• Mamly1983

fyrlingar

Jo det är så att jag o min man väntar fyrlingar!
    Jag skulle gärna vilja komma i kontakt fler som är i samma situation eller har varit. Vill gärna höra er historia hur det gått mm
    Eller om någon ha tips på var jag kan hitta mer info om risker o dylikt på nätet!

• Svar på tråden fyrlingar
  • lördagsgodis

Vilken inställning läkarna har! Förstår att det är mycket risker men ni verkar ju ha förutsättningarna för att det ska gå bra iom att de har varsin moderkaka. Vilken fin bild på dom du fick:)

• Cazza

Förstår så din oro!!! Vi hade ju två i magen och de såg så fina ut på ul-bilder men ingen av dem mådde bra. Flerbörd innebär alltid risker och är inte häftigt eller gulligt endast. Vi hade inte mkt val utan gjorde som läkare rekommenderade oss genom hela graviditeten och fick en frisk liten kille och en jäkla massa sorg i vårt liv.

• Mamly1983

Detta är så otroligt svårt. Hur vi än gör så blir vi dömda av någon. Men ci måste följa vårt hjärta

• Tigmatropos

Det finns ju de som fått åttlingar, varför skulle du då inte klara fyra? De har bra förutsättningar, så vill du behålla alla så gör det! Glad

• Esoada
    Tigmatropos skrev 2014-11-01 11:51:35 följande:

Det finns ju de som fått åttlingar, varför skulle du då inte klara fyra? De har bra förutsättningar, så vill du behålla alla så gör det! Glad

Det finns bara ett sådant fall, en psykopatmamma och en massa sjuka saker runt det fallet
  • Lillalivetimagen

Lyssna på era hjärtan! Om ni vill behålla så gör det :)

Där jag bor finns en familj med 3 friska trillingar. Visst är det en risk och mycket jobb den dagen de föds. Men tänk vad mycket glädje som också kommer med :)

• Cazza

Tror nog att ts vill ha och klarar av att ta hand om 4 barn men är det inte rädsla och oro för graviditren som är problemet? Att alla 4 inte utvecklas som de ska tex

Men de har varsib moderkaka och borde inte påverka varandra iallafall. Lycka till i ditt beslut.

• Tigmatropos
    Esoada skrev 2014-11-01 12:00:37 följande:
    Det finns bara ett sådant fall, en psykopatmamma och en massa sjuka saker runt det fallet
    Men din glädjedödare... vad i hela friden har människans personlighet med det hela att göra? Jag försökte muntra upp... Min poäng (för de som inte fattar det...) var att det GÅR att föda fyrlingar. Det verkar gå bra för TS, så varför måla fan på väggen... 
  • Mamly1983
    Tigmatropos skrev 2014-11-02 00:41:09 följande:
    Men din glädjedödare... vad i hela friden har människans personlighet med det hela att göra? Jag försökte muntra upp... Min poäng (för de som inte fattar det...) var att det GÅR att föda fyrlingar. Det verkar gå bra för TS, så varför måla fan på väggen... 
    Jag förstår hur du menar och tänker också mycket på de fallen i USA. Hittar endast små artiklar om fyrlingar i Sverige så det har ju hänt. Men där står bara att de må bra och hur deras liv ser ut nu.

Jag vill tex veta vad jag kan förvänta mig med graviditeten.. Hur stor kan jag bli egentligen och vilken vecka ska jag räkna med att föda i? Och när barnen kommer, hur stor är chansen att de överlever då.. Det beror ju på vilken vecka de kommer.. Usch. Detta skulle bli en glädjetid , men jag vet inte ens om jag ska förbereda något? När ska jag börja förbereda? Var köper jag barnvagn?
Svar på tråden fyrlingar