• Malinka87

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Hej på er alla där ute i höstrusket!
    Äntligen har kallelsen inför ett första möte inför IVF på Sahlgrenska kommit och den 4 november är det dags. Mycket tankar som flyger i huvudet. Letar nu efter forum-kamrater som gör/kommer göra sin IVF på Sahlgrenska nu under hösten/vintern och vill följas åt.
    MVH

• Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15
  • kärolajnan
    Luthien87 skrev 2015-01-22 14:31:46 följande:

Då var man ruvare av ett fint embryo! Skrattande

Se där ja! Ett stort grattis! 
    Blev det även något till frysen? Nu håller jag tummarna ännu mer! =) 
  • Luthien87
    kärolajnan skrev 2015-01-22 16:26:57 följande:
    Se där ja! Ett stort grattis! 
    Blev det även något till frysen? Nu håller jag tummarna ännu mer! =) 
    Tack! Nej, det var bara ett av äggen som gick att befrukta, men vi är såååå glada ändå.  
    Tack för tumhållningen!
    Läs gärna min blogg om min IVF-resa: langtanefterbebis.se
  • bellis84
    Gweny skrev 2015-01-21 06:29:36 följande:
    Ok, hur snabbt kom du in för samtal osv? Men var inget annat då än extra papper att fylla i för dig? Får se vart jag hamnar. smile1.gif
    Det tog nog 4 veckor tills vi kom på samtal och provtagning angående studien. Var massor av frågor att svara på, tror det tog 3 timmar hela besöket totalt. Men det var ju pga studien som vi skulle fylla i så mycket papper. Massa frågor om mat och vikt mm.

Lycka till!!
  • tintinigbg

På söndag börjar jag spraya. Det är vårt andra försök. Gjorde första ivf i september vilken inte blev något plus. I november skulle vi upp för FET. 2 timmar innan ringde de och sa att inget av våra 6 frysta embryon hade klarat upptiningen. Men vi kände att vi inte ville vänta så länge innan nästa försök.

Så nu börjar perioden med nya förhoppningar att allt ska gå bra och att vi kan få vårt efterlängtade plus

• Gweny
    Luthien87 skrev 2015-01-22 16:35:49 följande:

Tack! Nej, det var bara ett av äggen som gick att befrukta, men vi är såååå glada ändå.  

Tack för tumhållningen!

Grattis! Nu blir det långsamma dagar. Håller tummarna.
  • Gweny
    bellis84 skrev 2015-01-22 22:09:41 följande:

Det tog nog 4 veckor tills vi kom på samtal och provtagning angående studien. Var massor av frågor att svara på, tror det tog 3 timmar hela besöket totalt. Men det var ju pga studien som vi skulle fylla i så mycket papper. Massa frågor om mat och vikt mm.

Lycka till!!

Ok, känns som nån dragit sig ur eller nåt, då vi ska dit så snabbt. Se hur det går. Sambon ska lämna simmarprov också. (han har redan godkänt prov)
  • Luthien87
    Gweny skrev 2015-01-24 08:37:58 följande:
    Grattis! Nu blir det långsamma dagar. Håller tummarna.
    Tack!! :D Ja verkligen! 
  • Luthien87

Vilken dag blir Ruvardag 1? Samma dag som man sätter in embryot eller dagen efter? Vet inte hur jag skall räkna. 

• Malinka87

En lite update från mig. ÄP i onsdag gick väldigt bra, smärtlindringen tog bra o kunde slappna av bra o hänga med på vad som hände. Det blev 6 st ägg. Igår var vi tillbaka för återföring. Det var nog den jobbigaste biten att VÄNTA hela förmiddagen på om du skulle ringa eller inte. Men det gjorde dem inte :) Så nu är jag ruvare, och 1 st i frysen :) Överlycklig, men nu väntar några långa dagar.

• Malinka87
    Luthien87 skrev 2015-01-24 09:57:26 följande:

Vilken dag blir Ruvardag 1? Samma dag som man sätter in embryot eller dagen efter? Vet inte hur jag skall räkna. 

Dagen efter är dag 1 :)
Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15