• Anonym (Upprörd!)

Styvmamman ger mitt barn TREO!!!

I söndags fick jag reda på att styvmamman givit mitt barn TREO vid ett x-antal förkylningar under årens lopp.

Barnet är i förskoleålder.

Jag blev skitförbannad - och vet ni vad människan säger!?
    "Vi har bara TREO hemma. Alla i vårt hushåll äter TREO vid värk och förkylning. Det finns ingen anledning att köpa Alvedon eller liknande som endast en i hushållet använder. Det kommer sluta med att vi måste slänga mer än hälften."

Jag erbjöd mig att köpa ett sånt där kit från Apoteket (som heter typ "Barnapoteket", eller liknande), men hon sa bara "tack, men nej tack!".

Pappan hade åkt iväg timmarna innan jag hämtade barnet i söndags. han jobbar nämligen i ett annat europeiskt land varannan vecka. Men så snart han kommer hem så kommer jag att ta detta med honom, och hoppas på att han har mer vett i skallen än den där puckobruden. (Och NEJ, jag talar aldrig kränkande eller nedvärderande om varken pappan eller styvmamman, i barnets närhet).

Funderar nästan på att anmäla styvmamman, om hon fortsätter att ge mitt barn Treo.

• Svar på tråden Styvmamman ger mitt barn TREO!!!
  • Sweet Sofia
    Anonym (Kia) skrev 2014-09-27 23:13:15 följande:

Jag är inte vårdpersonal men jag undrar varför du får dolcontin som vid behovsmedicin? Min läkare har skrivit ut det som underhållsmedicin att ta var 12:e timme då han säger att det är en depottablett. Som behovsmedicin har jag fått kortidsverkande morfin. Fungerar dolcontin även som behovsmedicin om jag tillfälligt skulle få slut på kortidsverkande? Jag har trott att det inte gör det då den medicinen är gjord för att utsöndras långsamt? Men det kanske får effekt inom rimlig tid ändå?

Min läkare anser att docenten kan användas vid behov. Det är en depottablett men kan iallfall enligt min läkare och andra läkare jag träffat även vid behov beroende på vad den skrivs ut för. För mig har den effekt mot smärtan men jag tar det ytterst sällan för att jag ogillar morfinpreparat och mår fruktansvärt dåligt. Är egentligen inte värt det för mig.
  • Cinza
    Sweet Sofia skrev 2014-09-27 19:36:37 följande:
    Är du dum på riktigt? Har du varit på en akutmottagning? Kan du något om stroke?
    Som svar på dina frågor: Nej, ja och ja.

Varför tror du jag är dum på riktigt?
  • Sweet Sofia
    Cinza skrev 2014-09-27 23:45:36 följande:

Som svar på dina frågor: Nej, ja och ja.

Varför tror du jag är dum på riktigt?

Av dumma av din något korkade kommentar....
  • Cinza
    Sweet Sofia skrev 2014-09-27 23:59:08 följande:
    Av dumma av din något korkade kommentar....
    Nä, nu får du allt förklara dig. På vilket sätt är den korkad?
  • Sweet Sofia
    Cinza skrev 2014-09-28 00:04:34 följande:

Har du läst vad du skrev?
  • Sweet Sofia

Sweet Sofia skrev 2014-09-28 00:08:45 följande:

Och du vet vad subarachnoidalblödning är och symtomen?

Och förhoppningsvis (pga din kommentar) vet du hur narkomaner uppträder?
  • Sweet Sofia

Och jag hoppas att du vet att smärta inte är synonymt med huvudvärk? Och att det internet första en narkoman hittar på att denne har?

Men utifrån din kommentar så vet du inget av detta annars hade aldrig ens kommenterat.
  • Liam0411

Men herregud.
    Det är treo. Inte kokain. Tagga ned och andas, barnet i fråga kommer inte dö av att ha fått treo ett par gånger. 

Liam 0411-0606 & Sienna 1104 & Zack 1208
  • Cinza
    Sweet Sofia skrev 2014-09-28 00:08:45 följande:
    Såklart jag har. Så vad är det som är korkat?

Är det min fråga hur läkaren kan veta att smärtan är fejk? Eller hur hen kan vara säker på att huvudvärken narkomanen säger sig ha inte är en subaraknoidalblödning? Vad? Kom igen nu och förklara.
  • Anonym (inte bra)
    Sweet Sofia skrev 2014-09-28 00:13:52 följande:
    Och jag hoppas att du vet att smärta inte är synonymt med huvudvärk? Och att det internet första en narkoman hittar på att denne har?

Men utifrån din kommentar så vet du inget av detta annars hade aldrig ens kommenterat.
    Vad gör du med en känd narkoman som söker akut och påstår att den har kraftig huvudvärk, är ljuskänslig och mår illa, samt ber om smärtlindring?
Svar på tråden Styvmamman ger mitt barn TREO!!!