BF Juni 2015
Jag kommer nog också att vaccinera mig. Det som oroar är att ni får olika besked?.. En del v.16 och en del v. 20.
Jag kommer nog också att vaccinera mig. Det som oroar är att ni får olika besked?.. En del v.16 och en del v. 20.
Jag hade sagt till henne att inte skriva de på fb försen vi säger till.. Har vi fått säga till svärmor.. Hon delar allt å kommenterar allt gillar allt å skriver ut precis allt! Jävligt jobbigt :p hon kommer ha fb förbud när vi åker in till bb ;)
Hur är era sambon under denna tid?
Min verkar inte riktigt bry sig. Han vill ju ha barn och är glad. Men han visar sällan någrs känslor inför det här . nojjar jag blir han bara sur, pratar jag namn o bebissaker osv så tkr han att jag hypar. Är jag ledsen gnäller han på hormoner, det är liksom aldrig hans fel att jag är/blir ledsen. Känns som att jag går igenom detta själv på nått sätt.
Bokat in privat UL i dec så jag slipper oroa mig för hur allt står till över jul osv innan RUL i mitten jan, men han tkr det är onödigt . istället för att stötta mig o förstå att jag behöver det här..
Här är det tufft! Det känns ibland som att han inte riktigt bryr sig om MIG, det känns som att han bara bryr sig om bebis och glömmer att han faktiskt är tillsammans med mig och ska ha barn ihop med mig!
Kännes lite som att hans känslor för mig har svalnat och att han stannar bara för att bli en familj. Jag påpekade abort fast jag vet att det är det sista vi vill eftersom vi försökte med denna i 1år och då sa han att han blir det inge jävla abort och då påpekade jag att han måste bry sig mer om mig för annars klarar jag inte denna graviditet.
Jag kan ju vara överkänslig också men allting känns plötsligt så otäckt och läskigt. (V.11)
Har en fråga!
Har börjat få ont i magen, livmodern, inte sådär molande som i början utan mer som stötar och nästan "knivstick" om ni förstår hur jag menar.
Blir lite nojig över det.
Är det fler som känner lika?
Okej tack för svar! Känns ju skönt att du haft så förut och det har gått bra.
Man blir ju lite rädd när det är något nytt som inte känts förut.
Har även känt någon gång när jag tagit i eller suttit på något speciellt sätt, känner du också då?
Vill oxå gå med i FB gruppen. Hur kontaktar jag Twinkywinky?
Var på inskrivning idag och var även då tvungen att berätta för chefen så han visste varför jag försvann från jobbet i en timma. Har ni lika svårt att få tider hos barnmorskan?
Allt frid och fröjd efter det men att laga mat är tokäkligt! (äta gör jag gärna)
Måste till affären och handla clementiner, får inte vara utan clementiner! Äter helst 4-6 om dagen? de är så goda så jag dör! ;)
Vad har ni för craving?
Jag prövade idag på 9+3 att söka efter hjärtljuden med clearblues doppler jag köpte för ett tag sedan. Såg ju att ngn hade hittat 9+5 så chansade.
Hade ju en blödning i v.5+6 (hade vul efter det och hjärtat slog, hade då svamp) och nu i måndags morse en blödning igen (kan jag ha svamp igen tro?). Så har ju varit orolig nu denna vecka.
Jag hittade hjärtljuden ganska omedelbart! Klockade in på ca.140slag/min.
Vilken lycka! Nu ska jag ta det lugnt och njuta trots flytningar.
Ni som haft svamp, hur märker ni det? Jag fattade inte då i v.6 utan gynläkaren såg det vid en undersökning. Nu har jag haft bruna/ljusare flytningar sen blödningen i måndags och ibland kommer det små små kesoliknande "klumpar" i flytningarna. Har inte svampen försvunnit då tror ni?
Det är en sak jag inte riktigt förstår. Varför går man med i tråden för BF juni när man har BF i maj??? Det känns lite konstigt när det är så många som är så långt före. 4 veckor räcker...