hur märker ni det? Jag fattade inte då i v.6 utan gynläkaren såg det vid en undersökning. Nu har jag haft bruna/ljusare flytningar sen blödningen i måndags och ibland kommer det små små kesoliknande "klumpar" i flytningarna. Har inte svampen försvunnit då tror ni? 

Skulle tro att du har svamp ja.. ring bm och prata med henne. Ofta kan de återkomma om behandlingen inte var tillräckligt lång eller för svag. Hade så med min första graviditet. . Det var så drygt
  • Wilbes
    Nillan77 skrev 2014-11-20 15:33:03 följande:

Det är en sak jag inte riktigt förstår. Varför går man med i tråden för BF juni när man har BF i maj??? Det känns lite konstigt när det är så många som är så långt före. 4 veckor räcker...

Jag hade 3/6 när jag använde appen men bm flyttade mig till 31/5 och jag blir ändå flyttad ett par veckor bakåt när UL kommer slår aldrig fel.. så gissar i slutändan så blir jag beräknad mitten av juni.. så tänker inte hoppa fram oxh tillbaka förrän ul är gjort oxh jag fått slutgiltiga Bf :) därför stannade jag kvar i juni gruppen trots att jag numera är beräknad i maj en bm.
Svar på tråden BF Juni 2015