Inlägg från: Oschlaka |Visa alla inlägg
  • Oschlaka

Jehovas Vittne

Ellie skrev 2014-10-31 20:52:24 följande:

Hur gammal är du?

Hur länge har du studerat med Jv?

Hur ser din familjesituation ut just nu? Singel? Sambo? Gift? Föräldrar? Syskon? Barn?

Vad säger dessa om ditt intresse?

Jag är myndig.

10 år.

Allt.

Alla stöttar mig, ingen av de är jhv.
  • Oschlaka
    Nyfiken gul skrev 2014-10-31 20:56:40 följande:

vadå tolka på mitt sätt`?

Hur tolkar DU dom länkarna jag hänvisar till i Vakttornet då?

Det står i klartext att du inte ska umgås med uteslutna.    Hur kan det misstolkas???  

Jag tolkar ingenting - jag bara källhänvisar vad som står i JV:s egna litteratur - samma som du själv studerar.  Hur vill DU tolka det du läser? 

Snälla du skrev innan att jhv har ansökt om bidrag och jag ville ha källa.

Nå?
  • Oschlaka
    Iarwain skrev 2014-10-31 20:57:09 följande:

Men du skrev inte att många fler gånger har priset delats till personer än till organisationer.

Du skrev;

Nobels fredspris utdelas inte till till den stora samlingen!

Och där hade du fel!

Slingra dig inte.

Men herre Gud, de du har listat ut står en människa bakom! Han är bara inte egoist!
  • Oschlaka
    Nerfherder skrev 2014-10-31 20:59:45 följande:

Så du har alltså studerat jw i 10 år. Varför är du inte med lem? Ljuger för mycket?

Tänker, inte ljuger. Lovar.
  • Oschlaka
    Ellie skrev 2014-10-31 21:00:16 följande:

Jag har personligen svårt att tro att alla i släkt och familj som inte är Jv stöttar dig helhjärtat att gå med, men det är ju bara mina tankar.

I övrigt känns det som något inte riktigt stämmer när man söker på vilka trådar i övrigt du startat. Mycket om sex och invandrare där, och det känns inte som om tonen i de trådarna passar sig för ett vittne, men återigen kan jag ha fel.

Vi är flera på fl med detta nick men jag förstår dig. Ska starta eget alias kanske.
  • Oschlaka
    Nyfiken gul skrev 2014-10-31 21:03:06 följande:

om JV och deras kamp för att få statsbidrag -  samt deras erkännande av bland annat det hemliga ordenssällskapet och lite annat 

www.svt.se/nyheter/regionalt/tvarsnytt/jehovas-vittnens-svar-pa-svts-fragor

www.dagensjuridik.se/2013/11/hogsta-forvaltningsdomstolen-laxar-upp

www.hogstaforvaltningsdomstolen.se/Domstolar/regeringsratten/Avg%C3%B6randen/2013/November/4496-12.pdf

www.dagen.se/jehovas-vittnen-fick-r%C3%A4tt-mot-regeringen-om-statsbidrag-1.129677

Herre Gud var står i första länken att jhv vill ha bidrag???
  • Oschlaka
    Nerfherder skrev 2014-10-31 21:07:53 följande:

Vänta lite nu, ni är flera som är oschlaka? Är inte det mot reglerna?

Haha nej vi är en vanlig familj :)
  • Oschlaka
    Nyfiken gul skrev 2014-10-31 21:08:32 följande:

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5226548

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5965798

fler länkar om statsbidragen

Tur att jag inte lyssnade på din hoja. Din källa är några tidningar? Oj vad du var seriös då!

Jag som trodde nästan på dig.

Ansökan som du påstår att jhv har lämnat in för bidrag är allmän handling och det är din uppgift att ta en kopia på det och hänvisa här.

Annars är du inte välkommen att diskutera i min tråd.

Jag utesluter dig annars :)
  • Oschlaka
    Nerfherder skrev 2014-10-31 21:15:01 följande:

Alltså, ni är en familj som studerar jw och har slagit in på familjeliv flr att missionera lite. Ni vet om att att jws äldste inte gillar sånt?

Haha nej de andra skriver i nära trådar.

Vi är inte jhv :)
  • Oschlaka
    Nyfiken gul skrev 2014-10-31 21:14:36 följande:

Ts du får gärna visa mig att jag har fel om du bara kan visa VART jag har fel.  Kan du visa var i litteraturen det står att jag har fel och du har rätt? 

Jag har hela mitt bibliotek kvar med litteratur från tiden som Jv där jag sitter och slår och bläddrar just nu.  Jag har alla biblar kvar jag sitter och läser i . 

Jag har ringt en äldste i församlingen där jag bor och ställt en massa frågor och fått samma hänvisning till litteratur som jag gett dig.   

om du litar på den du studerar med måste väl jag kunna lita på en äldste?  

En äldste kan väl inte ljuga?     Jag ställde frågan om vad som gäller för uteslutna och fick hänvisning till Vakttornets alla länkar jag lagt ut här och fler jag än inte lagt ut. 

Om du anser att jag har fel så var snäll att visa på vilket sätt ? 

Istället för att bara skrika ut att jag ljuger - jag vill veta på vilket sätt har jag fel?`

Tro mig - Jag vill faktiskt HA fel . Jag vill att du ska ha rätt .... 

Antingen ljuger du så tungan blir blå eller så misstolkar du allt!
Svar på tråden Jehovas Vittne