• Eisa

Hur handlar ni mat?

Alternativen utgår ifrån hur ni I HUVUDSAK gör.

Motivera gärna varför ni gör som ni gör och för- och nackdelar med det.

Jag har precis börjat med hemkörning från Ica Maxi eftersom jag inte har bil och således inte kan storhandla på annat sätt, och småhandla nästan dagligen är drygt och dyrt som fan när man är ensamstående med 6-åring som "bara ska ha den hääär" grejen varje gång man handlar.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur handlar ni mat?
  • lövet2

Jag handlar på affären. Har bara några minuters bilväg till ICA, och jag har möjlighet att handla när det är få andra kunder. Därför går det fort och enkelt.

• Ingram

Annat.
    Vi har en kvinna som städar och lagar mat åt oss och det är även hon som står för handlingen i hemmet oftast.

• amia01

Har beställt på nätet och hämtat färdiga kassar på affären innan. Tyvärr finns inte lanthandeln kvar längre, utan jag är numer tvungen att plocka allt själv i den stora butiken. Trist och tidskrävande, fast jag försöker begränsa det max 2 tillfällen i veckan.

• amia01

Att beställa matkassar med hemleverans är inget alternativ för oss. Dels är jag tveksam om det finns möjlighet när man bor ute i skogen?? Och sedan så har vi ingen möjlighet att vara hemma och "passa" en bokad leverans.

• Buongiorno

Jag föredrar att handla själv i affären. Vill bestämma själv vad vi ska äta och därför är färdiga matpåsar inte ett alternativ. 

• amia01
    Buongiorno skrev 2014-10-22 16:03:53 följande:
    Jag föredrar att handla själv i affären. Vill bestämma själv vad vi ska äta och därför är färdiga matpåsar inte ett alternativ. 
    Jag vill också bestämma mina varor själv, men tycker det är så smidigt att få dom plockade av någon annan
  • Common sense
    Buongiorno skrev 2014-10-22 16:03:53 följande:

Välj och vraka precis hur du vill. Glad

www.mathem.se
  • jenny99

När vi bodde i stan och jag var sjuk,mycket deprimerad under 3 månader,då beställde jag från mathem varje vecka.På så vis slapp mannen handla,han fick ju ta allt annat då.Nu bor vi på landet och vi stor handlar själva 1 ggr/månad och ibland beställer mat från Coop.Inga andra levererar hit.Kompletterar mycket med att handla i lilla butiken här,så att den får vara kvar.Den är väldigt viktig för oss alla boende här.

• slemtorsk i din bralla

Hade lätt beställt från nätet om de bara hade levererat hit. Inget av företagen gör nämligen det. Ett tag hade vi Saras matkasse men de slutade köra här, Linas har haft testperiod här men slutat. Vi som bor i skogen borde ju ha störst behov men tydligen är vi inte lönsamma

• Vokalissan

Självscannar i butik. Sååå skönt att slippa stå i kö, packa upp grejer ur vagnen och sedan ner i påsar. 

Svar på tråden Hur handlar ni mat?