Pergotime start Oktober 2014
Uhh, första natten m pergotime, fy va jobbigt det har varit. Kunde först inte somna, SÅ obekväm! Har vaknat från och till..hela kroppen "susar"!
Är bieffekterna jobbiga hela kuren??
Uhh, första natten m pergotime, fy va jobbigt det har varit. Kunde först inte somna, SÅ obekväm! Har vaknat från och till..hela kroppen "susar"!
Är bieffekterna jobbiga hela kuren??
Bara för det kom nog min mens nu! Skönt att slippa noja ihjäl och glo sönder gravtesten! Haha
Uh...ok...får bita ihop nu då :))
Men hur är det nu med sex...haha...hur OFTA, är det optimala? För denna månaden blir det no mercy, ska inte missa detta tillfälle ha ha...någon som ha bra tips hur man ska räkna??
Vem faaan pallar varje dag?! Haha visst, jag älskar att vara med min man men varje dag? Kör nog på varannan...:) från vilken dag ska man börja för att vara helt safe? Har en cykel på ibland över 35 dagar ????
Jo ivf känner ja mig inte redo för. Men pergotime är ju typ som att ha blivit gravid som vanligt då man endast behöver käka tabletter. Inte plocka ägg å hålla på..
Snart tre år för oss, helt galet egentligen. Även om det innehåller en viktresa, en avancerad/svår behandling för allergier där jag inte fick bli gravid och div andra sorger och bedrövelser i familjen.
Men men, vi får väl se, jag är långt ifrån redo för IVF, knappt ens för pergo. Men men, vi får se hur detta utvecklar sig.
Vet inte hur min cykel ser ut med Prego....men ska på ultraljud nästa tors så får se vad dom säger då. Men skönt om cykeln blir kortare, jobbigt att alltid tro att kaaaanske man är gravid dom där sista dagarna...ha, ha....jamen man kör nog varannan fram tills man tror man äl, då får man köra på. Nu ska jag gå in i mashine-mode! :DLåter som något jag oxå kommer köra på :D
Jajemen ;) hihi
Jo jag förstår det, bara denna vecka är slut kan jag nog slappna av lite mera. Nästa vecka ska ja på kvinnokliniken å ta blodprov för å se om det blev ägglossning eller inte. Men skulle tro det då ja fick mitt första positiva test någonsin på ägglossning. Sen börja väntan på bim :) ja har den 12/12 ja, när har du?
Hahaha! Blev det något då? Ahhh jag går bara och väntar på bim och håller på att bli tokig!
Okej :) spännande! Min förra cykel va 36, så ja hoppas denna blir kortare. Men är den 28 så är de den 12, den borde ju bli kortare om ja har ägglossning typ nu. Ist för ingen alls.
Hur många försök med Pergo är det för er?
Vad bra!! ;)
Jag har bim 2/12 om jag har en cykel på 28 dagar, vilket jag fick förra månaden av pergo, annars 5/12 eller ännu senare.. Jag hoppashoppas! Blir det inget denna månaden skall jag skicka egenremiss för utredning till Reproduktinsmedicinskt centrum!
Hej hej, kan ju va så att ägget fäst. Du har nog bim till veckan nångång. Min första gång med Pergo så ja vet inte hur de ska vara. Mina har inte varit typiska ägglossningsflytningar. Bara vattniga .
Hej alla!
Jag åt precis min första pergotime kur den 14-18 nov o var på vul den 20 nov där två äggblåsor konstaterades..
Denna vecka har jag känt mig väldigt konstig i magen.. stickningar och molvärk i magen och även på sidorna av ryggen men även ömma bröstvårtor o först vattniga flytningar men nu mer vita (ursäkta detaljerna).. vad tusan äre som pågår?är det någon annan som känt samma sak?
inte 100 på när min nästa mens kommer vara för jag hade en cysta i ca 5 månader som störde min cykel..
men förmodligen nästa vecka?!
Förstår det. Inget men vill gå igenom.
Jo jag fick positivt ägglossningstest i förrgår :)
La nyss en beställning på gravtest från billigatester. Ska ha nått att göra i väntan sista veckan :D haha
340 kr för ett digitalt CB ett vanligt CB och 10 stickor. Tyckte ja va ett helt ok pris!
Min blev ju betydligt kortare! Tror att pergotime liksom normaliserar kroppen :) jag har hört att man har ofta längre cykler om man ej har ägglossning..
Det är andra försöket, har en fler kurer utskrivna, skall ha telefondejt med gynekologen när jag har mens, hoppas dock ej jag får :) så får vi se hur vi går vidare!
Hur många försök har ni gjort? :)
Enkelkur alla månaderna? Vi har försökt sedan slutet av 2013. Början av 2013 är ju länge! Hoppas det blir något snart! Jag börjar föra tankarna mot IVF mer och mer!