• Eisa

Hur handlar ni mat?

Alternativen utgår ifrån hur ni I HUVUDSAK gör.

Motivera gärna varför ni gör som ni gör och för- och nackdelar med det.

Jag har precis börjat med hemkörning från Ica Maxi eftersom jag inte har bil och således inte kan storhandla på annat sätt, och småhandla nästan dagligen är drygt och dyrt som fan när man är ensamstående med 6-åring som "bara ska ha den hääär" grejen varje gång man handlar.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur handlar ni mat?
  • dejan9209
    LaLola skrev 2014-10-21 09:26:28 följande:

Går o handlar själv.

vi åker till maxi, 2 gr i månaden och storhandlar för dryga 1500 varje gång, sedan så händer det att vi åker in yttligare 2 gånger i månaden och köper mjölk-!
  • Eisa
    dejan9209 skrev 2014-10-21 09:28:49 följande:
    vi åker till maxi, 2 gr i månaden och storhandlar för dryga 1500 varje gång, sedan så händer det att vi åker in yttligare 2 gånger i månaden och köper mjölk-!
    Skönt! Ni klarar er på drygt 3000 kr/månaden då?

Genom att beställa på nätet får jag en otrolig koll på hur mycket pengar som går åt och plötsligt undrar jag: hur mycket är det tänkt ska gå åt? Hur mycket storhandlar andra för?
  • JTo

Vi åker till affären och handlar (ica maxi) men vi har pratat om att prova hemkörning någon gång.

• ullipe

Vi handlar en gång i månaden. Vi har inte heller någon bil men är med i bilpool

• Eisa
    JTo skrev 2014-10-21 09:34:11 följande:

Vi åker till affären och handlar (ica maxi) men vi har pratat om att prova hemkörning någon gång.

Det är snuskigt lyxigt att få allt hemlevererat, testa!
  • Eisa
    ullipe skrev 2014-10-21 09:37:16 följande:

Vi handlar en gång i månaden. Vi har inte heller någon bil men är med i bilpool

Behöver ni lägga till mycket varor då, utöver denna handling? Alltså behöver ni småhandla typ mjölk och bananer?
  • GrönaDruvan

Jobbar i matbutik så blir att man handlar lite varje gång man jobbar nästan. Någon gång i veckan handlar vi på oss lite mer basvaror, men sen kompletterar vi....både jag och mannen jobbar i samma butik.

• dejan9209
    Eisa skrev 2014-10-21 09:33:14 följande:
    Skönt! Ni klarar er på drygt 3000 kr/månaden då?

Genom att beställa på nätet får jag en otrolig koll på hur mycket pengar som går åt och plötsligt undrar jag: hur mycket är det tänkt ska gå åt? Hur mycket storhandlar andra för?
    jo asså på något konstigt vänster hamnade vi på 4400 på en månad nu senast när jag fick hem icas redovisning, så slö handlingen, tar nog ganska mycket, ska följa denna tråden flitigt, kanske man kommer på ett och annat!
    hur mkt handlar ni för då'?
    julenstid.blogg.se
Svar på tråden Hur handlar ni mat?