• Svar på tråden Röda väljare har lågt IQ!
  • Sensitiveguy

SD-väljare har ju lägst utbildningsgrad enligt Göteborgs universitet. Det säger ju det mesta...

• StackarsMia
    Sensitiveguy skrev 2014-10-10 14:28:50 följande:

SD-väljare har ju lägst utbildningsgrad enligt Göteborgs universitet. Det säger ju det mesta...

Samtidigt har röda väljare lägst IQ. Det säger en del...
  • goodasgold

De flesta SDare är lågbegåvade med kass utbildning.
    De flesta "vänster" är raka motsatsen.
    SD har sina trognaste väljare i glesbygden där all service försvinner och folk flyr stället.
    Det tragiska är att de själva inte fattar att de ständigt röstar för marknadsekonomin utan att fatta att just marknadsekonomin är boven i dramat. Allt måste gå med vinst. Bonnläppen fattar inte sambandet utan skyller på politiker, invandrare.

• Anonym (Å andra sidan...)

Fast ja okej då. "bönderna" i småhålorna röstar SD. Men att peka på SD och säga att deras väljare är dumma är lite i linje med lögnens tre lägen; "Lögn, förbannad lögn och statistik". Om folk i SD-täta städer är dummare, så KAN det ju istället argumenteras för att det beror på att de flesta SD'are faktiskt bor i invandrartäta städer. Där invandrarna drar ner genomsnittet, alltså... Bägge teorierna har ju stöd i STATISTIKEN

• Gert

Ändå är SD-väljare bland dom smartaste. Det säger det mesta...
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anonym (realy)

utbildning och intelligens är två helt skilda saker,gick du klart i grundskolan? 
  • StackarsMia
    goodasgold skrev 2014-10-10 14:50:49 följande:

De flesta SDare är lågbegåvade med kass utbildning.
    De flesta "vänster" är raka motsatsen.
    SD har sina trognaste väljare i glesbygden där all service försvinner och folk flyr stället.
    Det tragiska är att de själva inte fattar att de ständigt röstar för marknadsekonomin utan att fatta att just marknadsekonomin är boven i dramat. Allt måste gå med vinst. Bonnläppen fattar inte sambandet utan skyller på politiker, invandrare.

Röda väljare är alltså lågutbildade? Eftersom ni inte ens kan läsa källor och statistik. Föga förvånande.
  • goodasgold
    StackarsMia skrev 2014-10-10 18:13:56 följande:
    Röda väljare är alltså lågutbildade? Eftersom ni inte ens kan läsa källor och statistik. Föga förvånande.
    SD väljare vill gärna framstå som intelligentian. Stor humor.
    De SD väljare jag har träffat kan inte ens sätta ihop nya digitalboxen och tv:n.
    Jag har hjälp de flesta i mitt hus.
    Vore förklarande om de ändå vore teoretiker med tummen mitt i näven. Men nejdå, inte ens det.
    Noll.
    Deras tankar om invandrare, oftast "negrer", är full av fördomar och hörsägen. När man inte orkar tänka själv köpes allt, bekvämt då passar man i det lokala ölgänget, Ahmeds Pizza, det enda stället, är ett förträffligt ställe att spy galla över alla invandrare.

• Jenna RayShawn

Värdelös tråd. Jag röstade SD och har både universitetsutbildning, bred allmänbildning och dessutom presterar jag alltid över medel på alla IQ test jag tagit.

Tack alla underbara kvinnor och män som röstade på SD i valet. Tänk att vi fick hela 13%! Stolt över er alla!
Svar på tråden Röda väljare har lågt IQ!