• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

lantlivet skrev 2014-12-27 13:31:37 följande:

Grattis!!!! Va många som fick en bra julklapp i år :)

Kan inte förstå det ännu! Helt sjukt!!!!

Tänk vilken födelsedagspresent sambon får ikväll när han kommer hem från jobbet! :D
  • SsaraL
    monn skrev 2014-12-27 13:49:41 följande:

Vilken dag i cykeln är du på?:)

Tack! Trodde aldrig det skulle bli vår tur. Hoppas pyret vill stanna hos oss också.

Cd 31. Äl+12. (Första mensdagen var 27 november till 3 december. Positiv älsticka 15 november! Så tror jag räknat rätt då)
  • SsaraL
    monn skrev 2014-12-27 16:07:53 följande:

Men åh!! Vad härligt! Fyller din sambo år idag??

Oh jag längtar tills jag är där du är :)

Inga symptom alls? Förutom utrbliven mens?

Han blev så glad! Han fyller år imorgon, men fick en tidig present. Skrev ett kort "vi alla 3 älskar dig" men han fattade inte innan han öppnade stickan! Haha.

Ska ha mens imorgon typ, så inte ens det! Lite mensvärk och ömma bröstvårtor men haft det varje månad nu.
  • SsaraL
    Karriärskvinna skrev 2014-12-28 10:16:28 följande:

Testade idag, CD 28, men fick inget plus. Jag var gravid i somras, då plussade jag på dag 36, så jag får tänka att så länge inte mensen kommit finns det en chans...

Håll hoppet uppe! Det kanske är för tidigt. Många plusar ju väldigt sent också! :)
  • SsaraL

Ni som plussat, när ska ni berätta för familj/vänner/släkt?

Sambons föräldrar kommer hit 5 januari (är i vecka 7 då) tänkte berätta för de och mina föräldrar då, eller ni hade väntat? Tänkte eftersom de bor väldigt långt iväg vill vi inte vänta tills typ vecka 15!

Berättar för sambon såklart och min bästa vän (som visste vi försökt länge och med pergotime!) Tänkte sen vänta tills RUL och efter v 12 iallafall för alla andra.

• SsaraL
    lantlivet skrev 2014-12-29 10:09:30 följande:

Ingen aning. Vet inte när vi kommer träffa dom. Får se om dom tänkt komma å hälsa på ganska snart efter nyår eller om de blir vi som hinner dit före kanske.

Jag pallar inte hålla hemligheter! Värsta jag vet, speciellt något jag vill dela med mig av! (Håller ju såklart seriösa hemligheter ;)

Ska berätta för min mamma och pappa idag! De vet om att vi har kämpat! Nervös som FAN!
  • SsaraL

Vill bara säga tacka till alla! Tack för ni har förstått och hjälpt mig att bearbeta denna period! jag har ingen nära vän som jag kan verkligen prata med detta om så det är så himla bra att ni har funnits där!

Kommer inte lämna gruppen, för jag vill se hur det går för er andra och hoppas på flera plus! Tänkte att när fler är gravida att vi startar en tråd och följs åt! Hade varit så himla roligt!

Gott nytt år på er!

Kram! <3

• SsaraL

Håller fortfarande alla tummar för er tjejer!

Går snart in i vecka 8 enligt senaste mensen, och mår SKIT. Haft konstant migrän i 1 vecka nu men får ingen hjälp för det finns ingen hjälp! Får helt enkelt stå ut! =)

Hur går det för er? Såg att många har paus, men ni andra? Går det bra? Kan man få tag i pergotime igen?

• SsaraL
    lantlivet skrev 2015-01-14 14:47:32 följande:

Fy så jobbigt det lät du! Ja har oftare huvudvärk sen ja blev gravid. Men inte sådär jobbigt.din stackare! Du får kanske gå på lite massage om du harpänningar i rygg och nacke.

För mig går det bra. Va iväg och lämna prover inför inskrivning den 26. V10 (9+0) idag enligt min ägglossning. Men i v 9 (8+4) enligt deras räkning och min senaste mens. Så de skiljer ju bara 3 dagar men ja tro jag har mer rätt känns de som då jag vet när ägglossningen skedde :) växtvärk ibland och svullen som ja vet inte vad på kvällarna. På morgonen vara en liten kurva från blygdbenet som art ja va kissnödig typ. Inte gått upp något ännu.

Hoppas på tidigt ul då vi är oroliga för tvillingar. Då hon ja träffa idag skulle framföra det till min bm vi ska träffa :) håll tummarna!!

Om jag visste att ja inte behövde pergotime igen skulle ja lämna tbx mina till apoteket. Men man vet ju aldrig. Har ju inte passerat den magiska gränsen ännu. Men ja är inte orolig för mf.

Åh! Vi ska på hälsosamtal den 19, sedan inskrivning 3/3! Tyckte det lät sent med inskrivning, men tydligen går det inte göra innan dess enligt min bm.

Ska ringa till kliniken vi fick pergotime och boka tid på vul, vill se så det finns ett hjärta (eller hjärtan!).

Jag funderar på att hämta ut mitt sista paket pergotime - har ju ändå ett kvar som jag har på Apoteket :)
  • SsaraL
    Annasofia01 skrev 2015-01-21 09:01:34 följande:

Hej hur många kurer med pergotime fick ni göra innan ni blev gravid ?

På andra kuren tog det sig för oss :)
  • SsaraL

Tänkte uppdatera: var på tidigt vul idag (V8 - 7+5) och såg ett fint hjärta slå! Perfekt i storleken och utveckligen.

Ge inte upp! Trodde ALDRIG denna dagen skulle hända för oss men till slut gjorde den det!

• SsaraL

Till alla er som plussat: jag har skapat en ny tråd Under "gravid - övrigt" med namnet : Pergotimebebis hösten 2015!

Hoppa gärna in där så vi kan fortsätta vår resa tillsammans och kanske byta bilder på barnvagnar, kläder och andra saker! (Även ni som inte plussat ännu men kommer plussa - kom in i tråden sen!)

• SsaraL
    monn skrev 2015-01-23 11:11:15 följande:

Grattis! Vad underbart :) och hur mår du?

Mått skit första 6 veckorna! Migrän och magont samt illamående, men börjar släppa och känner mig helt okej! Känner mig dock inte gravid och kan inte förstå det trots att vi har sett hen! :D
  • SsaraL

Tänkte uppdatera er lite om hur det går för pergobebis i min mage! Vecka 13, sprattlade fint i magen idag. Overkligt. Håll hoppet uppe! Någon dag kommer ni se det jag ser i magen! Håller alla mina timmar för er! <3

• SsaraL
    monn skrev 2015-02-22 20:18:11 följande:

Vad härligt att höra :) <3 mår du bra också? Syns det något än? Vi skall till RMC på första besöket på torsdag! Spännande! Hoppas på IVF. Jag fick plus förra månaden, men det blev tyvärr missfall :(

Åh, beklagar ditt missfall! :(

Hoppas du får ivf och att det sätter sig! Ni alla är värda en bebis!

Jag mår jättebra nu, hade migrän 4 veckor pga brist av några vitaminer. Börjat äta mer vitaminer så nu mår jag kanon! Syns att jag är svullen, men absolut ingen bebismage som vissa andra. Längtar! Allt är så overkligt. Varit på två ultraljud och denna gången såg man en bebis! Huvud, hjärna, ben och allt. Kan knappt förstå det ännu.
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014