• Eisa

Hur handlar ni mat?

Alternativen utgår ifrån hur ni I HUVUDSAK gör.

Motivera gärna varför ni gör som ni gör och för- och nackdelar med det.

Jag har precis börjat med hemkörning från Ica Maxi eftersom jag inte har bil och således inte kan storhandla på annat sätt, och småhandla nästan dagligen är drygt och dyrt som fan när man är ensamstående med 6-åring som "bara ska ha den hääär" grejen varje gång man handlar.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur handlar ni mat?
  • nozpa

Handlar nästan varje dag. Storhandlar sällan. Har svårt att veta så långt fram vad jag faktiskt vill äta. Så blir så mycket o kasta då.

• JTo
    Eisa skrev 2014-10-21 09:50:11 följande:
    Dom är kanonbra på att välja fräscha frukter och grönsaker! Har absolut ingenting att klaga på där.
    Vad bra och tack för svaret!
  • fluu

Sambon och dottern veckohandlar i fysisk butik två gånger i veckan. Ena dagen är min mamma med också så hon får skjuts och hjälp med tunga kassar.
    Vi handlar efter en strikt inköpslista. Tycker det är bäst så då ingen mat ligger och blir dålig. Tycker att det funkar bra att handla så som vi gör. Sambon vill gärna se till kvalitén och jämföra priser. Dessutom tycker dottern att det är så roligt att handla mat. Ser inga direkta nackdelar faktiskt.
    Vi är en familj på två vuxna och ett barn, lägger runt 4000 i månaden, men då ingår hygienartiklar, blöjor, handkrämer, plastpåsar och annat småplock också. Handlar oftast på Maxi, men även på Willys och City gross.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Eisa
    JTo skrev 2014-10-21 09:56:35 följande:
    Vad bra och tack för svaret!
    Skulle de plocka skitgrejer så skulle ju folk sluta med hemkörning, så...
  • Glinda

Jag är höggravid och sen ett halvår handlar vi på coop online med hemkörning, vi köper mycket eco och snålar inte på maten så handlar för 2000-2500 kr varannan vecka ungefär (fri frakt över 2000). Kompletterar med mejerivaror, bröd, grönsaker och lite annat däremellan.

Jag tycker de är väldigt bra på att välja varor, allt är fräscht, nybakat bröd, bröd och kött nybakat/förpackat. Bara någon gång som vi fått en broccoli som inte var jättebra men oftast är allt jättebra.

Kommer inte återgå till att handla själv någonsin tror jag!

• Eisa
    Glinda skrev 2014-10-21 10:02:03 följande:

Jag är höggravid och sen ett halvår handlar vi på coop online med hemkörning, vi köper mycket eco och snålar inte på maten så handlar för 2000-2500 kr varannan vecka ungefär (fri frakt över 2000). Kompletterar med mejerivaror, bröd, grönsaker och lite annat däremellan.

Jag tycker de är väldigt bra på att välja varor, allt är fräscht, nybakat bröd, bröd och kött nybakat/förpackat. Bara någon gång som vi fått en broccoli som inte var jättebra men oftast är allt jättebra.

Kommer inte återgå till att handla själv någonsin tror jag!

Var hittar man att det står fri frakt över 2000? *vill också*
  • Aniiee

En kombination av alla alternativ. 

The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
  • Mrs Green

Linas varannan vecka och Mathem (inte färdig kasse) resten av tiden. Och lite komplettering från lokala Ica.

• nozpa

Ni som "aldrig" handlar i butik. Är ni nöjda med fisk, kött frukt & grönt? Det är sådana saker jag skulle ha svårt för att få hemskickat. Vill veta att jag får det bästa typ.

Svar på tråden Hur handlar ni mat?