• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Seeeegt att vänta på äl! Har en känsla att pergotime inte kommer fungera på mig om jag inte tar dubbeldos :(

Hur går det för er tjejer? Fått ägglossning eller svar på era prover?

• SsaraL
    lantlivet skrev 2014-11-08 20:20:18 följande:

Tråkigt. Hoppas de kanske blir lite senare äl om du inget känner nu. Hur länge är de kvar?

Mina prover såg nog ut som sist. Vi har fått tid med bm för att få besked om vad vi nu ska göra. Om det blir pergotime eller inte.. Är skitnervös över vad hon ska säga.

Hoppas ni får Pergo och det funkar! Känns konstigt om ni inte skulle få det utskrivet, har du frågat om de?
  • SsaraL
    monn skrev 2014-11-09 13:47:44 följande:

Jag fick inte ägglossning på första enkeldosen. Började andra enkeldosen idag! Så nu hoppas jag på det bästa :) vi har kollat upp min sambo nu, och inget fel på honom :)

Fan. Ja, har en magkänsla att det inte kommer funka nu på mig också. Tog du blodprov eller kollade du bara äl-tester?
  • SsaraL
    lantlivet skrev 2014-11-09 15:10:21 följande:

Jo jag har frågat. Men inte fått ett svar på det ::// men d borde bli pergotime till en början. :)

Sjukligt nervös. Å imorgon hämtar vi en kattunge :) så vår katt får lite sällskap :) bebislängtan är sjuk just nu!

Stilla den lite med en hårig bebis till. Hehe

Tjata! Jag trodde jag skulle få tjata men hon tog upp det själv, väldigt bra och skönt! Vi går hos en privat klinik :)

Åh! Mysigt med bebiskatt!!!
  • SsaraL
    monn skrev 2014-11-09 16:29:23 följande:

Man kan ju inte vara helt säker tills man får mens liksom. Jag tog bara äl-tester varannan dag. Och de "förutspår" ju 48h frammåt! Vilken cd är du är på?

Är på cd 12 idag bara. (Om man räknar från första mensdagen?) Fick idag världens flytning, haha. Har ALDRIG flytningar. Så fick lite hopp om att jag kanske kommer få äl :)

Får som alla er heller aldrig utslag på ältesterna. Vi kör varannan dag och jag tar ältester för "säkerhets skull" OM de skulle visa något alltså :)
  • SsaraL
    monn skrev 2014-11-10 18:17:41 följande:

Tror du aldrig de kommer visa något även om du har äl? Cd 12 är ju lugnt, 4-11 dagar efter sista tabletten skulle ju äl komma. Alltså, jag börjar bli mer och mer inne på ivf och att söka mig tlll en privatklinik. Är ivf nästa steg efter pergo, om det inte fungerar? När ger man upp pergo? Jag har läsg lite här om att man bara skall ta 6 doser.

Jag ver inte riktigt vad som händer efter pergotime men antar ivf. Hur länge har ni försökt med pergotime? Enligt min app ska jag ha äl på Onsdag, men har pco och har antagligen aldrig haft äl - därför tror jag inte på ägglossningstest. :/
  • SsaraL

Herregud, tjejer! Fick en glad gubbe på mitt ägglossningstest idag! HELT SJUKT! Har ALDRIG fått utslag på dessa snart 2 år!!!! Nu jävlar måste vi ligga i! :D Hoppet är tillbaka!

• SsaraL
    lantlivet skrev 2014-11-11 08:59:53 följande:

Heja heja!!!!!

Känns så himla roligt!! Nu är det mannen som får prestera och ge mig en unge! :D
  • SsaraL
    Kingston skrev 2014-11-11 09:06:59 följande:

Kan jag hoppa in här?

Har inte hunnit läsa igenom allt men kände att jag kanske skulle passa in här?

Har snart avslutat första kuren med pergotime. Det verkar inte som om det gick vägen för oss och jag ska erkänna att jag känner mig rätt deppig!

Vi har försökt få vårt andra barn i över 1,5 år nu och det börjar kännas som om det aldrig kommer bli våran tur...

Hej!

Självklart passar du in här. Har också avslutat min första kur och fick min glada äl-gubbe idag - 13 dagar efter sista mensdagen. Trodde ALDRIG det skulle fungera.. Men har läst att flera fått äl runt 19-25! Vilken dag är du på?
  • SsaraL
    Kingston skrev 2014-11-11 09:31:51 följande:

Jag är på dag 25 (mensen brukar komma på dag 27).

Var på vul dag 12 och allt såg då hur bra ut som helst enl. läkaren. Jag började testa samma dag med äl-tester men jag fick aldrig någon "glad gubbe".

Läkaren påstår att det förmodligen berodde på att jag testade för sent men jag känner mig tveksam till om jag verkligen hade äl alls?!

Skit samma egentligen. Nu får vi invänta mens och köra på med kur nr.2 och nya äl-tester.

Du kan nog ha testat för sent, men som du säger inget att göra åt! Vissa får ju ingen äl alls första, för att kroppen inte förstår.

Bara vänta ut mensen och börja om! Hur mänga kurer fick du?
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014