• Anonym (fotar gärna)

Varför är unga tjejer så kåta på att få posa nakna

Ja, precis som rubriken, varför är många tjejer så villiga att posa nakna? Fotar själv lite för skoj skull som hobby, inte alls bara naket, men väldigt många av de tjejer jag har som modeller är väldigt öppna och villiga med att göra naket.

Är ni kvinnor väldigt exhibitionistiska eller vad är det som gör att ni så gärna slänger kläderna? Samtidigt som det diskuteras mycket om sexistisk reklam, nedvärderande kvinnobilder osv. 

• Svar på tråden Varför är unga tjejer så kåta på att få posa nakna
  • Anonym (fotar gärna)
    Anonym (Morr) skrev 2014-10-11 23:39:41 följande:
    På typ 4 dagar har det startats X antal trådar där andemeningen har varit "jag vill att tjejer skyler sig". Några exempel på det är "jag vill att tjejer skyler sig" och "tjejer varför lägger ni upp runk bilder på nätet". Din tråd var väldigt lik dessa.
    Ok, då kan jag förstå din reaktion. Men det är inte jag och jag har inte heller sett dessa trådar. Skulle förstås sökt på närliggande ämnen först, men men, nu gjorde jag inte det. 
  • Anonym (m)
    Anonym (fotar gärna) skrev 2014-10-11 23:41:35 följande:

Ok, då kan jag förstå din reaktion. Men det är inte jag och jag har inte heller sett dessa trådar. Skulle förstås sökt på närliggande ämnen först, men men, nu gjorde jag inte det. 

• Anonym (fotar gärna)
    Anonym (Morr) skrev 2014-10-11 23:35:59 följande:
    Nej, det är vi inte. Vi mår sämre för våra kroppar nu mer än någonsin. Ta mig som exempel jag har små bröst och "vet" (jag vet att det inte är sant rent interligensmässigt men känslomässigt känns det så)att jag aldrig kommer träffa en man som älskar mig på riktigt, jag kommer träffa en man som "nöjer" sig (jag har även andra brister bör tillägas).

Och slutligen nej, feminister när inte ut till unga tjejer, i alla fall inte majoritete av dem.
    Ja, nu skall vi ju inte diskutera dina bröst i den här tråden, men tråkigt att du känner så. Dock märker jag ju att det är många tjejer som funderar på att göra bröstförstoringar, tyvärr, vilket gör mig ganska ledsen. 
  • Anonym (m)
    Anonym (fotar gärna) skrev 2014-10-11 23:45:16 följande:

Ja, nu skall vi ju inte diskutera dina bröst i den här tråden, men tråkigt att du känner så. Dock märker jag ju att det är många tjejer som funderar på att göra bröstförstoringar, tyvärr, vilket gör mig ganska ledsen. 

Vad spelar det för roll när du i andra trådar här på fl har förespråkat att kvinnor/tjejer ska skyla sig helt och hållet?
  • Anonym (fotar gärna)
    Anonym (m) skrev 2014-10-11 23:53:54 följande:
    Vad spelar det för roll när du i andra trådar här på fl har förespråkat att kvinnor/tjejer ska skyla sig helt och hållet?
    Du skall inte tillskriva mig uttalanden som jag inte gjort. 
  • Smecker
    Tecum skrev 2014-10-11 23:15:37 följande:

Men är de inte lärda tvärtom, att värdet inte sitter i utseendet? Sverige är ett av de länder där feminismen står starkast. varför når man då inte den viktigaste och mest påverkbara gruppen, unga tjejer?

För att det finns ett stort gäng bakåtsträvande pojkar som gör sitt bästa för att övertyga lättpåverkade unga kvinnor om att feminism är kika med manshat, och att kvinnors värde sitter i hur lite kläder de har på sig. Det är bara att kolla på FL, trådar där killar sitter och "mm åå visa brösten, visa rumpan, du är så fin, vacker, snygg, jag blir så styv, inboxa mig snygging", ibland med försök till poetiska-humoristiska omskrivningar av varierande kvalitet men där kontentan är densamma. Dessa pojkar värderar endast utsidan och skulle förmodligen lika gärna jucka i ett hönsnät om man bara målade dit ett par bröst, men de hörs och syns mest. Behöver jag ens nämna att tjejer som för intelligenta/intellektuella resonemang och diskussioner inte får samma respons av dessa pojkar som syns och hörs mest? Oj, nu gjorde jag det ändå.

Inte konstigt att osäkra tjejer blir ännu mer osäkra.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • NicKnejm

Det är ju så att hur mycket det informeras om rökningens skador elle människans inre värde så lever ungdomarna efter de värderingar som grasserar i deras värld. Och när vuxna säger rökning är skadligt, när vuxna förfäras över att ungdomar går lättklädda på nattklubb/visar upp sig på nätet blir inte effekten "åh fasen, nu måste vi göra som de vuxna säger"

Ungdomsvärlden har egna värderingar och vi kan bara göra vårt bästa att ta emot dem varligt när de kommer ur den världen av ena eller andra anledningen. Finnas där.

• Killen83
    Anonym (Morr) skrev 2014-10-11 23:35:59 följande:

Nej, det är vi inte. Vi mår sämre för våra kroppar nu mer än någonsin. Ta mig som exempel jag har små bröst och "vet" (jag vet att det inte är sant rent interligensmässigt men känslomässigt känns det så)att jag aldrig kommer träffa en man som älskar mig på riktigt, jag kommer träffa en man som "nöjer" sig (jag har även andra brister bör tillägas).

Och slutligen nej, feminister när inte ut till unga tjejer, i alla fall inte majoritete av dem.

Ursäkta men ligger din personlighet i dina bröst?

Din kille kommer älska dig för den du är. Inte för storleken på dina bröst.

Sen har alla brister. Det låter som du brottas med otroligt dålig självkänsla. Det du just lyfte fram var hur du ser på dig själv, dina problem ligger hos dig. Inte hos en eventuell kille för du har ingen aning om hur han kommer känna för dig.

Tror knappast någon kommer stanna med dig om denne inte älskar dig för den du är.

Bara för att du tror att ingen kille kan älska dig för att du har små bröst och "andra brister" så behöver det inte vara så.

Tro på dig själv tjejen
  • Daniel12

För att moralen blir sämre för varje ny ung generation.

• Anonym (fotar gärna)
    Daniel12 skrev 2014-10-12 06:33:32 följande:

För att moralen blir sämre för varje ny ung generation.

Att moralen blir sämre är ju väldigt subjektivt men den förändras helt klart. Vissa förändringar tycker vi som är lite äldre är av ondo, annat tycker vi är positivt. Likadant var det ju när vi jag var lite yngre, då pratades det om hur hemsk ungdomen var. Så ja, de moraliska värderingarna ändras över tid, men det behöver ju inte betyda att de blir sämre. 

Värderingarna ändras också över tid i varje människas eget liv. Vi tycker inte likadant när vi blivit 50 eller 70 som när vi var 20. 

Man kan ju också se utvecklingen som att dagens ungdom tycker att det här med nakenhet inte är så himla dramatiskt egentligen, och det kan det ju iofs ligga något i. 
Svar på tråden Varför är unga tjejer så kåta på att få posa nakna