• Anonym (Skit)

Har fått hemorrojder, hur snabbt hjälper Xyloproct-salvan?? Svara i denna tråd, inte den andra med samma rubrik!

Är gravid och detta enorma tryck nedåt så här i slutet har gett mig hemorrojder.. :C Är tack och lov inte förstoppad..
    Köpte Xyloproct salva då denna var den populäraste på apotea men man ska tydligen inte använda den mer är nödvändigt som gravid..
    Hur lång tid tar det innan man märker skillnad, innan det hjälper?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-05 19:57
    Nu har jag använt xyloproct-salvan i några dygn och tycker det blivit lite bättre.. skiftar lite under dagen..!
    funderar nu dock på om jag kanske har nån hemorrojd invärtes också..
    hur vet man det?
    var just på toa och fick ta i lite. nu tycker jag att det svider lite men svårt att säga exakt var, om det är inne eller utanför..
    borde jag använda suppar också?
    borde jag isf byta till ett annat märke som är bättre lämpade för gravida?
    hjälp! :(
  • Svar på tråden Har fått hemorrojder, hur snabbt hjälper Xyloproct-salvan?? Svara i denna tråd, inte den andra med samma rubrik!
  • Anonym (...)

Den bedövar efter en stund efter smörjning. Läker ej bort dem om det är det du undrar.

• magelita80

Xyloproct är värdelös. Använde den i en vecka utan minsta förbättring. Sedan tvingade min man mig till läkaren där jag fick utskrivet scheriproct. Läkaren sa att xyloproct är bara bedövande medan scheriproct är bedövande och behandlande. Började känna förbättring efter 2 dagar.

• Nyfikna72

Det är nog ett önsketänkande att de ska försvinna av en salva enbart, salvan lindrar möjligen ytterst lite, det är väl det enda. Finns receptbelagna salvor som är marginellt bättre men har man verkligen fått hemorrojder så sitter de där tills de tas bort kirurgiskt eller att man stryper blodtillförseln i dessa kärl.

• Anonym (Skit)
    Anonym (...) skrev 2014-10-03 15:52:26 följande:

Den bedövar efter en stund efter smörjning. Läker ej bort dem om det är det du undrar.

What.. läker de inte bort? Det stog att svullnaden skulle dämpas. Har jag fattat helt fel.. Tror jag bryter ihop..
    De är inte jättestora men de dök upp snabbt och jag är livrädd att de ska bli värre..
  • Anonym (Skit)

Jag har haft en mini innan i livet och den har försvunnit.. Men de här är större :C
    Jag döör!
    Kan man ta bort dem hemma med snodd eller måste en läkare greja??

• magelita80

Hur vet du att de är större? Har du varit hos läkaren?

Jag fick det första gången efter första förlossningen och det gjorde ont men det gick. Efter andra förlossningen trodde jag att jag hade flera gigantiska för det gjorde så sjukt ont. Men läkaren sa att det var en liten jag hade. Vill inte ens veta hur det känns att ha stora.

• Anonym (Skit)
    magelita80 skrev 2014-10-03 16:06:53 följande:

Hur vet du att de är större? Har du varit hos läkaren?

Jag fick det första gången efter första förlossningen och det gjorde ont men det gick. Efter andra förlossningen trodde jag att jag hade flera gigantiska för det gjorde så sjukt ont. Men läkaren sa att det var en liten jag hade. Vill inte ens veta hur det känns att ha stora.

jag har dem utvändigt. har iof ingen aning om det sitter nån på insidan men det känner man väl på nåt sätt?
    hur fick du bort dem? operation? eller vad menar du med att "det gjorde ont men det gick?"
  • Anonym (klara)

Jag har köpt alcosanal, den hjälper på några dagar.
    Sen är det extremt viktigt att det blir rent och torrt när man har hemorrojder. Det bästa tipset jag någonsin fått är att tvätta rent med olja (jag använder aco.s intimolja) efter toalettbesöken. Med oljan behöver man inte torka så mycket för att få rent och så återfuktar den.

• magelita80

Ja asså jag hade ont men kunde leva normalt gå promenader etc. Men andra gången låg jag hemma och grinade. Jag trodde att jag hade på utsidan men hon sa att det var bara flikar och det är den lilla som var invändig sonm gjorde ont.

• Anonym (Skit)
    Anonym (klara) skrev 2014-10-03 17:01:21 följande:

Jag har köpt alcosanal, den hjälper på några dagar.
    Sen är det extremt viktigt att det blir rent och torrt när man har hemorrojder. Det bästa tipset jag någonsin fått är att tvätta rent med olja (jag använder aco.s intimolja) efter toalettbesöken. Med oljan behöver man inte torka så mycket för att få rent och så återfuktar den.

hjälpte den så att de försvann eller hur hjälpte den?
    var det salva eller var det i annan form?
Svar på tråden Har fått hemorrojder, hur snabbt hjälper Xyloproct-salvan?? Svara i denna tråd, inte den andra med samma rubrik!