• Malinka87

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Hej på er alla där ute i höstrusket!
    Äntligen har kallelsen inför ett första möte inför IVF på Sahlgrenska kommit och den 4 november är det dags. Mycket tankar som flyger i huvudet. Letar nu efter forum-kamrater som gör/kommer göra sin IVF på Sahlgrenska nu under hösten/vintern och vill följas åt.
    MVH

• Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15
  • Happyland
    Luthien87 skrev 2015-01-19 21:28:59 följande:

Jag är väldigt nervös, har äggplock i morgon.. Har blivit lovad extra lugnande då jag upplevde äggplocket som väldigt jobbigt och smärtsamt.

Stort lycka till inför morgondagen! Kommer säkert att gå jättefint! Hoppas på god utdelning för din del... Håller tummar!
  • Gweny

Jag är väldigt nervös, har äggplock i morgon.. Har blivit lovad extra lugnande då jag upplevde äggplocket som väldigt jobbigt och smärtsamt.

Kommer säkert gå bätttre då. Lycka till. Hoppas på många starka ägg
  • bellis84
    MAD86 skrev 2015-01-15 08:24:24 följande:

Hej tjejer!

Igår var vi på ultraljud på Sahlgrenska och fick se ett litet tickande hjärta. Kändes fantastiskt! Är nu i vecka 9 (8+1). BF 25/8. Hoppas hoppas det går hela vägen. Lycka till nu allihopa här inne! Kram

Grattis!!! Så fantastiskt!!
  • bellis84
    Happyland skrev 2015-01-19 21:00:50 följande:

Happyland 38 år, IVF nr 1- spraystart 30/12, sprutstart 14/1, ÄP v 5.
    Malinka87 27 år, IVF nr 1- spraystart 11/12, injek-start 7/1 prel ÄP v 4.
    Luthien87 27 år, IVF #2, spraystart 19/12, sprutstart 7/1, planerat ÄP, v 4
    kärolajnan 30 år, IVF nr 1, spraystart 2/1, prel ÄP v. 5
    bellis84, IVF nr 1, spraystart 26/1

Fixade in er andra i listan och justerade lite. Är mitt uppe i sprutandet och ska på UL i slutet av veckan. Hur går det för er som har äggplock nu i veckan? Hur mår ni? smile1.gif

Tack för att du la till mig!

Räknar ner till 26 då jag börjar spraya, googlar runt på allt med IVF.

Hur klarar ni av alla känslor? Är så taggad men så rädd att bli besviken. Inte lätt...
  • Malinka87

Håller tummarna på att det gått bra! Hoppas du kikar in när du orkar o skriver lite om hur det gick! Imorgon är det min tur. Nervös men mår hyffsat bra iaf.
  • Luthien87
    Tack för tumhållningarna! Klistrar in det jag skrev i en annan tråd :P

Nu är jag hemma från äggplocket. 

Det gjorde inte alls lika ont den här gången. Fick en lugnande tablett när jag kom till kliniken. Sen väl inne i salen fick jag första dosen med morfin, därefter fick jag lustgas medan de satte bedövningen, det kändes men gjorde inte så fruktansvärt ont som det gjorde förra gången. 
    Sen började de att plocka och inte heller det gjorde jätteont, sved till några ggr, men så fort de såg att det började göra ont så fick jag mer morfin och lusgas. Hela upplevelsen blev helt annorlunda och det känns sååå skönt!

De hittade 3 ägg. Kan dock inte hjälpa att känna mig besviken. Hade hoppats på fler så att det finns lite marginal. Förra gången hittade de 6 st, varav 1 var skadad och 2 var omogna, resten delade sig inte. Är livrädd för samma senario. 

Skall vara hemma idag, i morgon och på torsdag. Kommer inte att kunna fokusera på jobbet. Beroende på vad som händer på torsdag så får jag se hur jag gör på fredag och det är min chef beredd på som tur är. 

Nu blir det att vila hemma i soffan, sambon åkte precis till jobbet.
    Läs gärna min blogg om min IVF-resa: langtanefterbebis.se
  • kärolajnan
    Luthien87 skrev 2015-01-20 13:13:26 följande:
    Tack för tumhållningarna! Klistrar in det jag skrev i en annan tråd :P

Nu är jag hemma från äggplocket. 

Det gjorde inte alls lika ont den här gången. Fick en lugnande tablett när jag kom till kliniken. Sen väl inne i salen fick jag första dosen med morfin, därefter fick jag lustgas medan de satte bedövningen, det kändes men gjorde inte så fruktansvärt ont som det gjorde förra gången. 
    Sen började de att plocka och inte heller det gjorde jätteont, sved till några ggr, men så fort de såg att det började göra ont så fick jag mer morfin och lusgas. Hela upplevelsen blev helt annorlunda och det känns sååå skönt!

De hittade 3 ägg. Kan dock inte hjälpa att känna mig besviken. Hade hoppats på fler så att det finns lite marginal. Förra gången hittade de 6 st, varav 1 var skadad och 2 var omogna, resten delade sig inte. Är livrädd för samma senario. 

Skall vara hemma idag, i morgon och på torsdag. Kommer inte att kunna fokusera på jobbet. Beroende på vad som händer på torsdag så får jag se hur jag gör på fredag och det är min chef beredd på som tur är. 

Nu blir det att vila hemma i soffan, sambon åkte precis till jobbet.

Så skönt att det gick smidigare för dig denna gången!

Förstår dock besvikelsen kring äggen. Jag skulle nog reagerat exakt likadant. MEN! Jag har hört att Menopur ger färre men BÄTTRE ägg så förhoppningsvis har du plockat ut superägg! 
    Nu blir det långa dagars väntan... 

• Gweny
    idag ringde dem från SU, frågade om jag ville vara med i en studie, för att se med övervikt och hur det påverkar att bli gravid. Hälften av oss får börja med IVF med en gång(isåfall slipper vi vänta till våren) och andra får gå på hårt program med lågkaloridrycker i flera veckor, för att sen börja med IVF och se om det är nån skillnad. Huua...vore ju intressant, men om man hamnar i viktminskningsgruppen, är frågan om hur jag kommer klara det, men vore såklart jättebra att få stöd att gå ner i vikt, av många skäl.
    Hon skulle ringa imorgon igen, det kan dra igång redan nästa vecka sa hon i telefon.  Förvånad
  • Etta

Hej, jag hoppar också in här! Mitt inne i vårt andra ivf-försök, jag har tagit nässprejen sen nyår men på grund av överbeläggning och köer har vi inte beräknat ÄP förrän v.7. Ska troligtvis börja med sprutorna nästa vecka. Förra gången fick vi bara ett befruktat ägg så nu ska vi göra ICSI och hoppas på att det ska göra susen!

• bellis84
    Gweny skrev 2015-01-20 17:36:47 följande:

idag ringde dem från SU, frågade om jag ville vara med i en studie, för att se med övervikt och hur det påverkar att bli gravid. Hälften av oss får börja med IVF med en gång(isåfall slipper vi vänta till våren) och andra får gå på hårt program med lågkaloridrycker i flera veckor, för att sen börja med IVF och se om det är nån skillnad. Huua...vore ju intressant, men om man hamnar i viktminskningsgruppen, är frågan om hur jag kommer klara det, men vore såklart jättebra att få stöd att gå ner i vikt, av många skäl.
    Hon skulle ringa imorgon igen, det kan dra igång redan nästa vecka sa hon i telefon.  Förvånad

Jag är med i den studien, jag hamnade i kontroll-gruppen och börjar direkt med IVF utan viktminskning först.
Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15