Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Jag går in i vecka 10 imorgon och har upplevt en "nedsving" denna veckan (vecka 9). Vecka 8 hade jag däremot mycket växtvärk.
Men jag känner fortfarande växvärk ibland, och trött är jag verkligen.
Men i övrigt "känns det mindre" denna veckan. Antar att man har såna veckor också! Och jag tror det är olika veckor för alla :)
Ja, så är det ju säkert för många, förra veckan var rätt intensiv med humörsvängningar, illamående osv, så jag har varit lite förvånad över denna veckan som jag mått så bra!
Men ont i ryggen har jag börjat få denna veckan, vet dock inte om det är på grund av graviditeten eller av andra anledningar, har ryggproblem sedan tidigare.
Jag är i vecka 7 (6+3) lite nervös dock, inga symptom alls förutom utebliven mens och plus på test. Iof hade ja inga symptom i början av min graviditet med första barnet heller. Men man är ju duktig på att oroa sig.
Var på VUL idag 9+3 och fick kika på den lilla och se hjärtat slå :)
Helt magiskt
Man har ju sett så många andra ultraljuds bilder
genom åren och nu har man en egen ;)!!
Jag tycker stämningen i denna tråd börjar bli lite stel! Vi ska vara glada och det ska inte alla vara negativa tankar! Jag håller förstås med många av er om missfallsrisken, men tänk inte så mycket på det och lev för dagen! Det här är min första grav. Och ja jag har mått jätte dåligt men jag tror jag aldrig har mått så här bra psykiskt nångång! Tänk er, vår kropp skapat en människa tsm med den vi vill leva resten av vårt liv med! Mer positiva tankar tycker jag här! Vi måste peppa varandra istället för att trycka ner varandra! Kram på er! :)
Jag var på VUL för 6 dagar sen. Fick se ett tickande hjärta och att det är tvillinggraviditet. Ska på VUL om 15 dagar igen och följa upp tvillingen.
Jag är i vecka 7 (6+3) lite nervös dock, inga symptom alls förutom utebliven mens och plus på test. Iof hade ja inga symptom i början av min graviditet med första barnet heller. Men man är ju duktig på att oroa sig.
Va på VUL idag 9+ 1 fick se ett tickade hjärta så tydligt och fint :) blev tillbaka flyttad till 8+3 men allt såg bra ut ...vi har gått på små moln och små lett hela dagen.
Jag är också i vecka 7 (6+2) och hade ömma bröst kring då mensen skulle komma, annars har jag inte mycket. Lite extra trött och lite "mensvärk" då och då... Men också utebliven mens och ett plus (eller flera) på graviditetstestet. Känns skönt att inte må illa i alla fall :) hoppas jag slipper det!