• Svar på tråden Röda väljare har lågt IQ!
  • Haskel
    StackarsMia skrev 2014-10-11 22:05:46 följande:

Gillar man rött så är man ganska "trött".

Jävlar alltså... det där rimmet måste krävt enormt mycket IQDrömmer
  • StackarsMia
    Haskel skrev 2014-10-11 22:22:02 följande:
    Jävlar alltså... det där rimmet måste krävt enormt mycket IQDrömmer
    Istället för att ha högt IQT har man en hög IQ. Men ja, vissa av oss är bättre på att cykla, åka rollerblades eller att måla.
  • edwin47

Goodasgold. Jag har jobbat som sopgubbe, när jag var liten pöjk. Det var hårt. Jag traskade ner till den där grottan vid roslagstull. Lärde mig att köpa en flarra till förmannen, för att bli lottad. Sedan fick jag hämta sopor. haha. Kul. Men det var för 30 år sedan.

• edwin47

Men djävlar vilken bra form man hade

• goodasgold
    edwin47 skrev 2014-10-12 00:31:57 följande:

Goodasgold. Jag har jobbat som sopgubbe, när jag var liten pöjk. Det var hårt. Jag traskade ner till den där grottan vid roslagstull. Lärde mig att köpa en flarra till förmannen, för att bli lottad. Sedan fick jag hämta sopor. haha. Kul. Men det var för 30 år sedan.

Jobbigast var centrala stan sekelskifteshus som inte alls var anpassade för modern sophantering, fick ibland krypa på alla fyra och dra fram container från nåt vrå.
    Sen var de ordinarie gubbarna jävligt taskiga mot oss vikarier. Kommer ihåg en gång fick hoppa in när någon hade blivit sjuk (bakis) och vi körde som fan hela dagen och svetten rann, det här är omänskligt tänkte jag Nästa dag ser jag de två gubbarna chilla och jag förstod att vi hade gjort en tvådagarsrunda.
    Sicka svin.
    Men fanns också trevliga gubbar. Jobbade två veckor med en stammis som var nära pensionsåldern. Med ålderns rätt hade han ett lätt schema, vi samlade tomflaskor och pantade de och fick ihop några tior. För sina pengar köpte han ett par vinare och började halsa direkt och jag fick ta över ratten. Schysst snubbe var han, väldigt allmänbildad men hade väl sina problem.
  • Sensitiveguy
    StackarsMia skrev 2014-10-10 14:31:38 följande:

Samtidigt har röda väljare lägst IQ. Det säger en del...

Nja, möjligen i relationen rött - blått. Men SD kontra de övriga partierna så säger den skrala utbildningsgraden bland SD-folk mycket. Vad det säger för dig vet jag inte, men jag antar att du är lågutbildad.
  • Sensitiveguy
    goodasgold skrev 2014-10-10 14:50:49 följande:

De flesta SDare är lågbegåvade med kass utbildning.

De flesta "vänster" är raka motsatsen.

SD har sina trognaste väljare i glesbygden där all service försvinner och folk flyr stället.

Det tragiska är att de själva inte fattar att de ständigt röstar för marknadsekonomin utan att fatta att just marknadsekonomin är boven i dramat. Allt måste gå med vinst. Bonnläppen fattar inte sambandet utan skyller på politiker, invandrare.

• Sensitiveguy
    Anonym (Å andra sidan...) skrev 2014-10-10 15:18:36 följande:

Fast ja okej då. "bönderna" i småhålorna röstar SD. Men att peka på SD och säga att deras väljare är dumma är lite i linje med lögnens tre lägen; "Lögn, förbannad lögn och statistik". Om folk i SD-täta städer är dummare, så KAN det ju istället argumenteras för att det beror på att de flesta SD'are faktiskt bor i invandrartäta städer. Där invandrarna drar ner genomsnittet, alltså... Bägge teorierna har ju stöd i STATISTIKEN. 

Finns det statistik på hur "dumma" folk är? Vad intressant, kan du ta fram den statistiken?
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-10-10 16:36:23 följande:

Ändå är SD-väljare bland dom smartaste. Det säger det mesta...

Gert har aldrig fakta för sina åsikter. Det säger det mesta...
  • Sensitiveguy
    Anonym (realy) skrev 2014-10-10 16:59:04 följande:

utbildning och intelligens är två helt skilda saker,gick du klart i grundskolan? 

Att tolka ett inlägg som man vill och läsa vad det faktiskt står är två olika saker. Lärde din mamma dig aldrig det?
Svar på tråden Röda väljare har lågt IQ!