• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Liten till
    Yessicah skrev 2014-12-04 23:28:26 följande:

Fast nu har jag panik, började precis blöda :( ursäkta äcklet, men gick på toa och såg att det va helt rosa på pappret. D:

Hur går det? Blev det bara lite rosa eller har du blött något mer? Håller tummarna för att det går bra ändå. Kram
  • Yessicah
    Liten till skrev 2014-12-05 06:30:30 följande:

Hur går det? Blev det bara lite rosa eller har du blött något mer? Håller tummarna för att det går bra ändå. Kram

Blöder inget mer idag, men man blir ju nervös, ska nog ringa min BM idag ändå. Kan ju bero på mycket, har ju inte ont, så borde ju klara sig tycker man.. :S
  • Magnolia10

Har varit på inskrivningsamtal idag och fått världens gulligaste barnmorska! Känns verkligen superbra! Har nu nedräkning till nästa vul (privat) den 16/12 för att se att allt fortfarande är bra med den lill*! :) Önskar att man ägde en egen ultraljudsmaskin så man kunde kolla hela tiden!! ;)

• tjugofemton
    Yessicah skrev 2014-12-04 23:28:26 följande:

Fast nu har jag panik, började precis blöda :( ursäkta äcklet, men gick på toa och såg att det va helt rosa på pappret. D:

Ajdå. Men det är ju väldigt vanligt att man kan blöda i en graviditet. Försök hålla dig lugn! Har du ont??
  • Magnolia10
    Yessicah skrev 2014-12-05 08:46:09 följande:
    Blöder inget mer idag, men man blir ju nervös, ska nog ringa min BM idag ändå. Kan ju bero på mycket, har ju inte ont, så borde ju klara sig tycker man.. :S
    Om du inte haft nåt ont är det nog lugnt! :) Har det dessutom slutat blöda är det nog ingen fara alls!
  • Stokke

Hej!

Igår var det dags för kickoff.

Spa med övernattning.

Först fick vi en flaska bubbel, jag fick ett glas, hällde ut lite i handfatet lite ute. Hade köpt med mig alkoholfritt vin. Bytte glas med min kollega och fyllde på mitt med mitt medhavda vin. Ingen märkte något.

Hopade bubbelpoolen men hade i ett ute spa utan bubblor.

Middagen var oturligt nog parmaskinka med fetaostkräm, suck! Åt 1/2 skiva skinka och la snabbt servetten över tallriken.

Varmrätten var oxfilé med potatis. Suck igen.

Vi fick inte välja stekgrad på köttet.

Jag åt kanterna och potatisen. Tog min bordsgrannes servett och la över tallriken.

Till mig och en kollega kom det in en flaska vitt. Jag fyllde på hennes glas flera gånger. Stackarn! Hon drack nästan en hel flaska själv !

Nu är jag hemma! Skönt att det är över, har ångest över det varma badet och maten.

• Ellonbellon

Ha inte ångest!
    Det är så otroligt liten risk att det ska ske något. Jag tror inte du har förstört något :)

Men skönt att det är över! :)

• Stokke
    Ellonbellon skrev 2014-12-06 10:55:29 följande:

Ha inte ångest!
    Det är så otroligt liten risk att det ska ske något. Jag tror inte du har förstört något :)

Men skönt att det är över! :)

Tack. Jätte skönt att det är över.
  • Stokke

Är ni trötta? Jag är jätte trött konstant. Jag är så trött att jag har ont i kroppen.

• Ellonbellon

Jag är sjukligt trött. Verkligen det värsta jag varit med om (i trötthetsväg)! Varit trött sedan en vecka efter äl. Men gick in i vecka 10 igår så hoppas att det snart börjar avta.

Åkt på en förkylning också, det gör ju verkligen inte saken bättre. :P

Svar på tråden Bf juli 2015