• Anonym (Upprörd!)

Styvmamman ger mitt barn TREO!!!

I söndags fick jag reda på att styvmamman givit mitt barn TREO vid ett x-antal förkylningar under årens lopp.

Barnet är i förskoleålder.

Jag blev skitförbannad - och vet ni vad människan säger!?
    "Vi har bara TREO hemma. Alla i vårt hushåll äter TREO vid värk och förkylning. Det finns ingen anledning att köpa Alvedon eller liknande som endast en i hushållet använder. Det kommer sluta med att vi måste slänga mer än hälften."

Jag erbjöd mig att köpa ett sånt där kit från Apoteket (som heter typ "Barnapoteket", eller liknande), men hon sa bara "tack, men nej tack!".

Pappan hade åkt iväg timmarna innan jag hämtade barnet i söndags. han jobbar nämligen i ett annat europeiskt land varannan vecka. Men så snart han kommer hem så kommer jag att ta detta med honom, och hoppas på att han har mer vett i skallen än den där puckobruden. (Och NEJ, jag talar aldrig kränkande eller nedvärderande om varken pappan eller styvmamman, i barnets närhet).

Funderar nästan på att anmäla styvmamman, om hon fortsätter att ge mitt barn Treo.

• Svar på tråden Styvmamman ger mitt barn TREO!!!
  • K med lilla E
    Anonym (inte bra) skrev 2014-09-27 19:20:54 följande:
    Tyvärr är det söta sofias strategi. Komma med osanna påståenden tills hon blir blå i ansiktet och hävda att hon har rätt genom att försöka säga att ingen annan "vet vad de talar om". Synd att de som faktiskt inte är så insatta i sjukvård kanske går på hennes lögner.
    Ja det är helt klart något som inte stämmer här, varför har hon så svårt att erkänna att hon är helt ute och cyklar!? Usch vilken människa Kräks
  • Sweet Sofia
    SaligaSanna skrev 2014-09-27 18:42:48 följande:

Du skrev ju tidigare att du jobbar på ett av Sveriges största sjukhus?

Jag har jobbat på sjukhus i Sverige ja. Och?
  • Anonym (inte bra)
    Sweet Sofia skrev 2014-09-27 19:32:29 följande:
    Jag blir sjukskriven av läkare ca 4 dagar per månad under de dagarna jag jobbar, vilket sker ca varannan månad för att INGA smärtstillande läkemedel hjälper. Har som sagt Morfin att ta men eftersom det inte hjälper så står jag ut med smärtan och ligger enbart i sängen med varm vetekkudde som egentligen inte lindrar alls förutom att magen blir varmt. Vad var det du inte förstod? Att folk kan bli sjukskrivna för mensvärk?
    Jag har personligen svårt att tro att man inte tar något läkemedel om man har så stark smärta att inte ens morfin hjälper. Jag har också svårt att tro att inte morfin hjälper mot mensvärk, även den värre sorten. Tillsammans med ipren och paracetamol. Men det är ju din upplevelse, så där kan jag inte säga mer.
  • Anonym (inte bra)
    Sweet Sofia skrev 2014-09-27 19:33:23 följande:
    På vilket sätt? Att tala om inom vad jag jobbar? Det är ingen nyhet, även om det nu var det för dig.
    Nej, att du skriver saker som "Men de är inte lätt för lekmen att förstå." När det uppenbarligen inte handlar om lekmän du tilltalar.
  • Sweet Sofia
    K med lilla E skrev 2014-09-27 19:12:00 följande:

Men ge dig! Det du påstår är ju helt enkelt inte sant..

Nej, vi har väl inte så många läkare som mist sin legitimation.
  • K med lilla E
    Sweet Sofia skrev 2014-09-27 19:32:29 följande:
    Jag blir sjukskriven av läkare ca 4 dagar per månad under de dagarna jag jobbar, vilket sker ca varannan månad för att INGA smärtstillande läkemedel hjälper. Har som sagt Morfin att ta men eftersom det inte hjälper så står jag ut med smärtan och ligger enbart i sängen med varm vetekkudde som egentligen inte lindrar alls förutom att magen blir varmt. Vad var det du inte förstod? Att folk kan bli sjukskrivna för mensvärk?
    Det där är heller inte sant, du kan helt enkelt inte få morfin utskrivet för mensvärk, det är bullshit. Gå och lägg dig under en sten så är du snäll...
  • Sweet Sofia
    Anonym (inte bra) skrev 2014-09-27 19:36:16 följande:

Suck. Nu tvingar du mig att gå igenom dina inlägg igen (plågsamt) för att citera dig:En hel del av patienterna på akutvårdsavdelningar skuttar visst glatt därifrån, men det har mindre med saken att göra. Jag pratar om akuten. Det var väl där du menar att nacl ges för att morfinisterna inte skall få vad de önskar? När de kommer med "fejkad" smärta. Från akuten skuttar många glatt iväg efter rätt medicinering, provtagning, rtg eller liknande.

Jag har varit med om det en gång. NaCl flera gånger.
  • Anonym (inte bra)
    Jag började med att säga att du kanske inte har full koll på vad läkaren tänker och varför det ordineras vissa läkemedel, samt att du inte vet vad läkaren och patienten pratar om och har kommit överens om. Jag menade att du kan ha missförstått vad som egentligen sker under medicineringen.
    På samma sätt som en uska ibland kanske missförstår hur och varför du jobbar som du gör, men om du inte råkat ut för det så vet du ju inte vad jag pratar om.
  • Anonym (inte bra)
    Sweet Sofia skrev 2014-09-27 19:36:37 följande:
    Är du dum på riktigt? Har du varit på en akutmottagning? Kan du något om stroke?
    Kan du något om subarachnoidalblödning?
  • Anonym (inte bra)
    Sweet Sofia skrev 2014-09-27 19:41:00 följande:
    Jag har varit med om det en gång. NaCl flera gånger.
    Och det är här jag menar att du nog inte förstått vad som skett mellan läkare och patient. Det du hävdar förekommer inte. Inte i Sverige.
Svar på tråden Styvmamman ger mitt barn TREO!!!