Röda väljare har lågt IQ!
Nu känns det som att vi fått bevisen de flesta med kritiskt tänkande redan har förstått.
politikbloggen.wordpress.com/2008/03/09/bevis-bla-valjare-ar-smarta-roda-korkade/
Nu känns det som att vi fått bevisen de flesta med kritiskt tänkande redan har förstått.
politikbloggen.wordpress.com/2008/03/09/bevis-bla-valjare-ar-smarta-roda-korkade/
Jag själv gick ut gymnasiet med toppbetyg. Hade kunnat välja linje efter behag.
Är rejält åt vänster så TS teorier stämmer inte alls.
De högertomtar som jag har mött och diskuterat med verkar sakna några hjärnceller. Alltid stereotypiska åsikter som de har lärt sej utantill, ingen flexibilitet i tänkandet.
Tråkiga människor helt enkelt.
[quote=74148856][quote-nick]goodasgold skrev 2014-10-11 14:20:09 följande:[/quote-nick]
De högertomtar som jag har mött och diskuterat med verkar sakna några hjärnceller. Alltid stereotypiska åsikter som de har lärt sej utantill, ingen flexibilitet i tänkandet.
[/
Statistik kan alltid ifrågasättas, men har man gått ut skolan med toppbetyg vet man säkert att när man pratar om generella samband spelar några få undantag ingen roll.
Menar du låg iq?
Menar du låg iq?
[quote=74148856][quote-nick]goodasgold skrev 2014-10-11 14:20:09 följande:[/quote-nick]
[/
Statistik kan alltid ifrågasättas, men har man gått ut skolan med toppbetyg vet man säkert att när man pratar om generella samband spelar några få undantag ingen roll.
Då jag själv har väldigt högt IQ, vet jag hur oerhört lite IQ säger om intelligens och sunt förnuft. Inte säger det heller något om den sociala kompetensen.
IQ är en dålig måttstock, likaså utbildningsnivå och yrke.
Därför tror jag INTE att det finns något samband mellan IQ och politisk ståndpunkt.
Intelligens och sunt förnuft kan däremot ha en viss koppling till den politiska ståndpunkten, enligt min erfarenhet. Men främst beror det troligtvis på uppfostran och "tradition".
Socialdemokraterna består till största delen av "traditionella" väljare, enligt mig.
Alltså, jag som invandrare fick kämpa tio gånger hårdare än svensken.
Jag såg lärarnas motvilja att ge mej rättfärdigat högsta betyg.
Träffade några år efteråt en gammal klasskompis och frågade hur det hade gått för andra. Två stycken hade kommit in på läkarlinjen, två i mina ögon mediokra typer. På den tiden var det riktigt svårt att komma in på den linjen. En av dessa var en (rätt snygg) tjej, pratade med henne på rasten en gång, hon var skitnervös och darrade. Hon var ihop med en kille som var civ.ing. från Chalmers, menar hon var ingen större stjärna men tydligen fick hon höga betyg, hur det nu kan komma sej.
Vilken statistik? Så du menar "undantag" gentemot stora strömlinjen är inget att bry dej om. Ja, men om detta är inget undantag utan systematiserat vad göra?