• nihka

Smutsiga sanningar om SD!

Konspirationsteorier, rasbiologi och ren och skär rasism. Här är filmen som sammanfattar sidorna som SD helst mörkar.

Här samlar vi sedan fler smutsiga sanningar som SD helst mörkar - smutsiga sanningar som många som röstat på SD inte känner till eller väljer att blunda för.

">

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-21 19:41
    Här är 24 vidriga åsikter från SD-politiker som mer än var åttonde svensk röstade på:

nyheter24.se/maktkamp24/777308-24-vidriga-asikter-som-mer-an-var-attonde-svensk-rostade-pa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-26 14:01
    Nya fräscha extremister i SDs EU-parlamentsgrupp EFDD:

www.europaportalen.se/2014/10/uppgifter-sd-grupp-tillbaka-i-europaparlament

• Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-06-02 20:32:12 följande:
    Vad är det som du inte förstår? Hess har en Hovrättsdom på att han har uttryckt sig okunnigt och kränkande.
    Och Sture Bergwall hade åtta fällande morddomar tills han blev helt frikänd.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • felix le chat
    KillBill skrev 2015-06-02 20:32:12 följande:
    Vad är det som du inte förstår? Hess har en Hovrättsdom på att han har uttryckt sig okunnigt och kränkande.
    Alltså... han är frikänd från det han var åtalad för.
    man kan inte ha "en hovrättsdom på" om man är frikänd.
    hur mycket du än vill
  • KillBill
    felix le chat skrev 2015-06-02 20:40:52 följande:
    Alltså... han är frikänd från det han var åtalad för.
    man kan inte ha "en hovrättsdom på" om man är frikänd.
    hur mycket du än vill
    Har du läst domen eller?
    - Fyra hundra tusen euro motsvarar ungefär i svenska kronor fyrtio tusen miljarder kronor. Hävdade SD i Sveriges riksdag.
  • KillBill

Hovrätten bedömer att omständigheterna kring yttrandet är sådana att det inte är nödvändigt och proportionellt att inskränka Michael Hess yttrandefrihet och döma honom för hets mot folkgrupp men skriver samtidigt att  Hess "uttryckt sig på ett sätt som fullt klart ligger utanför ramen för en saklig och vederhäftig debatt" och vidare att "Vid en helhetsbedömning anser hovrätten att det varit fråga om ett kränkande yttrande"

- Fyra hundra tusen euro motsvarar ungefär i svenska kronor fyrtio tusen miljarder kronor. Hävdade SD i Sveriges riksdag.
  • felix le chat
    KillBill skrev 2015-06-02 21:03:54 följande:
    Har du läst domen eller?
    Nej jag har bara läst ett referat i BLT:
    ?Vid en helhetsbedömning anser hovrätten att det varit fråga om ett kränkande yttrande men att omständigheterna kring yttrandet är sådana att det inte är nödvändigt och proportionellt att inskränka Michael Hess yttrandefrihet i detta fall. Mot bakgrund av Europadomstolens praxis faller i stället hans kommentar till den ledare som publicerats på Aftonbladets hemsida inom ramen för vad som bör få bemötas i en fri och öppen debatt.?, skriver rätten."

Något oklart kring den friande domen ? Nått som inte framkommit
    i nyhetsflödet som du kan bringa klarhet kring eller är du bara allmänt kritik
    till hur lagen är skríven och tillämpas ?

• KillBill

Det är inte ofta jag håller med Jimmie Åkesson men jag håller med honom att sådana som Michael Hess inte har något i ett svenskt riksdagsparti att göra:

"Det finns i vårt parti människor som har de har åsikterna och ibland inte förstår att man tycker inte så, man yttrar sig inte på det viset. Gör man det i vårt parti så är man inte välkommen, svarade Jimmie Åkesson"

• felix le chat
    KillBill skrev 2015-06-02 21:28:23 följande:

Det är inte ofta jag håller med Jimmie Åkesson men jag håller med honom att sådana som Michael Hess inte har något i ett svenskt riksdagsparti att göra:

"Det finns i vårt parti människor som har de har åsikterna och ibland inte förstår att man tycker inte så, man yttrar sig inte på det viset. Gör man det i vårt parti så är man inte välkommen, svarade Jimmie Åkesson"

Jag mitt spån trodde vi pratade juridik och inte politik.

• KillBill
    felix le chat skrev 2015-06-02 21:33:36 följande:
    Jag mitt spån trodde vi pratade juridik och inte politik.
    Ja om du trodde att tråden "Smutsiga sanningar om SD!" är en juridisk tråd så är du ett riktigt spån

• felix le chat
    KillBill skrev 2015-06-02 21:37:47 följande:
    Ja om du trodde att tråden "Smutsiga sanningar om SD!" är en juridisk tråd så är du ett riktigt spån

från # 1638 har vi andra diskuterat en dom i hovrätten
  • KillBill
    felix le chat skrev 2015-06-02 21:48:47 följande:
    från # 1638 har vi andra diskuterat en dom i hovrätten
    Ja men det finns 1635 inlägg i denna tråd som inte berör juridik.

Jag tyckte att den juridiska aspekten är utredd. Hess frias av Hovrätten gällande hets mot folkgrupp men Hovrätten konstaterar samtidigt att Hess utryckt sig okunnigt och kränkande. Vad finns det mer att tillägga liksom?
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!