• Mamly1983

fyrlingar

Jo det är så att jag o min man väntar fyrlingar!
    Jag skulle gärna vilja komma i kontakt fler som är i samma situation eller har varit. Vill gärna höra er historia hur det gått mm
    Eller om någon ha tips på var jag kan hitta mer info om risker o dylikt på nätet!

• Svar på tråden fyrlingar
  • Cazza

Försök ta det lungt och se vad som händer om du behåller alla. Det materiella kan man ju ordna i efterhand, det kommer isåfall bli tid på neo. Vilken vecka är du i? Kan ju hända att din kropp " ordnar" upp det själv och inte kan behålla alla om du är tidig. Jag vet ett hälsosamt trillingpar iaf, det kan ju gå.

• Mamly1983
    Cazza skrev 2014-11-02 08:28:39 följande:

Försök ta det lungt och se vad som händer om du behåller alla. Det materiella kan man ju ordna i efterhand, det kommer isåfall bli tid på neo. Vilken vecka är du i? Kan ju hända att din kropp " ordnar" upp det själv och inte kan behålla alla om du är tidig. Jag vet ett hälsosamt trillingpar iaf, det kan ju gå.

En tid på neo har jag räknat med :)

Jag är i vecka 12 ..

Jag fråga läkaren Samma att kroppen kanske. Fixar det själv. Men han sa att så långt in i gravven så var det inte troligt. Vilket jag reagera på..
  • vincere

Åh, grattis till dina fyra små. Men vilka pessimistiska läkare. Är alla så motsträviga? Gör vad som känns bäst för er, kan inte tänka mig vad ni går igenom. Måste vara tufft! Men eftersom de har varsin moderkaka kan det ju gå alldeles utmärkt, det är ju ingen som vet, inte ens läkarna!

Håller verkligen tummarna för er, och ert beslut kommer vara det bästa vad ni än kommer fram till.

Kram!

• Yamit

Googla pa "sextuplets" sa hittar du familjer med sexlingar i olika aldrar.

Dessa sexlingar fyller 31 nu i november t ex. : www.mirror.co.uk/tv/tv-news/waltons-sextuplets-30-catching-up-3383409

Minns aven en dokumentarfilm dar en mamma som hade, minns inte om det var trillingar, fyrlingar eller fler, akte och halsade pa en mamma (i ett annat land) med samma antal barn, men som da var i ovre tonaren eller kanske t o m 20 ar, for att fa tips och rad fran henne och hennes dottrar om hur hon bast skulle uppfostra barnen. Tror att barnen tyckte att det viktigaste var att se dem som individer (alla hade olika intressen/kladstil/asikter osv.) och inte klumpa ihop dem.

Nu var det ju fyrlingar du fragade efter, men att lasa om sexlingar som "klarat sig" och lever lyckligt kanske ocksa kan vara behjalpligt. De om nagra borde kunna komma med tips och info.

• Esoada
    Tigmatropos skrev 2014-11-02 00:41:09 följande:
    Men din glädjedödare... vad i hela friden har människans personlighet med det hela att göra? Jag försökte muntra upp... Min poäng (för de som inte fattar det...) var att det GÅR att föda fyrlingar. Det verkar gå bra för TS, så varför måla fan på väggen... 
    Du sa att det går att föda 8 barn till och med, då sa jag att det bara finns ett sådant fall, som det varit mycket skriverier och sjuka saker kring

Säger inte att fyrlingar inte skulle gå bra
  • LillaLina01

Jag är SÅ trött på att det bara talas om risker, risker, risker... väntar själv enäggstvillingar och trodde helt ärligt i början att detta kommer ALDRIG gå vägen. För det var baaaara massor av risker överallt.. helt sjukt! (Är i v. 29 och har mått hur bra som helst och bebisarna mår toppen.)
    Mina kusiner är trillingar och är som vilka friska människor som helst. Det säger ju ingenting om din graviditet såklart, men det kan faktiskt gå bra.

Följ ditt hjärta och låt din kropp sköta resten. Det kan absolut gå hur bra som helst. Eller så gör det inte det, men det får din kropp avgöra. Ta en dag i taget och lyssna inte för mycket på vad alla andra säger.

Jag hejar på er! LYCKA TILL! <3

• jemo2014

Men å vad jobbigt för dig, vill verkligen följa din resa...
    Tycke också det är trist med läkarnas negativa inställning, det är ju inte bara att släcka 4 liv i magen hur som helst.

Styrkekram!

• EmAr

Eftersom ni blir så pass övervakade och är medvetna om riskerna så kan jag inte förstå varför ni inte borde försöka?? 

Vilket fullständigt okänsligt bemötande av läkaren. Skäms på dom och be om möjligt att få byta läkare. Det fattar ni väl att det är risker med det! Men att dom direkt avråder från att fullfölja är ju absurt. 

• Gweny

Gör som känns rätt för er! Folk runt om har alltid åsikter. Min bästa vän fick till sig att hon aldrig skulle lyckas med sin graviditet med tvillingar, då hon har ryggmärgsbråck och då var väldigt överviktig. Men allt gick bra och hon har 2 friska pojkar idag. Personalen motarbetade henne massa!!

Svar på tråden fyrlingar