• Malinka87

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Hej på er alla där ute i höstrusket!
    Äntligen har kallelsen inför ett första möte inför IVF på Sahlgrenska kommit och den 4 november är det dags. Mycket tankar som flyger i huvudet. Letar nu efter forum-kamrater som gör/kommer göra sin IVF på Sahlgrenska nu under hösten/vintern och vill följas åt.
    MVH

• Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15
  • bellis84

Hej! Får jag hoppa in här? Går också på Sahlgrenska och vi påbörjar första IVF försöket snart. Spray-start 26 jan. Blev så glad när jag hittade denna tråden! Kram!

• Malinka87
    bellis84 skrev 2015-01-14 23:42:31 följande:

Hej! Får jag hoppa in här? Går också på Sahlgrenska och vi påbörjar första IVF försöket snart. Spray-start 26 jan. Blev så glad när jag hittade denna tråden! Kram!

Hej, kul att du hittat hit och lycka till med kommande behandling :)
  • MAD86

Hej tjejer!

Igår var vi på ultraljud på Sahlgrenska och fick se ett litet tickande hjärta. Kändes fantastiskt! Är nu i vecka 9 (8+1). BF 25/8. Hoppas hoppas det går hela vägen. Lycka till nu allihopa här inne! Kram

• Gweny
    MAD86 skrev 2015-01-15 08:24:24 följande:

Hej tjejer!

Igår var vi på ultraljud på Sahlgrenska och fick se ett litet tickande hjärta. Kändes fantastiskt! Är nu i vecka 9 (8+1). BF 25/8. Hoppas hoppas det går hela vägen. Lycka till nu allihopa här inne! Kram

åh vad härligt att få se den lille.

Själv står tiden still, bara gå och invänta att min tid kommer.  
  • Luthien87

Då har jag varit på ultraljud. Läkaren hittade 6-7 äggblåsor i ena äggstocken, de var ca 16-17 mm. Den andra äggstocken gömde sig, så han såg bara två i den, något mindre än de andra. 

Hade tydligen bra slemhinna i livmodern, så det är ju bra. Får den kommentaren varje gång jag gör UL "Åh vilken fin slemhinna!", eh tack.. :P 

Blir äggplock på tisdag och återföring på torsdag! Skall få extra lugnande också, så det känns bra :) 

Läs gärna min blogg om min IVF-resa: langtanefterbebis.se
  • kärolajnan
    Luthien87 skrev 2015-01-15 14:51:21 följande:

Då har jag varit på ultraljud. Läkaren hittade 6-7 äggblåsor i ena äggstocken, de var ca 16-17 mm. Den andra äggstocken gömde sig, så han såg bara två i den, något mindre än de andra. 

Hade tydligen bra slemhinna i livmodern, så det är ju bra. Får den kommentaren varje gång jag gör UL "Åh vilken fin slemhinna!", eh tack.. :P 

Blir äggplock på tisdag och återföring på torsdag! Skall få extra lugnande också, så det känns bra :) 

Det låter ju bra! Håller tummarna för er!

Berätta gärna om hur du upplevde äggplocket denna gången.

Själv är jag grinig för att mensen är sen, får inte börja spruta förrän den har kommit. Den är tre dagar sen och visar inga tecken på att komma. Fick göra ett gravtest på Sahlgrenska igår men det var ju självklart negativt. Varför ska den sega nu när jag väl VILL att den ska komma... Jag vill ju dra igång snart!
  • Malinka87

Då har även jag gjort ultraljud, och de hittade total 18 äggblåsor, allt såg bra ut. Skönt. Så äggplock blir på onsdag och återföring fredag nästa vecka. Nu jäklar GÄLLER det. Jag är taggad till tusen.

• Luthien87
    Malinka87 skrev 2015-01-16 17:44:32 följande:

Då har även jag gjort ultraljud, och de hittade total 18 äggblåsor, allt såg bra ut. Skönt. Så äggplock blir på onsdag och återföring fredag nästa vecka. Nu jäklar GÄLLER det. Jag är taggad till tusen.

Härligt! Skall hålla tummarna! :)
  • Happyland
    Happyland 38 år, IVF nr 1- spraystart 30/12, sprutstart 14/1, ÄP v 5.
    Malinka87 27 år, IVF nr 1- spraystart 11/12, injek-start 7/1 prel ÄP v 4.
    Luthien87 27 år, IVF #2, spraystart 19/12, sprutstart 7/1, planerat ÄP, v 4
    kärolajnan 30 år, IVF nr 1, spraystart 2/1, prel ÄP v. 5
    bellis84, IVF nr 1, spraystart 26/1

Fixade in er andra i listan och justerade lite. Är mitt uppe i sprutandet och ska på UL i slutet av veckan. Hur går det för er som har äggplock nu i veckan? Hur mår ni?
  • Luthien87

Jag är väldigt nervös, har äggplock i morgon.. Har blivit lovad extra lugnande då jag upplevde äggplocket som väldigt jobbigt och smärtsamt.

Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15