• Malinka87

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Hej på er alla där ute i höstrusket!
    Äntligen har kallelsen inför ett första möte inför IVF på Sahlgrenska kommit och den 4 november är det dags. Mycket tankar som flyger i huvudet. Letar nu efter forum-kamrater som gör/kommer göra sin IVF på Sahlgrenska nu under hösten/vintern och vill följas åt.
    MVH

• Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15
  • Malinka87
    tintinigbg skrev 2015-01-31 15:35:23 följande:

Hej tjejer!!

Fattar ingenting denna gång. Förra ivf försöket sprejade jag med suprecur i 10-11 dagar innan jag började med gonal f. Nu ska jag spreja 17 dagar innan gonalen.

Jag sprayade 26(!) dagar med Suprecur innan första blodprovet. Då berodde det på stängt i julveckan och att de inte kunde klämma in mig innan. Alltså för mig var det deras schema som gjorde att jag fick spraya längre än väntat. Så det behöver inte bero på din cykel :)
  • Etta
    tintinigbg skrev 2015-01-31 15:35:23 följande:

Hej tjejer!!

Fattar ingenting denna gång. Förra ivf försöket sprejade jag med suprecur i 10-11 dagar innan jag började med gonal f. Nu ska jag spreja 17 dagar innan gonalen.

Malinka87 skrev 2015-01-31 18:10:07 följande:

Jag sprayade 26(!) dagar med Suprecur innan första blodprovet. Då berodde det på stängt i julveckan och att de inte kunde klämma in mig innan. Alltså för mig var det deras schema som gjorde att jag fick spraya längre än väntat. Så det behöver inte bero på din cykel :)

Samma för mig, jag sprejade i 29 dagar innan jag började med sprutorna denna gång, iofs dels beroende på att min mens var flera dagar för tidig men mest beroende på deras schema, då de hade fullt både v 5 och 6. Så troligtvis är det pga av fullbokningar gissar jag! Jag frågade om det var negativt att spreja längre men de sa att det inte spelade någon roll för den fortsatta behandlingen.
  • Happyland

Igår var vi på ET och fick reda på att av våra 5 ägg blev 2 befruktade. Dessa två hade delat sig vidare och båda var godkända. Den ena var ngt fragmenterad, men i kategori godkänd medan andra såg bra ut.

Båda dessa fick jag insatta och hoppa nu innerligt att det ska gå vägen. Inga till frysen alltså.

• Gweny
    Happyland skrev 2015-02-02 10:50:22 följande:

Igår var vi på ET och fick reda på att av våra 5 ägg blev 2 befruktade. Dessa två hade delat sig vidare och båda var godkända. Den ena var ngt fragmenterad, men i kategori godkänd medan andra såg bra ut.

Båda dessa fick jag insatta och hoppa nu innerligt att det ska gå vägen. Inga till frysen alltså.

åh så spännnade, håller tummarna för dem växer på sig och trivs hos dig.
  • Gweny

Idag hämtade jag ut mina mediciner, verkligen tur man har frikort, hade kostat 7000kr annars.  Börjar om 10 dagar!

• Luthien87
    Gweny skrev 2015-02-02 13:45:51 följande:

Idag hämtade jag ut mina mediciner, verkligen tur man har frikort, hade kostat 7000kr annars.  Börjar om 10 dagar!

Det är verkligen snordyrt! Sist jag hämtade ut mediciner skulle det gått på 14000 kr, hade redan frikort. Märklig känsla att knalla iväg med så dyra läkemedel utan att betala.
    Läs gärna min blogg om min IVF-resa: langtanefterbebis.se
  • bellis84

Åh, håller tummarna!!
  • Gweny
    Luthien87 skrev 2015-02-02 15:15:53 följande:
    Det är verkligen snordyrt! Sist jag hämtade ut mediciner skulle det gått på 14000 kr, hade redan frikort. Märklig känsla att knalla iväg med så dyra läkemedel utan att betala.
    oj herregud, ja det måste känts konstigt att bara hämta ut så och inte behöva betala.
  • kärolajnan

Åh så spännande! Nu ska vi hålla tummarna! Gick äggplocket bra också?

För oss blir det äggplock påmindas och jag är livrädd! Dels för att det ska göra ont denna gången också men självklart också för att inga ägg ska bli befruktade denna gången heller.. De där timmarna innan de ev ringer på fredag kommer att bli långa och otroligt jobbiga.
Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15