• Mamly1983

fyrlingar

Jo det är så att jag o min man väntar fyrlingar!
    Jag skulle gärna vilja komma i kontakt fler som är i samma situation eller har varit. Vill gärna höra er historia hur det gått mm
    Eller om någon ha tips på var jag kan hitta mer info om risker o dylikt på nätet!

• Svar på tråden fyrlingar
  • Gweny

Så skönt det såg bra ut med dem! jag kunde inget om bloggar, men gjorde en på blogspot. Var väldigt smidigt. Vore kul få följa er resa mer.

• plopp76

Håller med om att det vore skoj att få följe er framöver :) Jag väntar "bara" två, men jag tänker mig att en del tankar ändå är lite desamma så det vore skoj att läsa mer om hur det går för er.

Håller tummarna för att allt går bra för dig framöver och hoppas att du får må bra oxå!

Lycka till!

• Cizzicilia

Vi är en Grupp på Facebook som du kan ansluta dig till vet iaf att där är en till familj som har fyrlingar. Skicka en anmälan till admin :)

Vi heter trillingföräldrar och vi delar tankar, upplevelser mm. Det är en sluten grupp!

• Mamly1983

Tack så glad jag blev :)

Ska genast göra det.

Är med i tvillingar 2015 .. Men den du är med i så känns det mer hemma .

• Mamly1983
    Cizzicilia skrev 2014-11-18 11:05:43 följande:

Vi är en Grupp på Facebook som du kan ansluta dig till smile1.gif vet iaf att där är en till familj som har fyrlingar. Skicka en anmälan till admin :)

Vi heter trillingföräldrar och vi delar tankar, upplevelser mm. Det är en sluten grupp!

Jag har skickat en fråga om att få gå med i gruppen och ett pm till en av de som håller i det, men ingen respons :(
  • Cizzicilia
    Mamly1983 skrev 2014-11-20 20:31:55 följande:
    Jag har skickat en fråga om att få gå med i gruppen och ett pm till en av de som håller i det, men ingen respons :(
    Tror du är med nu iaf
  • Mamly1983
    Cizzicilia skrev 2014-11-22 16:45:16 följande:
    Tror du är med nu iaf smile1.gif
    Ja nu är jag med :)
  • eescala

Hej Ts!

Jag tänkte dela med mig av en väns erfarenhet. 2010 fick min bästa kompis veta att hon va gravid när hon sen va på ultraljud så vissade sig att där va 4 små barn i magen. Hon blev chocka och blev lika illa bemöt som du av sjukvården. Hon va 18 när hon blev gravid och alla tyckte hon skulle tabort åtminstone ett foster men hon stod rak i ryggen och att att de är de här min kropp vill då ska de bli så. Läkarna försökte få henne att inse att de bara är galenskap att behålla alla 4 men hon hade gjort sitt val och höl sig till de.

I v27 blev hon väldigt stor och börja få problem med ryggen och liknande samt att hon hade svårt att få i sig närin till dem alla så hon blev inlaggd med dropp och sådant sen ville dom göra ett tjejsarsnitt v28 men efter som barnen fortfarande bådde bra i magen så sköt dom fram de till v30 där hon födde 4 friska bebisa. Dom fick ju vara ett tag på sjukhuset så dom fick äta upp sig och få igång allt ordentligt.

Ungefär 5 veckor efter förlossningen så fick hon ta hem sina barn och idag mår dom alla bra och har nyligen (20/10) fyllt 4 år och mår lika bra som vilket annat barn som helst!

Så ge inte upp för att alla är emot dig! Ingen känner din kropp som du gör och ingen kan säga ått dig vad du ska göra med din kropp och dinna barn! Hade jag varit du hade jag behållit alla 4. De är hemskt att förlora ett barn och de är ännu värre att döda ett (jag räknar de som mord i v17!). De är bara du som kan bestämma hur vida du ska gå igenom din graviditet med 4 barn eller inte!

Svar på tråden fyrlingar